• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kijklijst de op Mediabox XL

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ngein
  • Startdatum Startdatum
N

ngein

Ik heb sinds kort een Ziggo Mediabox XL en probeer me deze eigen te maken wat betreft de mogelijkheden. Bladerend door de menustructuur bij On Demand kom ik niet de mogelijkheid tegen om een kijklijst te maken, zoals op bijvoorbeeld de Humax wel kan.

Mijn vraag: Is het wel mogelijk om een kijklijst te maken? Of zal ik bij de moderne Mediabox een ouderwetse papieren kijklijst moeten bijhouden?
 
Dat heet op Mediabox XL volgens mij speellijst of toevoegen aan favorieten.
 
Favorieten

In het menu vind je dit onder opties, instellen favorieten. Je kunt de zenders ook in een andere volgorde zetten (vernummeren favorieten).
 
Voor de duidelijkheid: Mijn vraag gaat niet over de Favorieten, waarmee je favoriete tv zenders kunt selecteren.

Het gaat om een kijklijst van films en series die On Demand te kijken zijn. Op bijvoorbeeld de Humax en ook op Netflix kun je films en series die je tegenkomt aanvinken zodat je ze later kunt gaan zien. Je hoeft dan geen papieren lijstje bij te houden en de hele menustructuur te doorlopen om ze weer terug te vinden.

COre: waar zit die speellijst dan in het menu?
 
Ik keek net, kennelijk kan dat, het toevoegen aan favorieten, alleen bij de programma's van de reguliere zenders en Replay TV en niet bij het On Demand gedeelte.
 
Het hele OD-gebeuren is bij de HB wel erg gebruiksonvriendelijk t.o.v. Oud-ziggo. Er is niet te zien waarmee je bezig was te kijken en welke nieuwe content er bij is gekomen moet je ook maar zelf uitvogelen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben het helemaal met pjutr eens.

De Mediabox ziet er zeer modern uit en heeft ten opzichte van de Humax een aantal leuke vernieuwingen cq verbeteringen.
Maar het gebruik vind ik echter nogal omslachtig. Je moet voortdurend door allerlei menu's lopen, waarbij ook nog eens de helft van het tv scherm wordt bedekt.

Ik vind het ook jammer dat mijn Logitech afstandsbediening maar gedeeltelijk werkt, zodat ik na enkele jaren gemak toch weer meerde ABs op tafel moet hebben.

Voor On Demand zal ik een ouderwets schriftje naast de afstandsbedieningen leggen, zodat ik kan noteren wat ik gezien heb, wil gaan zien en in welke aflevering ik van welke serie zit.
Echter, liever zie ik wat minder gelikte plaatjes op het scherm en de mogelijkheid om dit soort informatie, net als de bij de Humax, op het scherm te zien.
Hopelijk zien we die verbetering in de nabije toekomst.
 
Ik zou dit soort wensen zeker aandragen aan de webcare als ik jullie was. Misschien kunnen ze er wat mee doen?
 
Ik ben overigens dus zeer te spreken over het gebruiksgemak van de HB. Maar als ik het OD-deel vergelijk met dat van oud-Ziggo dan wint die dat toch op punten. (Bij de HB ook geen DD 5.1 mogelijk bij OD, Replay, Netflix en Videoland; zie andere postings)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan