Kan niet meer verbinding krijgen met de router

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

ernest

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Compex Netpassage 15-B router en heb net van chello een thompson modem geinstalleerd gekregen. Heb inmiddels heel wat forums doorzocht en diverse mogelijke oplossingen geprobeerd. Met name voorbeelden van oplossing van andere routers want over de netpassage is niet veel te vinden.
Mijn probleem is dat ik door het intypen in mijn browser van 192.168.168.1 geen contact meer krijg met mijn router, wat voorheen geen probleem was. Hierdoor kan ik mijn router instellingen dus niet wijzigen en dus geen internet......wie kan mij vooruit helpen?
 

aadk01

Forum Gebruiker
Berichten
76
ik denk dat er iets gebeurd is met de settings van de router dus een oplossing reset de boel en alles opnieuw instellen
 
Topicstarter
Topicstarter
E

ernest

Heb ik gebrobeerd, tevens heb ik hem van de stroom afgehaald
 
R

rene45

dan je heb iets geinstaleereed wat het netwerk blockeerd, als nu met een andere pc probeert dan gaat het wel goed.
 
Topicstarter
Topicstarter
E

ernest

Ik heb hem op drie verschillende computers geprobeerd maar geen enkele respons
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.113
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Mogelijke oplossingen:
- Behalve de router ook de kabelmodem even van de stroom afhalen.
- Kabel tussen modem en router loshalen en dan proberen.
- Coaxkabel van de modem loshalen. De modem geeft nu een 192.168.x.x IP af.
- In alle gevallen de router hard resetten.

Harde reset:
Hierbij wordt de router teruggezet naar de fabrieksinstellinggen. Je kunt hem dan weer van vooraf aan instellen.

Bij de meeste routers:
- heb je een resetknopje.
- druk je het resetknopje kort in dan wordt de router gereset
- druk je het resetknopje langer dan 10 seconden in krijg je een harde reset
 
Topicstarter
Topicstarter
E

ernest

dit onderwerp kan gesloten worden, de router is stuk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan