Kijken op Next, daarna op Ziggo go verder

drabbe

Forum Gebruiker
Berichten
129
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een opgenomen programma gekeken op de next. Na een uur gestopt. Daarna op de slaapkamer via de Ziggo go app verder kijken. Althans dat was de bedoeling. Maar ik moest weer vanaf het begin kijken en toen maar zoeken waar ik gebleven was.
Het hoort toch zo te werken, dat ik in de slaapkamer gewoon verder kan kijken.
Wie weet hier een antwoord op.
 
Zo hoort het inderdaad te werken en bij mij werkt het ook (meestal) zo. Ik he het zojuist nog even getest en ging op de seconde precies door.
Maar ik zie ook wel eens gebeuren dat het niet goed werkt. Niet specifiek van Next maar Ziggo Go (dat doe ik nagenoeg nooit) maar al op de Next zelf. Ik heb iets half gekeken en toch begint hij weer opnieuw. Volgens mij gebeurt dit met name als je het kijken niet ‘netjes’ afsluit. Bijvoorbeeld direct tijdens kijken de next afsluiten.
 
gisteren weer geprobeerd: eerst een deel gekeken op de next, daarna via de app. Moest weer vanaf het begin kijken.
Toen heb ik iets anders geprobeerd.
Eerst op de tv in de woonkamer via de app, daarna in de slaapkamer via de app. Dit werkte prima, het verhaal ging verder waar ik gebleven was.
Moet dit eigenlijk ook niet zo gaan van next naar app?
 
Ik heb een opgenomen programma gekeken op de next. Na een uur gestopt. Daarna op de slaapkamer via de ziggo go app verder kijken. Althans dat was de bedoeling. Maar ik moest weer vanaf het begin kijken en toen maar zoeken waar ik gebleven was.
Het hoort toch zo te werken, dat ik in de slaapkamer gewoon verder kan kijken.
Wie weet hier een antwoord op.
Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp je probleem niet helemaal. Want ziggo go kan toch niet weten dat je het programma bekeek vanaf NEXT waarmee je het opnam en hoever je daarmee was? Met andere woorden, is er een relatie tussen je NEXT en ziggo go? Zo niet, dan is er toch geen verschil tussen je slaapkamer en een willekeurig ander vreemd adres waar dan ook? Volgens mij is die relatie er helemaal niet en ik kan me daarom wel voorstellen dat het met de app wel lukte, want die is volgens mij via je computer dezelfde op beide TV's.
 
Ziggo go en de next halen toch beiden de data uit de cloud. Op de next wordt niets opgenomen. Vandaar, dat ik dit dacht. Misschien zit ik fout hiermee.
 
F45B9C33-1C83-494F-9A8F-E5D6170DED3F.jpeg
Die relatie is er wel degelijk en werkt bij mij ook gewoon prima (meestal). Werkt niet alleen bij opnames maar ook bij bv OnDemand.
Voorbeeldje: ik heb vanochtend op de Next de helft gekeken van NOS Studio Sport Eredivisie. Als ik nu kijk op de Ziggo Go app en naar die aflevering ga in de tv gids zie je dat de voortgangsbalk precies staat waar ik op de Next was gebleven.
 
Bekijk bijlage 36592Die relatie is er wel degelijk en werkt bij mij ook gewoon prima (meestal). Werkt niet alleen bij opnames maar ook bij bv OnDemand.
Voorbeeldje: ik heb vanochtend op de Next de helft gekeken van NOS Studio Sport Eredivisie. Als ik nu kijk op de Ziggo Go app en naar die aflevering ga in de tv gids zie je dat de voortgangsbalk precies staat waar ik op de Next was gebleven.
In dat geval moet ik me dus vergissen. Ik ken de NEXT niet en was daardoor in de veronderstelling dat deze mediabox zelf programma's kon opnemen, dus niet in de cloud.
 
Dan snap ik niet, dat het bij nog steeds niet lukt.
Kan toch geen instelling zijn in de next?
 
Misschien heeft het iets met profielen te maken? Heb je meerdere profielen op je box? En in de app? En onder instellingen in de app, zie je dan je Next box staan?
 
Ik heb 2 profielen, maar daar ben ik met de app en de next ook mee verbonden. Mijn next is gewoon te zien in de app.
 
Terug
Bovenaan