• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kan niet inloggen op router

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rikh
  • Startdatum Startdatum
R

Rikh

Ik heb het probleem dat ik met 1 laptop niet in kan loggen op mijn router. Dit lukt wel met een andere laptop, vaste pc en telefoon.
Beide laptops hebben windows 7, dus daar kan het niet aan liggen.

Normaal gesproken krijg je als ik 192.168.1.1 intypt een inlogscherm te zien. Daarmee kan ik inloggen, en dit werkt prima bij de overige apparaten.

Bij de betreffende laptop krijg ik dat schermpje niet en krijg ik direct een 'login incorrect' scherm te zien. Dit gebeurt bij zowel chrome als internet explorer. Het lijkt mij dat ik een module mis die dat inlogscherm laat zien.

Mijn vraag is of iemand een idee heeft wat voor module dat kan zijn. een DLL of een plugin? Of dat ik direct in de adresbalk al de command voor de inlognaam en wachtwoord kan zetten zodat ik direct in kan loggen.
 
Ik zit zelfs via het kabeltje die ik van de ene laptop in de andere steek. Ik kan verder ook prima internetten.
Ik denk dat een gedeelte van de oorzaak ligt bij het feit dat ik een niet officiële versie van windows 7 heb.
 
Als je de laptop verbind met een kabel, schakel (handmatig) je draadloos dan wel uit!!!

suc6
 
Dat is het probleem niet. Ik kan de router in die zin wel benaderen, het is ook de juiste router. Ik krijg alleen geen mogelijkheid op de inloggegevens in te vullen en wordt direct doorverwezen naar de foutmelding. Zie afbeelding.
 

Bijlagen

  • router.png
    router.png
    26,8 KB · Weergaven: 118
Kan het soms zijn dat je op die laptop via de browser overal automatisch inlogt? Ik zal het even toelichten: in Firefox zit een passwordmanager en daarmee kan je inloggegevens van sites vastleggen en dan vult de passwordmanager automatisch de logingegevens in waar nodig. Dat soort progjes zijn ook los verkrijgbaar. Als je op die laptop zo'n password manager gebruikt en het password en/of de inlognaam zijn verouderd, dus niet meer van toepassing, dan kan je die foutmelding krijgen.
 
De foutmelding geeft het juiste antwoord.
Met de 192.168 enz. kom je in het inlogscherm. Daarna nog een keer inloggen met admin en password.
Dat laatste had je ws. niet gedaan vandaar de foutmelding. Weet je het password niet meer dan de reset meer als 5 sec indrukken en je hebt de default instelling.
Dan kan je opnieuw inloggen, naam en password staat meestal op de onderzijde van de router.
Vervolgens kom je in de router en kan je alles wijzigen en instellen
 
Het punt is nu juist dat hij dat inlogscherm helemaal niet te zien krijgt.

Normaal gesproken krijg je als ik 192.168.1.1 intypt een inlogscherm te zien. Daarmee kan ik inloggen, en dit werkt prima bij de overige apparaten.

Bij de betreffende laptop krijg ik dat schermpje niet en krijg ik direct een 'login incorrect' scherm te zien. Dit gebeurt bij zowel chrome als internet explorer. Het lijkt mij dat ik een module mis die dat inlogscherm laat zien.
 
jtech zei:
Kan het soms zijn dat je op die laptop via de browser overal automatisch inlogt? Ik zal het even toelichten: in Firefox zit een passwordmanager en daarmee kan je inloggegevens van sites vastleggen en dan vult de passwordmanager automatisch de logingegevens in waar nodig. Dat soort progjes zijn ook los verkrijgbaar. Als je op die laptop zo'n password manager gebruikt en het password en/of de inlognaam zijn verouderd, dus niet meer van toepassing, dan kan je die foutmelding krijgen.

Dat was welzo bij chrome. Het opgeslagen wachtwoord en gebruikersnaam heb ik daar uit gehaald. Internet explorer gebruik ik nooit, maar voor de zekerheid had ik het daar ook al alle wachtwoorden verwijderd. Nog steeds geen resultaat.
 
Terug
Bovenaan