• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

kapotte splitter

  • Onderwerp starter Onderwerp starter snagpmblur
  • Startdatum Startdatum
S

snagpmblur

Laatste tijd had ik het probleem dat de download snelheid op willkeurige momenten inzakte tot onder de 1 mbps. Van alles geprobeerd (aansluiten zonder router, kabels vervangen, torrents uit, router instelingen etc) maar niks hielp tot ik drie dagen geleden de mcp-03 splitter heb vervangen door een cf-02 die ik nog had liggen en sindsdien loopt alles perfect.

Neem aan dat de splitter het probleem was, al vind ik het wel raar dat een defecte splitter op deze manier invloed op het signaal kan hebben; soms liep alles uren lang goed en dan weer een hele tijd super langzaam. Signaal viel echter nooit helemaal weg.

Maar goed.

Zit ik alleen nog met de cf-02. Ik las ergens dat die ongeschikt zou zijn voor digitale tv? Maar voor internet is ie verder prima?

Had upc al gemaild over een nieuwe mcp-03 maar krijg als antwoord dat ik die zelf moet kopen?! Dan laat ik net zo lief de cf-02 zitten want tv kijken we toch zelden.
 
snagpmblur zei:
Zit ik alleen nog met de cf-02. Ik las ergens dat die ongeschikt zou zijn voor digitale tv? Maar voor internet is ie verder prima?

Als het werkt dan is er geen probleem lijkt mij.
Heb je geen digitale TV om het even te testen?
Indien je geen digitale TV hebt dan is er niets aan de hand.

Overigens kost zo'n splitter niet veel.
 
Digitale tv werkt gewoon, voor zover ik kan nagaan.

Splitter kost idd niet veel zie ik, dacht eerst 40 euro ofzo, keer gelezen.

Okee bedankt.
 
De tv-uitgang van de CF-02 splitter is niet retourgeschikt. Dat betekent dat je wel tv kan kijken, maar dat je geen gebruik kunt maken van Video on Demand of andere interactieve diensten.

Een splitter zal verder geen € 40 euro kosten, dat zal wel de versterker zijn... ;) De MCP-03 splitter kun je bij een UPC Center volgens mij voor een paar euro's meenemen.
 
Als er geen UPC center in de buurt zit, gewoon naar een radio & tv zaak, bouwmarkt oid gaan.
Deze verkopen ook geschikte 2-weg splitters voor een paar euro (2,50 a 4,50).
 
Ongelofekijk daar gaan we weer.

Opsteek filters worden geleverd door UPC en blijven de verantwordelijkheid van UPC.
Indien kapot dienen kosteloos worden vervangen door UPC.

Overigens denk ik niet dat de MCP-03 kapot is eerder zal de iets grotere demping het probleem kunnen zijn.
Het zomaar vervangen zal dan ook geen oplossing zijn.
Check je modemretour level eens met beide filters.

Ik denk dat het beter is je AOP te laten vervangen voor een nieuwe met ingeboud filter en data aansluiting.

Het is gewoon te gek dat een aantal veel posters hier een mede forum lid weer nodedeloos op kosten willen jagen. :'(
Matenaaiers.
 
coco zei:
Opsteek filters worden geleverd door UPC en blijven de verantwordelijkheid van UPC.
Indien kapot dienen kosteloos worden vervangen door UPC.
UPC denkt daar anders over en die paar euro die zo'n ding kost ben je snel kwijt aan telefoongesprekken met UPC.
Als UPC al aansprakelijk is, is dat alleen gedurende een bepaalde tijd (de garantie termijn).

Overigens denk ik niet dat de MCP-03 kapot is eerder zal de iets grotere demping het probleem kunnen zijn.
Het zomaar vervangen zal dan ook geen oplossing zijn.
Check je modemretour level eens met beide filters.

Ik denk dat het beter is je AOP te laten vervangen voor een nieuwe met ingeboud filter en data aansluiting.
De topicstarter heeft de mcp-03 splitter vervangen door een cf-02 die evenveel demping heeft (± 0,5 dB) en dan is allles in orde.
Slechte splitter dus en niets anders.

Het is gewoon te gek dat een aantal veel posters hier een mede forum lid weer nodedeloos op kosten willen jagen. :'(
Zie boven.

Misschien de Algemene regels nog eens lezen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
coco zei:
Opsteek filters worden geleverd door UPC en blijven de verantwordelijkheid van UPC.
Indien kapot dienen kosteloos worden vervangen door UPC.
Waar baseer je dat op? Ik vind het best een interessante mening hoor, maar het mist een fundament.
Onderbouw het eens met concrete wet- en regelgeving, verwijzingen naar de AV, enz.

Deze opsteeksplitter valt in de categorie accessoires, welke niet onder de bruikleen overeenkomst vallen.
Hierop heb je, meen ik mij te herinneren, 6 maanden garantie op, op basis van carry-inn.
Dus alle verzendkosten zijn voor jou, tezamen met evt. servicekosten.
Daarnaast mag je nog met de zgn. helpdesk aan te lijn hangen, leuren om hulp.


coco zei:
Het is gewoon te gek dat een aantal veel posters hier een mede forum lid weer nodedeloos op kosten willen jagen.
Aan bovenstaande uitleg, zie je dat het maken van kosten onoverkomelijk is.
Maatenaaierij is het zeker niet, of de voorstellen van andere forumleden je nou aanstaan of niet....
 
Terug
Bovenaan