• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kinderzenders deels weg sinds 2 dagen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pascalbianca
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pascalbianca

Ik heb nooit tot zelden problemen gehad met Ziggo maar sinds gisteren zijn opeens 302 (Disney Junior) en 306 (Nick Junior) niet meer te bekijken krijg E37-32 en E48-32 op beide zenders, idem 601 (MTV Music 24) , terwijl alle andere het gewoon normaal doen.
Die muziek zenders is nog geen probleem maar voor de kleine van 4 wel de kinder zenders.

Nu heb ik opgezocht op Ziggo en krijg op beide codes de melding dat het aan de kabels zou liggen.
Aan de kabels kan het niet liggen want bv eergisteren er ervoor werkte gewoon alles nog.

Is dit bekend bij Ziggo want bij de storingen staat hierover niets vermeld.
Ik ben woonachtig in Susteren.
 
Ik heb nooit tot zelden problemen gehad met Ziggo maar sinds gisteren zijn opeens 302 (Disney Junior) en 306 (Nick Junior) niet meer te bekijken krijg E37-32 en E48-32 op beide zenders, idem 601 (MTV Music 24) , terwijl alle andere het gewoon normaal doen.
Die muziek zenders is nog geen probleem maar voor de kleine van 4 wel de kinder zenders.

Nu heb ik opgezocht op Ziggo en krijg op beide codes de melding dat het aan de kabels zou liggen.
Aan de kabels kan het niet liggen want bv eergisteren er ervoor werkte gewoon alles nog.

Is dit bekend bij Ziggo want bij de storingen staat hierover niets vermeld.
Ik ben woonachtig in Susteren.

De genoemde zenders zitten hier in nog zuidelijker Limburg in dezelfde stream. Evenals o.a. 128 en 203

Het zou toch best aan de kabel kunnen liggen. Dat het eergisteren nog werkte, dat zal uiteraard wel kloppen. Maar hier is het wel eens voorgekomen dat er tot 21h geen storingen waren, ietsje later wel. De kabels enkele keren uitgetrokken en weer verbonden met de TV heeft toen geholpen. Wat ook kan helpen is dat je de plastic ommanteling van de Hirschmann stekkers weer een beetje aandraait, die kan namelijk heel soms wat los raken.

>>
 
De genoemde zenders zitten hier in nog zuidelijker Limburg in dezelfde stream. Evenals o.a. 128 en 203

Het zou toch best aan de kabel kunnen liggen. Dat het eergisteren nog werkte, dat zal uiteraard wel kloppen. Maar hier is het wel eens voorgekomen dat er tot 21h geen storingen waren, ietsje later wel. De kabels enkele keren uitgetrokken en weer verbonden met de TV heeft toen geholpen. Wat ook kan helpen is dat je de plastic ommanteling van de Hirschmann stekkers weer een beetje aandraait, die kan namelijk heel soms wat los raken.

>>

Ik vind het zo'n slap excuus, dat er direct wordt gezegd, het ligt aan de kabels.

gr. Arie:roll:
 
Ik vind het zo'n slap excuus, dat er direct wordt gezegd, het ligt aan de kabels.

gr. Arie:roll:

Als ze monteurs aanwijzen dat daar de oorzaak in 99% van de gevallen zit.

Interferentie, ofwel 2 signalen op 1 antenne kabel als gevolg van onvoldoende afscherming. Iets wat vrijwel niet voorkomt intern in het Ziggo netwerk voor het AOP door de door Ziggo gebruikte materialen. En er te vaak installatie fouten, slechte ruis veroorzakende componenten in de binnenhuis installatie zitten mag je zelf met een voldoende onderbouwd argument komen waarom het niet aan de kabels zou liggen.

Storing ontstaat niet zomaar en als het niet in de kabels ligt heeft heel Nederland er last van want dan is immers het headend gestoord.
 
Als het wel dan volgens u aan de kabels zou moeten liggen , waarom ik ik 3 dagen geleden onderhand wel nog goed ontvangst op die kanalen en nu opeens niet, terwijl niets veranderd is aan apparatuur of iets nieuws erbij is gekomen?
 
Als het wel dan volgens u aan de kabels zou moeten liggen , waarom ik ik 3 dagen geleden onderhand wel nog goed ontvangst op die kanalen en nu opeens niet, terwijl niets veranderd is aan apparatuur of iets nieuws erbij is gekomen?

Ik heb constellaties beschreven die er toe kunnen leiden dat er storingen zichtbaar worden die voorheen onopgemerkt bleven. Vaak kan een kleine wijziging in de installatie met name de bekabeling grote ellende veroorzaken of juist de problemen oplossen.

Zie ook b.v. https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=49395


>>
 
Als het wel dan volgens u aan de kabels zou moeten liggen , waarom ik ik 3 dagen geleden onderhand wel nog goed ontvangst op die kanalen en nu opeens niet, terwijl niets veranderd is aan apparatuur of iets nieuws erbij is gekomen?

Hoe weet je zeker dat er niets is veranderd?

Jij hebt niets veranderd en bent in de veronderstelling dat er dan verder niets is veranderd. Het signaal op de kabel wordt op zelfde wijze getransporteerd als via de lucht. Wordt er ergens in de buurt een zender geplaatst zal deze op een bepaalde frequentie gaan uitzenden. Is de bekabeling op die frequentie niet signaal dicht, maar is er geen zender in de buurt met een dusdanige sterkte zal er geen storing zijn. Wordt er opeens wel op die frequentie uitgezonden in de lucht en is je kabel lek op die frequentie en komt het signaal uit de lucht op de antenne draad in de kabel dan ervaar je storing. En dit kan van de ene op de andere dag vanuit het niets ontstaan. Ziggo kan hier niets aan doen en doet hier ook niets aan. Goede bekabeling zorgt ervoor dat signaal op de antenne draad binnen de coaxkabel en het signaal uit de lucht niet bij elkaar komen.

Dus slechte kabels houdt het signaal uit de lucht niet buiten de deur, storing is het gevolg. Ja het ligt dan aan de kabels en is geen onzin.
 
Ik wil even vermelden dat het probleem is opgelost.
Ik ben begonnen het probleem te lokaliseren van achter naar voor.
Het was begonnen (toevallig) nadat ik de tv kast had verschoven hoe latexen.
Dus heb ik de kabel van de tv uit de muur getrokken en alles bleef gewoon hetzelfde.

Om een goede controle te krijgen heb ik van de Humax kastje de menu opengezet om te kijken wat de signaal sterkte was.
Deze bleek maar 32% te hebben.
Met de kabel uit de muur was het maar 30% , dus zo goed als geen signaal.
Dus het probleem zat al niet bij de tv kast, terwijl ik boven een signaal sterkte had van 82% en wel alle zenders zonder fouten door kreeg.

Dus ging ik in de zekering kast kijken naar de versterker van Ziggo en daar haalde ik beide stekkers uit van de tv onder en boven.

Omdat ik bij het los halen al een stekkertje van kabel lostrok heb ik dus beide kabels opnieuw afgeknipt en opnieuw gestript en de stekkertjes erop gezet.

Nadat ik beide stekkertjes weer op de splitter had gezet ging ik kijken boven naar de tv.
Daar bleek ik opeens ipv 82% nu 85% te hebben en onder tot mijn verbazing ineens 82%.

Ter controle ging ik opnieuw die zenders nalopen wat de fouten gaven en tot goede genoegen , alle fouten weg.

Vreemd dat dit opeens slecht was geworden, maar goed alles werkt weer als een trein.

Trouwens is dit 100% haalbaar?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan