Kernel panic upload mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

FDIN

Forum Gebruiker
Berichten
3
Ik heb een Alles-in-Éen Basis en kreeg daarbij een tablet. Kon je fijn TV mee kijken.
Tablet werd de nieuwste Samsung Galaxy Tab 3 7.00. Die staat alleen niet bij de goedgekeurde apparaten op de Ziggo lijst...:frons:

De App (versie 3.1.1) werkt wel, maar zeer regelmatig springt de tablet in een crash, waarbij het bericht KERNEL PANIC UPLOAD MODE verschijnt. Lang op de UIT-knop brengt hem weer tot leven.
Na TV kijken met de app kan het ook spontaan gebeuren onder een andere app of zelfs als ie in slaapstand ligt.

De KERNEL PANIC is voor de tablet blijkbaar best zwaar, want de batterij loopt snel leeg en het ding wordt warm.

Ik hoop dat er snel een update komt, maar het kan ook dat ik de enige ben en dan moet SAMSUNG er maar eens naar kijken...
Alhoewel, als ik geen ZIGGO heb gebruikt heb ik het nog niet fout zien gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Zapp Brannigan

Forum Gebruiker
Berichten
3.611
Als je bij google die foutmelding intoetst komt deze zelf al met de suggestie "samsung tab 3", en als je wat resultaten bekijkt zie je dat sommige mensen dit al hebben bij het bijwerken van de apps direct na een reset. Ga er dus maar vanuit dat het niet aan de Ziggo app ligt.
 

Famruijgrok

Forum Gebruiker
Berichten
1
Het prbleem van Kernel Panic Upload Mode heb ik ook op mijn 7" tablet die ik kreeg bij het afsluiten van het abonnement Ziggo 3 in 1. Is dat te verwijderen o.i.d. Zeer irritant en inderdaad de tablet wordt goed warm (heet).
 

tfro71

Forum Gebruiker
Berichten
238
Ik zie ook dat mensen in andere landen het hebben op deze tab na het kijken van bijv. youtube filmpjes . Klinkt niet als een app probleem, wel als een enorm irritant iets van die tab3. Lijkt wel te maken te hebben met video issue.
Heb je gekeken of je kunt updaten naar een nieuwere softwareversie (instellingen-toestelinfo-updates)?
 

Foto

Forum Gebruiker
Berichten
4
Kernel Panic Upload

Ik ben in het bezit van twee Galaxy Tab 3 7" een witte en een zwarte uitvoering. Op beide draait de App van ziggo prima. Wat opvalt is dat de witte altijd gebruiksklaar is en de zwarte opgeladen moet worden (helemaal leeg). Pas wilde ik de zwarte weer pakken, was ie helemaal warm en stond het scherm aan zwart met de letters " Panic kernel upload" ik heb hem uitgezet en kon direct erna het tablet gebruiken maar de volgende dag was weer de accu helemaal leeg. Het is volgens mij een defect in het toestel.
Ik ga Samsung maar eens om raad vragen.
 

tfro71

Forum Gebruiker
Berichten
238
Bizar, de ene wel en de andere niet. is er soms eentje met 3g en de andere niet?
 

Foto

Forum Gebruiker
Berichten
4
Het zijn twee identieke Samsung Galaxy Tab3 7"inch modellen, het witte exemplaar werkt zonder problemen. De andere, de zwarte, geeft elke dag wel een paar keer "panic kernel upload". De Samsung stuurt me naar een service point. Maar de modellen zijn net 2 maanden oud. Ik ga terug naar de winkel, dan sturen zij hem maar op. Ze beweren bij Samsung dat dit niet een bekend probleem is...:?
 

tfro71

Forum Gebruiker
Berichten
238
ik denk dat ze het verschil tussen bekend en erkend probleem maar even moeten leren bij Samsung. Google staat er vol mee.
 

Foto

Forum Gebruiker
Berichten
4
Na een dag van kastje naar de muur te zijn gestuurd, eindelijk een goede tip; harde reset (terug naar eerste in gebruikname) via instellingen of 30 seconden aan/uit knop ingedrukt houden. Tot nu toe geen meldingen meer in die aard.:pompom:
 
Topicstarter
Topicstarter
F

FDIN

Forum Gebruiker
Berichten
3
Nieuwe versie

Een paar dagen terug zag ik een update binnenkomen van de Ziggo App naar versie 3.2. Na een dagje helemaal geen TV-kijken werkte de volgende dag de app weer en ik heb sindsdien geen "Kernel panic upload" meer gezien in combinatie met de Ziggo App.
Wel een keer een "hang", maar ja; dat gebeurt op ongeveer alle computers wel eens en kan ook aan de internetverbinding liggen.

Wil niet zeggen dat "Kernel panic upload" nu nooit meer voorkomt, maar wel veeel minder vaak!

Maar zeker een verbetering!
En de tablet is ook in de 'goedgekeurde apparaten' lijst opgenomen.

@Foto: dat resetten heeft bij mij nooit geholpen. Misschien ook toevallig net die nieuwe versie binnengekregen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan