• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Klacht: Aansluiting

  • Onderwerp starter jeroenvdwal
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jeroenvdwal

Wij proberen al vanaf 3 September 2013 een alles in 1 pakket aan te vragen voor onze nieuwbouwwoning (koop) in Veenendaal oost.

3 September het pakket besteld en de medewerker zei dat we binnen een week een bevestiging met installatiedatum en telefoonnummer zouden krijgen.

10 September weer gebeld en we stonden niet eens in het systeem.
Gelijk maar weer het pakket besteld en binnen een week......
We kregen nu ook gelijk een klantnummer.

17 September weer gebeld dat we nog niks hadden ontvangen.
Na een aantal keer te zijn doorverbonden en een supervisor aan de lijn te hebben gehad werd ons nu verzekerd dat het allemaal in orde zou komen.

Nu zijn we al weer 2 weken en 2,5 uur bellen verder en hebben we nog steeds geen bevestiging.
De kabel zou nog niet zijn vrijgegeven.

Nu moeten we zelf als we op donderdag 3 oktober de sleutel krijgen zelf gaan testen met een tv of er een signaal binnen komt.
Echt van de zotte.

In onze meterkast hangt al vanaf juli een kaartje met "Welkom bij Ziggo", maar zo welkom voelen wij ons eigenlijk niet meer.

Deze week moet het geregeld zijn anders ga ik naar een glasvezelprovider die wel geljik kan aansluiten.

De verhuiskaarten moeten de deur uit en wij willen daar gelijk ons nieuwe telefoonnummer op vermelden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat "welkom bij Ziggo" is maanden geleden door een monteur, mogelijk niet eens van Ziggo, maar ingehuurd door de aannemer, er aan gehangen.
Dat is gewoon een reclame-lokkertje van Ziggo, niet meer en minder.

Nieuwbouwwoningen moeten netjes vrijgegeven worden bij Ziggo door de aannemer en dat zal niet per woning gaan, maar per wijk/straat. Daarom ook "de kabel is nog niet vrijgegeven".

Dan moet er nog een monteur alle kastjes af in de nieuwe wijk/straat om de abonnees vrij te schakelen. Dat hoeft noodzakelijkerwijs niet te gebeuren voor de sleutelovergave.

Daarom vraagt Ziggo ook om te controleren of je überhaupt beeld hebt.

Voor hetzelfde is alles in orde en komt het pakket te laat aan, want dat stuurt men naar het abonnee adres, waar morgen pas iemand woont, niet naar je huidige woonadres.
 
Nieuwbouwwoningen moeten netjes vrijgegeven worden bij Ziggo door de aannemer en dat zal niet per woning gaan, maar per wijk/straat. Daarom ook "de kabel is nog niet vrijgegeven".

Dan moet er nog een monteur alle kastjes af in de nieuwe wijk/straat om de abonnees vrij te schakelen. Dat hoeft noodzakelijkerwijs niet te gebeuren voor de sleutelovergave.

Het project waar wij komen is klein (13 woningen)
De helft kan al wel een abonnement afsluiten en van 1 weet ik zelfs al dat ze zijn aangesloten.

Ik heb nu toch ook al stroom en er komt ook al water uit de kraan.
Waarom kan zo'n kabel dan niet worden vrijgegeven?
 
A: Je woont er nog niet officieel,dus kun je feitelijk geen abonnement aangaan op dat adres.
B: komt je kabel al uit in de straatkast, is die er al, staat de straatkast al aangesloten op de wijkkast ?

Een monteur,meestal een plaatselijke in opdracht van Ziggo, moet feitelijk je aansluiting opleveren,dus aangesloten in de kast en in de wijkkast.
Daarna krijgt Ziggo een bericht van die monteur dat alles aangesloten is, en dat het adres is opgeleverd. (vrijgegeven)
Dan wordt dit in het bestand van Ziggo opgenomen.
Omdat ze vragen of je kan controleren of er beeld is,is het vermoedelijk zo dat je huis door de monteur nog niet is gemeld als opgeleverd.

Dezelfde problemen kun je ook bij de glasvezelboer krijgen, als alles binnen er al hangt maar de vezel is nog niet aangesloten op het patchboard in de wijkpop,dan geeft de adrescontrole van reggefiber door dat het nog niet is opgeleverd.
De helpdesk van Ziggo kan je wel alvast je nummer geven.
 
Het lijkt me zelfs niet onmogelijk dat dit ook bij onze bekende KPN kan gebeuren voor een simpele telefoonlijn.

Maar veel plezier in je nieuwe wijk/straat/woning.
 
zo herkenbaar x-aantal jaren geleden hadden wij een nieuwbouw woning in ijmuiden de buren en wij geen internet en telefonie maar de buren aan de andere kant wel want die hadden zakelijk internet en dat kon opeens wel aangesloten worden/zijn maar voor particulieren was het nog niet mogelijk omdat we volgens ziggo niet bestonden het adres was niet bekend?!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan