L
loekverhees
Gisteren weer een Champions League wedstrijd gezien bij de NOS. Het valt op dat de belijning heel erg kartelig is als het beeld beweegt. Als de camera stilstaat, dan ziet het er perfect en strak uit, maar zodra de camera gaat bewegen, gaan heel die lijnen ook flikkeren en zien ze er kartelig uit. Hebben meer mensen deze ervaring? Het ligt niet aan digitale televisie, want op het analoge beeld zie ik hetzelfde probleem. Vooral bij de lijnen van de middencirkel zie je het goed.