Kan niet online

J

Jaap Aap

Ik heb een Edimax BR-6104 K (G) router. Ik probeer al een tijdje online te komen, maar geen enkel laptop wil maar online komen. Ik heb de router gekloont en dit zijn de instellingen die ik krijg in configuratie van de router:

Internet Connection

Attain IP Proctol: Dynamic IP Connect
IP Address: 62.163.39.12
Subnet: 192.0.0.0
Default Gateway: 0.0.0.0
Mac Address: 00:08:74:96:B6:36
Primary DNS: 62.108.1.68
Secondary DNS: 212.142.28.67

Device Status

IP Address: 192.168.2.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: Enabled
Mac Address: 00:50:fc:f6:c8:56

Active DHCP Client

IP Address Mac Address
192. 168.2.100 00:08:74:96:B6:36

Active DHCP geeft ie de ene keer wel aan, en de andere keer weer niet.

Statics

Ethernet Lan en Wan: beiden sent en received.

Wie o wie kan mij helpen?

Nog extra gegevens:

In woon in Amsterdam (Diemen Noord)

Modem is: Motorolla SB 100 IE
 
R

rosmap

Hallo Jaap aap,

Is jouw modem ook recent door UPC omgeruild? Ik heb namelijk het zelfde probleem als jij. Ook ik woon in Diemen noord. Ik heb echter een Sweex.
Het ip adress 192.168.2.100 is het ip adress van de router
Heb je de router nu aangesloten staan op een pc via een R45 kabel?
Groet
Paul
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Jaap Aap zei:
Ik heb een Edimax BR-6104 K (G) router. Ik probeer al een tijdje online te komen, maar geen enkel laptop wil maar online komen. Ik heb de router gekloont en dit zijn de instellingen die ik krijg in configuratie van de router:

Internet Connection

Attain IP Proctol: Dynamic IP Connect
IP Address: 62.163.39.12
Subnet: 192.0.0.0
Default Gateway: 0.0.0.0
Mac Address: 00:08:74:96:B6:36
Primary DNS: 62.108.1.68
Secondary DNS: 212.142.28.67

Device Status

IP Address: 192.168.2.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: Enabled
Mac Address: 00:50:fc:f6:c8:56

Active DHCP Client

IP Address                        Mac Address       
192. 168.2.100                  00:08:74:96:B6:36

Active DHCP geeft ie de ene keer wel aan, en de andere keer weer niet.

Statics

Ethernet Lan en Wan: beiden sent en received.

Wie o wie kan mij helpen?

Nog extra gegevens:

In woon in Amsterdam (Diemen Noord)

Modem is: Motorolla SB 100 IE

Volgens mij gaat er iets mis met het verkrijgen van je ip:
Subnet: 192.0.0.0
Default Gateway: 0.0.0.0
Hiermee krijg je geen ip pakketje de wereld in.
Ik zou de router resetten naar fabrieks instellingen en configureren voordat je die op het modem aansluit, daarna aansluiten en kijken wat je krijgt.

gr, Henno
 
Topicstarter
Topicstarter
J

Jaap Aap

Paul zei:
Hallo Jaap aap,

Is jouw modem ook recent door UPC omgeruild? Ik heb namelijk het zelfde probleem als jij. Ook ik woon in Diemen noord. Ik heb echter een Sweex.
Het ip adress 192.168.2.100 is het ip adress van de router
Heb je de router nu aangesloten staan op een pc via een R45 kabel?
Groet
Paul

Nee, de modem is door UPC niet omgeruild. Als ik internet, doe ik dat zonder router, met router wil gewoon niet lukken.

[quote author=Henno]Volgens mij gaat er iets mis met het verkrijgen van je ip:
Subnet: 192.0.0.0
Default Gateway: 0.0.0.0
Hiermee krijg je geen ip pakketje de wereld in.
Ik zou de router resetten naar fabrieks instellingen en configureren voordat je die op het modem aansluit, daarna aansluiten en kijken wat je krijgt.[/quote]

Hoe kan ik de router resetten naar de fabrieks instellingen? Ik heb gekeken in de handleiding, maar kom er niet uit.
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.108
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
3) Reset
The Reset button allows you to do one of two things.
1) If problems occur with your router, press the router’s reset button with a pencil tip (for
less than 4 seconds) and the router will re-boot itself, keeping your original
configurations.
2) If problems persist or you experience extreme problems or you forgot your password,
press the reset button for longer than 4 seconds and the router will reset itself to the
factory default settings (warning: your original configurations will be replaced with
the factory default settings)
Dit komt uit de online handleiding BR6104K pagina 4 (backpanel)
 
Topicstarter
Topicstarter
J

Jaap Aap

Ik he,b zoals gezegd, de modem reset en opnieuw geconfigureerd en de nieuwste firmware geïnstalleerd. Maar ik krijg weer de bovenstaande meldingen. :'(
 
Bovenaan