N
no-bit
Hallo oppertobbers,
Je maakt het mee bij @home nu @Ziggo ofzo, ik meld een van die deskundige helpdeskers dat ik geen mail meer kan aanbieden bij de mail server mail.home.nl maar ontvangen via die server op poort 110 was geen probleem.
Wat was het geval, ik stuurde een kleine 1200 mailtje naar mijn kennissen echter was ik nog niet klaar toen ik door de slimme (domme) X-Ziggo bot mijn MAC/IP op de zwarte blocklijst geplaatst werd. Nergens in de voorwaarden ooit kunnen lezen dat ik maar X aantal mailtjes zou mogen verzenden, het staat er ook niet in.
Mooie melding van [email protected] gehad dat er de laatste dagen klachten zijn die er op wijzen dat mijn aansluiting wordt misbruikt om grote hoeveelheden commerciele e-mail (spam) of virussen te versturen.
Nu lijkt het mij dat het pas om spam gaat als de ontvanger het ook als spam ziet, dit mag niet bepaald worden door een stukje software.
Om de blokkade te verwijderen kon ik bellen met de klantenservice zo melde het bericht. Ik had al gebeld en moest de helpdeskmedewerker uitleggen dat ik met "telnet mail.home.nl 25" kon testen of de mail server ook met mij wilde kletsen, telnet mail.home.nl 110 was uiteraard geen probleem. Dit werkte ook niet vanaf een andere computer op hetzelfde netwerk maar het zou toch aan mijn computer kunnen liggen. Ik moest maar weer uitleggen dat ik wel kon telnetten met b.v. mail.xs4all.nl op poort 25 alleen werden mijn mailtjes niet meer aangenomen op de @home mailserver.
Nu kan ik al dagen niet meer MAILEN NIE, uiteraard wel via andere servers als die van @home en heb na 4x bellen (totaal ruim 2 uur) er schoon genoeg van. Als het probleem niet wordt opgelost binnen 24 uur dan ga ik naar een andere provider, toegegeven verder werkte @home altijd perfect maar als je de helpdesk moet gaan bellen dan houd je er een zeer teleurgestelde stemming en dag van over.
Als ik maar x mailtjes mag versturen dan hoor ik dat vooraf te weten, nu betaal ik al voor de diensten van @home en uiteraard gebruik je die ook, doe je meer als de X-ziggo bot wil zien dan kan je NIE meer MAILEN NIE. Bellen naar die helpdeskers kost a; tijd en b; geld, en wordt alleen maar duurder omdat de helpdeskers niet weten wat smtp, telnet en meer van dat termen betekenen. De @home gebruikers leggen eigenlijk de helpdeskers uit hoe het werkt, ik werkte mijn probleem geheel uit en nu weet @home ook dat ik geblocked ben door de afdeling abuse, slechts een keer klikken "blokkade opheffen" klik OK zou voldoende moeten zijn. Moet ik nu wederom gaan bellen om die persoon te gaan uitleggen hoe dat moet !
:no:
Je maakt het mee bij @home nu @Ziggo ofzo, ik meld een van die deskundige helpdeskers dat ik geen mail meer kan aanbieden bij de mail server mail.home.nl maar ontvangen via die server op poort 110 was geen probleem.
Wat was het geval, ik stuurde een kleine 1200 mailtje naar mijn kennissen echter was ik nog niet klaar toen ik door de slimme (domme) X-Ziggo bot mijn MAC/IP op de zwarte blocklijst geplaatst werd. Nergens in de voorwaarden ooit kunnen lezen dat ik maar X aantal mailtjes zou mogen verzenden, het staat er ook niet in.
Mooie melding van [email protected] gehad dat er de laatste dagen klachten zijn die er op wijzen dat mijn aansluiting wordt misbruikt om grote hoeveelheden commerciele e-mail (spam) of virussen te versturen.
Nu lijkt het mij dat het pas om spam gaat als de ontvanger het ook als spam ziet, dit mag niet bepaald worden door een stukje software.
Om de blokkade te verwijderen kon ik bellen met de klantenservice zo melde het bericht. Ik had al gebeld en moest de helpdeskmedewerker uitleggen dat ik met "telnet mail.home.nl 25" kon testen of de mail server ook met mij wilde kletsen, telnet mail.home.nl 110 was uiteraard geen probleem. Dit werkte ook niet vanaf een andere computer op hetzelfde netwerk maar het zou toch aan mijn computer kunnen liggen. Ik moest maar weer uitleggen dat ik wel kon telnetten met b.v. mail.xs4all.nl op poort 25 alleen werden mijn mailtjes niet meer aangenomen op de @home mailserver.
Nu kan ik al dagen niet meer MAILEN NIE, uiteraard wel via andere servers als die van @home en heb na 4x bellen (totaal ruim 2 uur) er schoon genoeg van. Als het probleem niet wordt opgelost binnen 24 uur dan ga ik naar een andere provider, toegegeven verder werkte @home altijd perfect maar als je de helpdesk moet gaan bellen dan houd je er een zeer teleurgestelde stemming en dag van over.
Als ik maar x mailtjes mag versturen dan hoor ik dat vooraf te weten, nu betaal ik al voor de diensten van @home en uiteraard gebruik je die ook, doe je meer als de X-ziggo bot wil zien dan kan je NIE meer MAILEN NIE. Bellen naar die helpdeskers kost a; tijd en b; geld, en wordt alleen maar duurder omdat de helpdeskers niet weten wat smtp, telnet en meer van dat termen betekenen. De @home gebruikers leggen eigenlijk de helpdeskers uit hoe het werkt, ik werkte mijn probleem geheel uit en nu weet @home ook dat ik geblocked ben door de afdeling abuse, slechts een keer klikken "blokkade opheffen" klik OK zou voldoende moeten zijn. Moet ik nu wederom gaan bellen om die persoon te gaan uitleggen hoe dat moet !
:no: