• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kijkje in het netwerk van upc.

Berichten
16.432
Internet
  1. Odido
Digitale TV
  1. Odido
Zag wel een leuk filmpje + itleg van upc op de upc website hoe het 1 en ander werkt, van aankomst zender tot verzenden door nl naar diverse hubs.

https://www.upc.nl/over-upc/het-bedrijf/op-reis-door-uw-kabel/

Ook wel leuk om tezien dat glasvezel best dichtbij zit ongeveer 50meter van aansluiting huis.
 
Ja , alleen jammer dat Upc volstrekt geen info geeft over waar die hub en stalen wijkkast precies staat.
 
Hahah, aan het einde dat het UPC digital network er klaar voor is, ja zo kan ik ook wel praten, er zijn nog genoeg mensen waar problemen voordoen. o.a capaciteitsproblemen, maar buiten dat wel leuk om te zien
 
@Sjah
Die zie je zelf ook wel staan, athans in haarlem wel iedergeval. Daarbij zal het ook wel stukje veiligheid zijn, zie maar wat er toen bij Ziggo gebeurt is waarbij hele hub leeg getrokken is met alle gevolgen van dien.

@melvintje dat is natuurlijk maar een klein select groepje die last van heeft 90% zal gewoon goed zijn/werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uiteraard @Devil-Strike.net Maar ik geloof er niet helemaal in dat het netwerk klaar is voor de toekomst, oke, IPv6 is leuk, maar wat dacht je van hogere upload, dat is nou niet echt toekomst gericht, afijn we zien wel wat UPC met zich meebrengt, hoop iederegeval dat de fusering met Ziggo voordelen brengt, echter hier totaal geen problemen met UPC, we zien het wel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Devil-Strike.net zei:
Ook wel leuk om tezien dat glasvezel best dichtbij zit ongeveer 50meter van aansluiting huis.
Maar klopt die in deze uitleg gegeven afstand ook in jouw situatie? Hier bij mij (Ziggo gebied) heb ik voor de aardigheid eens met Google Maps gekeken wat de kortste loop afstand is van mijn huis tot aan de wijkkast (voor de duidelijkheid: een wijkkast is geen straatkastje, maar wat groter uitgevallen stalen kast van ongeveer 2 bij 1 meter zoals de uitleg aangeeft). Dat is 260 meter. De vraag is echter of de coaxkabel ook de route van de kortste loop afstand volgt, want in die route zit een bruggetje om een sloot over te steken. Het kan zijn dat de kabel een ommetje maakt zodat deze niet door de sloot hoeft te lopen wat de route dan wel langer maakt.
 
melvintje zei:
Uiteraard @Devil-Strike.net Maar ik geloof er niet helemaal in dat het netwerk klaar is voor de toekomst, ...
Met de huidige infrastructuur apparatuur en toegepaste standaarden (analoog, DVB-C en EuroDOCSIS 3.0) is de capaciteit ongeveer 4.5 Gbps. Door de toepassing van nieuwere modulatie technieken en aangepaste standaarden is door dezelfde coaxkabel een hogere capaciteit mogelijk, maar wat de kabelbedrijven er steeds bij vergeten te vermelden is dat dan ook alle coax infrastructuur apparatuur moet worden aanpast om die nieuwe modulatie technieken toe te kunnen passen. En die nieuwere modulatie technieken stellen nog hogere eisen aan de kwaliteit van het coax netwerk. De overgang van 64-QAM naar 256-QAM ging al moeizaam, laat staan dat die nieuwere modulatie technieken zomaar even zijn te introduceren. Bij één van de Belgische kabelaars moet ongeveer het hele "toekomstvaste" kabelnetwerk op de schop wil men uberhaupt aan de slag kunnen met de nieuwe technieken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@hierboven.... oww moet men de huizen in? Dan gelijk glas aanleggen uiteraard!!
Vraag me af of dat denkbaar is.... 2 glasvezelnetwerken, naast Kpn ook Ziggo. Ben er voor, zeker zeker. Je kan wel zeggen op 1 netwerk kan je 10 aanbieders kwijt, ja het zal, ik geloof dat 2 fysieke netwerken concurrender werkt, zal wel boerenverstand zijn.
 
Sjah zei:
oww moet men de huizen in? Dan gelijk glas aanleggen uiteraard!!
Nee, die groene coaxkabel ligt er toch al? Het gaat om de apparatuur die aan beide kanten op die kabel is aangesloten. Denk bijvoorbeeld aan de toepassing van DOCSIS 3.1 waarvoor bij de klant een ander kabelmodem moet worden geplaatst en bij UPC ook de nodig EuroDOCSIS 3.0 apparatuur vervangen moet worden door DOCSIS 3.1 apparatuur, andere modulatoren, etc.
 
Dan nog, een symmetrische down- en upload-snelheid lijkt me een utopie voor de kabelaars.

In hoeverre dat voor hen daadwerkelijk een praktisch of commercieel nadeel zal zijn, moet de toekomst uitwijzen. Ik vrees echter, uiteindelijk wel. Zo ja,dan gaat Liberty Global waarschijnlijk glasvezelnetten opkopen om ook die laatste meters te overbruggen.
 
Terug
Bovenaan