Klacht mobiele telefonie

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gerda_w

Klacht mobiele telefonie dataverbruik

Mijn dochter heeft sinds kort een mobiel abonnement bij Ziggo voor 15 euro in de maand. Nu blijkt, dat se sinds 1 augustus al 1500 mb aan data heeft verbruikt. Zelfs midden in de nacht staat een verbruik van 200 mb.
Bij de ziggo klantenservice zeggen ze, daar niets aan te kunnen doen.
Ze willen haar niet de huidige rekeningspecificaties opsturen, pas bij de volgende nota.

Ze was klant bij Vodafone onder dezelfde condities en gebruikte daar nog geen 300 mb aan data. Al jaren lang.

In huis gebruikt ze de wifi van Ziggo.

Wat moet ze nu verder doen? Wat kan ze er verder aan doen? Behalve met onmiddelijke ingang ziggo mobiel opzeggen?

Graag reacties. Ze is bang voor een huizenhoge rekening, ze zit nu al 500 mb boven de 1 gyg a 0,10 cent. (en dat geheel buiten haar schuld).

Vriendelijke groeten Gerda
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet alleen een klacht, ook een vraag

Het is dus niet alleen een klacht, wil graag weten wat te doen
 
Tja, wifi werkt in standby niet en de telefoon gebruikt dus data, daarvoor moet je bepaalde settings in je telefoon aanpassen.

BV: Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze uit

En geen nieuwe app'jes erop? Mail/facebook/twitter settings?
 
zeker geen nieuwe appjes erop, sinds ze ziggo heeft.
autmatisch updaten van de apps staat ook uit. Gebeurt handmatig.
 
Ga gemakshalve er vanuit dat ze een Android toestel heeft.

Als je naar Wifi instellingen, geavanceerd gaat, wat staat er bij Wifi Behouden in slaapstand ?(moet op altijd staan).

Bij instellingen, data gebruik kun je zien welke apps het meest aan data hebben verstookt. Je kunt hier ook een limiet instellen zodat je niet over je tegoed heen komt.
 
Sorry, daar heb ik geen verstand van !
 
bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Het meeste vreemde aan dit verhaal is, dat ze altijd maar 350 mb gemiddeld verbruikte en nu ze ziggo mobiel heeft ineens sinds 1 augustus 1500 mb.
 
Wellicht even een app installeren wat data verbruik bij houd om de dader te vinden.

Weet verder niet of ziggo internet gebruik afrond zoals bijv Hollands nieuwe? Dat kan ook aardig schelen. Elk whatssappje kan dan 100kb zijn.
 
Ziggo rekent af per seconde en per kb.

Het lijkt erop dat er ergens een instelling niet goed staat. Misschien even contact opnemen met een Ziggo winkel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan