• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kan Wifi van connectbox en mediabox die dicht bij elkaar staan problemen geven?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JustBe33
  • Startdatum Startdatum
J

JustBe33

Wij moeten vaak de router (Ziggo Connectbox) resetten.

Ik heb inmiddels het vermoeden dat ik het gele driehoekje met uitroeptekentje op mijn laptop vaak zie nadat de televisie is uitgezet.

Ik heb nog geen idee, maar zat te denken dat wifi van mediabox en wifi van connectbox misschien wel elkaar beinvloeden. Ze staan dicht zon 20 cm van elkaar.

Is dat waar? Wellicht moet ik Wifi uitzetten in mediabox.

Ik overweeg de oude router (EPC3925) in bridgemode te zetten en de connectbox op een andere plek te zetten. Dacht eerst dat ik met coaxkabel aan de slag moest om de connectbox te verzetten, maar met andere router kan het ook natuurlijk (wellicht toch niet handig omdat dit energieverbruikt, bedenk ik me nu).
 
Zet in hemelsnaam de Wifi van de MediaboxXL eerst uit voordat je andere dingen gaat proberen. Hoe minder signalen elkaar kunnen storen hoe beter.
 
Als je op connectbox en op de mediabox wifi hebt aanstaan is kansloos. Snap niet dat Ziggo dit nog steeds default aan laat staan als je een los modem hebt.
Net zoals de Ziggo wifispots, wat een ether vervuiling is dat, zet die uit op je Connectbox via mijnziggo of zet je modem in bridgemode met een eigen router.

Plaats de connectbox bij het AOP, waar de groene kabel binnen komt, sluit m niet aan op een versterker.

Zoals knurk al aangaf zet wifi op de mediabox uit, sluit dit apparaat nooit aan op je interne netwerk mits je heel verstand hebt van netwerk materie want het is echt net een virus.
 
Kon wifi niet eens uitzetten in Mediabox. Saven lukte niet. Of misschien dat ie wel gesaved is, maar dat de mediabox automatisch alles weer aanzet als ik naar het menu toega om hem uit te zetten.

AOP is bij ons niet de meterkast, maar hoek van het huis. Waar ook Televisie staat.

Dat is wel een idee idd om mediabox van intern netwerk af te halen. Is volgens mij ook niet echt nodig.
 
Op de Ziggo site staat een stappenplan om het wifi-signaal op de 2.4 Ghz en de 5 Ghz frequentieband uit te schakelen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/wifi-uitschakelen

Lukt het niet, dan kunt u de helpdesk bellen en die vragen of ze voor u de Wifi uit willen zetten.

Staat uit nu.

Of het probleem nu is opgelost, I don't know. Bij nader inzien lijkt het me dat niet zoveel zou moeten uitmaken als connectbox en mediabox dichtbij elkaar staan.

In ieder geval kan ik weer wat uitsluiten.
 
Terug
Bovenaan