• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

kanaal 50, 202, 203, 308 geen signaal

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Raymond_434
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Raymond_434

Ik heb sinds 2 dagen geen ontvangst op deze kanalen. De rest werkt prima.Het betreft: ONS, Discovery Science, Discovery World en Jim jam.
De frequentie is 122.000 KHz DVB-c en het ontvangstgebied is Enschede. Ik heb een ci+ smartcard in de TV. Verder heb ik nog een Samsung ontvanger en een HD-recorder allebei met een ci+ smartcard. Het probleem doet zich voor op alle 3 de apparaten. De kabels, pluggen en splitter zijn Ziggo gecertificeerd. Rechtstreeks op de hoofdaansluiting haalt ook niks uit, net zo min als het kaartje er opnieuw weer in doen. Herinstalleren helpt ook niet.
Gebeld met de klantenservice maar daar ook de standaard "oplossingen" die niks helpen. Wie herkent dit probleem en weet wat er aan de hand is.
Alvast bedankt.
 
Mogelijk zijn er wat zenders van frequentie veranderd. Sommige wandcontactdozen geven frequenties onder de (ongeveer) 170MHz niet door. Als je de mogelijkheid hebt, probeer het eens met een kabel rechtstreeks op de hoofdaansluiting, werkt het daar wel dan is dat waarschijnlijk het probleem.
 
Niet goed gelezen, het was laat.

Het zou nog een verouderde hoofdaansluiting kunnen zijn. Mocht dit geen DIO zijn zou je deze kunnen laten vervangen.
 
Neem nogmaals contact op met Ziggo en meld dat het gaat om zenders op 122 MHz en dat je hebt gelezen dat een oude AOP dat blokkeert.
De oude AOP's geven de 122MHz niet door en deze worden gratis vervangen.

PS
Je kunt om te testen de ontvanger eens op de radioaansluiting van de WCD aansluiten. Als het goed is werken dan de genoemde zenders wel, maar alle anderen niet.
 
Het gebruik van frequenties lager dan 120 MHz door Ziggo/UPC kan problemen opleveren aangezien de specificaties voorheen uitgingen van 120 MHz tot 862 MHz voor doorgifte van het signaal via de TV uitgang van coax einddozen. Om dan een transport stream te plaatsen op 118 MHz - 126 MHz (122 MHz is de center frequentie en een transport stream heeft een bandbreedte van 8 MHz) is dan niet bepaald snugger te noemen en ook veelal onnodig als men de frequentieplannen goed zou hebben doorgerekend. Maar ja, Ziggo/UPC en techniek...
 
Bedankt voor de antwoorden.

Maar ja, Ziggo/UPC en techniek...
En de dame van de klantenservice. Ik had het idee dat ik meer van de techniek af wist dan haar. :-P Ze las alles van een scherm. Ze deed wel haaar best.

Ik snap het verhaal, net zoiets als je probeert een middengolfzender te ontvangen op je "moderne" FM radio.

De volgorde is bij mij als volgt:

KANAAL......... FREQUENTIE (MHz)
48..................... 546 (TV350)
50..................... 122 (ONS)
51..................... 730 (EEN)
140................... 578 (RTL Lounge)
202................... 122 (Discovery Science)
203................... 122 (Discovery World)
204................... 457 (NG Wild)

Ik heb net zoals bij analoog een logische volgorde verwacht.
Wie wil even vermelden op welke frequenties bij jullie deze zenders zijn ondergebracht? Als het verschilt dan moeten toch meer mensen met Ziggo tegen dit probleem aanlopen.
 
Neem nogmaals contact op met Ziggo en meld dat het gaat om zenders op 122 MHz en dat je hebt gelezen dat een oude AOP dat blokkeert.
De oude AOP's geven de 122MHz niet door en deze worden gratis vervangen.

PS
Je kunt om te testen de ontvanger eens op de radioaansluiting van de WCD aansluiten. Als het goed is werken dan de genoemde zenders wel, maar alle anderen niet.

Dat ga ik proberen. Leuk experiment. Doet me denken aan de oude tijden :)
Je hoort nog of het gelukt is. Ik moet geloof ik wel kabeltje "ombouwen" ivb male/female. maar ga zo kijken.
 
Ik heb net zoals bij analoog een logische volgorde verwacht.
Wie wil even vermelden op welke frequenties bij jullie deze zenders zijn ondergebracht? Als het verschilt dan moeten toch meer mensen met Ziggo tegen dit probleem aanlopen.
Bij digitale TV worden meerdere kanalen gebundeld in een transport stream. In dit geval gaat het om transport stream 2064 met daarin de volgende kanalen:
Code:
=================================================================================================================================
2064                                                 1536        3333        4444        5555        6666        9876       43186

                                                256/6,900   256/6,900   256/6,900   256/6,900   256/6,900   256/6,900   256/6,900
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JimJam                          1       19242         308           -           -         308         308         308         308
ONS                             1       19244         211           -           -          50          50          50          50
Discovery Science               1       19246         202           -           -         202         202         202         202
Discovery World                 1       19247         203           -           -         203         203         203         203
DJAZZ                           1       19248         609           -           -         609         609         609         609
RTL Z                           1       19249           -          12          12     12(975)     12(975)    995(975)         975
TRT Çocuk                       1       19250           -           -           -         776         776         776         776
=================================================================================================================================

Op welke frequentie deze transport stream wordt doorgeven hangt af van het frequentieplan van de regio waarin je woont. Voor jouw regio is dat gezien jouw informatie 122 MHz. In mijn regio (Ziggo/UPC/Alkmaar) is dat 618.75 MHz. Op 122.75 MHz geeft Ziggo/UPC in mijn regio transport stream 2073 door waarin weer een andere set van kanalen zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan