kanaalnummers na netwerkupdate afwijkend?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmeijn

Forum Gebruiker
Berichten
17
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
LS,

vorige week vrijdag is in mijn gemeente door Ziggo een kanaalwijziging doorgevoerd (nog niet over op UPC).
Opvallend genoeg komen de HD kanalen nu op geheel andere nummers door 930/940 serie en worden de niet-HD kanalen op de "oude" kanaalnummers van voor de hernummering doorgegeven 1, 2 etc.
Daarnaast klopt het ook niet met de kanaaloverzichten van Ziggo (noch die bij de brief, noch die teruggevonden op de site).
Op twee TVs (Sony, met CI+ module) hetzelfde resultaat; op een PC met AnySee gek genoeg een kanaalindeling als opgave Ziggo.
Instrukties van Ziggo gevolgd frequentie 474MHz, netwerkID 5555 etc.
Geen ontvangstproblemen, wel erg onhandig.
Is dit uniek, of hebben meer abonnee's er last van?
Wat kan er aan de hand zijn?

M vr gr,

R. Meijn
Hoeven
 

JoshT1302

Forum Gebruiker
Berichten
359
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik zie dat u uit Hoeven komt. Dat behoort tot de regio Roosendaal en is al omgezet naar het UPC netwerk.

Zover nu is het alleen bekend bij Phillips TV's. Maar verder geen klachten gehoord. Met een Phillips TV is het op te lossen door een alternatief netwerk ID in te voeren. Voor jou regio zou dat Netwerk ID 43199 moeten zijn.

Probeer het eens uit en laat ons weten of het werkt.


Groetjes Joshua.
 
Topicstarter
Topicstarter
R

rmeijn

Forum Gebruiker
Berichten
17
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Beste Joshua,

suggestie werkt!
Provider UPC
Frequentie 474MHz
netwerkID 43199
en de kanalen zijn weer netjes NPO1hd=1, NPO2hd=2 etc
Dank voor de hulp!

M vr gr,

René Meijn
Hoeven
 

anoniem

Cable Expert
Berichten
4.089
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
LS,

vorige week vrijdag is in mijn gemeente door Ziggo een kanaalwijziging doorgevoerd (nog niet over op UPC).
Opvallend genoeg komen de HD kanalen nu op geheel andere nummers door 930/940 serie en worden de niet-HD kanalen op de "oude" kanaalnummers van voor de hernummering doorgegeven 1, 2 etc.
Daarnaast klopt het ook niet met de kanaaloverzichten van Ziggo (noch die bij de brief, noch die teruggevonden op de site).
Op twee TVs (Sony, met CI+ module) hetzelfde resultaat; op een PC met AnySee gek genoeg een kanaalindeling als opgave Ziggo.
Instrukties van Ziggo gevolgd frequentie 474MHz, netwerkID 5555 etc.
Geen ontvangstproblemen, wel erg onhandig.
Is dit uniek, of hebben meer abonnee's er last van?
Wat kan er aan de hand zijn?

M vr gr,

R. Meijn
Hoeven

Dit probleem hebben we niet gezien met de testen bij Sony modellen. Kun je aangeven welk model je gebruikt ?
 

peepmans

Forum Gebruiker
Berichten
2
dat 474 en 5555 hoor ik voor de zoveelste keer maar heb van ziggo geen post over veranderingen gehad?????:no:why
 
Topicstarter
Topicstarter
R

rmeijn

Forum Gebruiker
Berichten
17
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
LS,

de Sony TVs die het probleem hadden zijn:
Sony KD-49X8505B
Sony KDL-32EX650
Na advies via dit forum denk ik nu een van de eerste te zijn die is aangesloten op het UPC netwerk?

M vr gr,

R. Meijn
Hoeven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan