• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Klacht onterecht afgesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

loudness

Dit verhaal is te gek voor woorden Maar wel waar.

Ik heb/had een alles in 1 pakket van Ziggo met daar aan vast een film 1 pakket
Op 17 maart heb ik mijn film 1 pakket stop gezet (alleen film 1 pakket)
Echter precies 1 maan later op 17 april om 23:00 viel ineens mijn tv uit. En kreeg de melding smartcard niet geactiveerd voor dit abonnement. erg raar maar dacht er zal wel een storing zijn dus maar naar bed gegaan.
Volgende ochtend nog geen tv en nu ook geen internet en telefonie.
Ik om 8:00 naar de ks bellen van ziggo .
pas na 20 min kwam hij met de mededeling meneer u heeft het pakket opgezegd.
Ik hem gevraagd wat hij bedoeld met het pakket opgezegd. Nou zegt hij u heeft uw internet bellen tv stop gezet. Verbaast luister ik en melde hem dat ik alleen film 1 pakket heb opgezegd. De man verbind mij door naar de technische dienst.
Ik weer melden heb geen internet bellen en tv meer. Deze man zag gelijk wat er aan de hand was uw pakket is opgezegd. hij zal mij doorverbinden met de administratie Ondertussen met deze man een geintje gemaakt in de trans van jullie hebben me opgezegd wordt ik nieuwe klant dus krijg ik de eerste 6 maand korting . Deze man ging hier op in en vertelde natuurlijk meneer dit is onze fout. Door verbonden mat de administratie vertelde ik weer het verhaal en melde dat ik gebruik wilde maken van de actie die ze hadden en dat dit was toegezegd.
Deze vrouw/meisje gaf me direct aan hier niet aan mee te werken en dat dit niet kon ik moest 2 dagen wachten voor aansluiting. en verder kon ze me niet helpen. Het kwam er op neer dat als ik film 1 niet had opgezegd hun de fout niet had kunnen maken. het was me eigen schuld. het was inmiddels 8:45 al 45 minuten aan de lijn 0,10 cent + de kosten van de provider. en nog geen steek opgeschoten.
Ik direct hier naar de klantenservice van ziggo in Groningen.
Daar mijn verhaal gedaan en daar werd gemeld dat ziggo een grove fout heeft gemaakt en dat ik uit coulance de 6 maanden korting kon krijgen.
Zo gezegd zo gedaan en dit zal 5 dagen duren.
Hier was ik niet zo blij mee ik werk vanuit huis en loop erg veel inkomsten mis.
Tot mijn ontdekking kwam ik in de bibliotheek er ook achter dat mijn e-mail account weg was . Nu brak helemaal mijn klomp kon ik via de bibliotheek de schade nog beperken was nu mijn mail account verdwenen nog meer schade voor mij. Ik weer bellen met ziggo . en daar mij gemeld dat inderdaad mijn ziggo account weg was en hiermee ook mijn mail account. Ik gemeld dat ik nu wel heel veel mis loop in ieder geval rond de 75 tot 100 euro per dag.
Deze vrouw zal me uit troost een coulance geven van schrik niet wel 10 euro.
Ik heb deze vrouw gemeld dat ze van die 10 euro maar een pop moet kopen en lekker daar mee moet gaan spelen.
De 5e dag de modem moest komen en ik met smart wachten. en ja hoor rond 15:00 uur kwam er een busje van TNT aan met een pakje voor mij maar niet van ziggo. Ik weer met ziggo bellen (weer mobiel) De man die ik nu aan de lijn kreeg las eerst alles door en vertelde me dat er wel heel wat fout was gegaan.(echt een pluim voor deze medewerker van ziggo) deze man vertelde me om gelijk weer een signaal op de tv te zetten en dat deed hij . nog geen 1 min later had ik weer tv.
Maar nog geen telefoon en internet.
Deze man gaf me aan een credit voor mij in te voeren, en ik dacht oohh nee niet weer he komt die weer met 10 euro aan zetten. maar nee hoor deze man vertelde me dat ik een paar dagen eerder 10 euro had geweigerd en hij dit ook zal doen hij kon mij 40 euro aanbieden.
hier mee akkoord gegaan want dat had ik mijn tel kosten er in ieder geval er voor een gedeelte uit.
6e dag de modem komt binnen geweldig alles aangesloten en ben gebeld door ziggo of alles naar wens was. Nou nee niet alles naar wens maar ok de modem was er kon weer aan het werk.
Na alles te hebben geïnstalleerd.werkte me internet en telefoon weer. joepie kon weer aan de slag.
Toch nog ff naar de ks van ziggo bellen want ik wil graag het ip nr van het modem weten om zo te kunnen inloggen.
Echter 2 uur en 3 keer door verbonden bij ziggo om een lullige ip adres van het modem op te vragen.
en ben nog niet klaar want al mijn kosten gaat ziggo betalen op de cent af
 
Als je 100 euro per dag "verliest" had je ook gewoon een 3G dongel kunnen halen :thumb up:
 
Wat ik in dit verhaal niet begrijp is iets heel simpels; "Waarom wachten op een modem wat je al hebt".

Een paar andere feitjes;
Als je je pakket wijzigt krijg je hier netjes bericht van. Als jij Film 1 stop zet dan gaat dat pas een maand later in. Je krijgt een mail met wat er gewijzigd is. Je had - als er wat fout gegaan was - dit al een maand van te voren kunnen zien en eventueel rechtzetten.

In de manual van het modem staat wat het interne IP is van de modem
Mijn Ubee (geen WiFi) heeft standaard het IP 192.168.1.1. Externe IP kun je zo opvragen via de modem (status) of via diverse websites.
Cisco en Ubee WiFi modems hebben 192.168.178.1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De fout word bij de klant gelegd, wat niet zo is.
Dus een waardige compensatie is op zijn plaats.
 
Wat ik in dit verhaal niet begrijp is iets heel simpels; "Waarom wachten op een modem wat je al hebt".

Een paar andere feitjes;
Als je je pakket wijzigt krijg je hier netjes bericht van. Als jij Film 1 stop zet dan gaat dat pas een maand later in. Je krijgt een mail met wat er gewijzigd is. Je had - als er wat fout gegaan was - dit al een maand van te voren kunnen zien en eventueel rechtzetten.

In de manual van het modem staat wat het interne IP is van de modem
Mijn Ubee (geen WiFi) heeft standaard het IP 192.168.1.1. Externe IP kun je zo opvragen via de modem (status) of via diverse websites.
Cisco en Ubee WiFi modems hebben 192.168.178.1

aller eerst werkt internet niet meer omdat dit is afgesloten. dus welke modem ik ook had . internet zal niet werken he zonder signaal (wel lezen)

ik heb inderdaad bericht gekregen 2 dagen na dat ik film 1 had stop gezet in deze brief stond dat film 1 op 18 april zal worden beëindigd . dus had nooit kunnen weten dat alles werd opgezegd.

Hen zelfs gebeld als ze alleen internet konden geven voor nood maar dit hebben ze geprobeerd maar konden niet meer in mijn modem komen omdat er geen signaal meer was.

ook over een dongel gehad maar die leveren ze niet en als ik die kocht was dit voor me eigen rekening
 
Wat mij uit dit verhaal niet duidelijk wordt, is of het hier om een zakelijk abonnement gaat of niet? Indien niet, dan is Ziggo (zij zijn immers fout) je wel een kleine compensatie verschuldigd, zoals bijv. je telefoonkosten, maar NIET je gemiste inkomsten, dit gaat alleen op als je een zakelijk abo hebt (en mogelijk dat je in dat geval ook nog niet voor alles gecompenseerd wordt, maar hier staat vast iets over in de kleine lettertjes?).
 
Raar verhaal!!!

Het lijkt erop dat het binnenkomend signaal is afgesloten vanuit de wijk/straat kast.

Er is waarschijnlijk dan ook geen analoog signaal aanwezig, anders had men wel in het oude modem kunnen komen.

73's
 
Het zal me niet verbazen als blijkt dat er iemand anders in je wijk moest worden afgesloten, maar dat het verkeerde kabeltje is losgetrokken.

Ik zat een paar maanden terug ook ineens helemaal zonder signaal. De monteur die mij kwam helpen trok meteen de straatkast open terwijl ik uit nieuwsgierigheid was meegelopen. Zijn eerste reactie over de verbindingen in de kast. "Wat een zooitje, er klopt geen hout van". Kabelnummeringen die niet klopten, kabels die op de verkeerde connector zaten. Hij verbaasde zich dat zijn collega dit niet had gezien. Echter zelf had hij er ook geen trek in (en tijd) om een en ander weer helemaal op orde te brengen en heeft alleen mijn verbinding weer herstelt en degene die uiteindelijk had moeten worden afgesloten, alsnog afgesloten.

Tsja en zo kan je dan wachten op het volgende slachtoffer bij mij in de buurt. Hij zou het echter doorgeven.

Speculerend zou ik zeggen dat het voor Ziggo goedkoper is om volgens het piepsysteem te werken dan om al die kasten na te gaan lopen cq te herstellen als je er een tegen komt.

Maar aan de andere kant als je als bedrijf zoiets regelmatig tegenkomt dan zou een instructie aan de monteur die een afsluiting doet om ook bij het onderhavige pand even aan te bellen om te checken of de aansluiting ook daadwerkelijk dood is. Maar ja, kan me voorstellen dat een monteur nu ook niet bepaald staat te trappelen als het bv om een "gedwongen" afsluiting gaat.

Al met al heb ik 4 dagen zonder aansluiting gezeten. de enige compensatie bestond uit aan te tonen belkosten en "abo kostenderving". Gevolgschade is er ieg voor particulieren niet bij.

Overigens was er in de Multikabeltijd het ontbreken van totaalsignaal reden om met de hoogste spoed een monteur voor uit te laten rukken. Bij Ziggo is de norm dat zulks pas gebeurt als er niet binnen 4 dagen na melding een afspraak kan worden gemaakt.
 
aller eerst werkt internet niet meer omdat dit is afgesloten. dus welke modem ik ook had . internet zal niet werken het zonder signaal (wel lezen)

Als je afgesloten bent (ongeacht om welke reden) dan is aansluiten weer voldoende en hoeft je geen nieuw modem te krijgen. Zodra je signaal hebt, heb je ook weer internet want het modem had je al.

Jij moet dus ook lezen..
 
De man die ik nu aan de lijn kreeg las eerst alles door en vertelde me dat er wel heel wat fout was gegaan.(echt een pluim voor deze medewerker van ziggo) deze man vertelde me om gelijk weer een signaal op de tv te zetten en dat deed hij . nog geen 1 min later had ik weer tv.

De straatkast kan dan niet afgesloten zijn geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan