• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

kan ITV niet in pakket van upc

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Espnhd
  • Startdatum Startdatum
E

Espnhd

ik zou graag zien datje ook itv kunt kijken via upcdigitale dat zou mooi aanvulling zijn op pakket
groeten dirkjan
 
DigiWillem zei:
Wat voor zender is dat? :o

Is britse comerciele tv itv1 t/m 4 in diverse regionale uitvoeringen.

Zie ik persoonlijk niet gebeuren al zou het best aardig zijn.
 
Ok. Ik heb even op hun site gekeken maar ik denk inderdaad dat dat niet op de NL markt komt.
Het is commerciële TV gericht op Groot Brittanië.
Als ze dat ooit hier zouden willen gaan uitzenden, moeten ze ook reclames gaan "doen" gericht op Nederland, net zoals nu al gebeurt bij de Discovery's en National Geographic Chan.
Dus het initiatief moet volgens mij komen van ITV zelf. ;)
 
Espnhd zei:
ik zou graag zien datje ook itv kunt kijken via upcdigitale dat zou mooi aanvulling zijn op pakket
groeten dirkjan

Ik zou zeggen stuur een berichtje naar UPC ;D
 
dvanhul zei:
Ik zou zeggen stuur een berichtje naar UPC ;D

Kans is heel klein, met RTL Deutschland zijn ze er al niet eens meer uitgekomen. Om eenzelfde reden kun je Channel 4 ook wel vergeten.

Toch wil ik opmerken dat het Zwitserse (!) cablecom (en dat is ook van Liberty Global!) een aantal Engelse zenders die Free To Air zijn op satelliet gewoon keihard doorgeeft in een digitaal pakket: BBC1, BBC1, ITV1, ITV2 en Film 4.

Dus daar kan het wel dus ik zou zeggen....er massaal om vragen bij UPC??
 
Die kans lijkt me behoorlijk gering. Zoals iemand anders al schrijft, het zijn commerciële zenders gericht op het Verenigd Koninkrijk. Die krijgen forse meerkosten voor de aankoop van programma's als ze door heel Europa te zien zijn. Volgens mij heeft het te maken met een bepaling in de Britse mediawet dat de zenders via de satelliet wel te ontvangen zijn. Daarbij profiteren dus Europese satellietconsumenten mee van de Britse bepaling.

Die Zwitsers zijn mogelijk in overtreding denk ik.
 
kan me bijna niet voorstellen dat een groot concern als Swisscom (Bluewin) dat qua rechten niet heeft gedekt.

HockeyChick zei:
Die Zwitsers zijn mogelijk in overtreding denk ik.
 
funrider zei:
kan me bijna niet voorstellen dat een groot concern als Swisscom (Bluewin) dat qua rechten niet heeft gedekt.
Misschien gebruiken ze een juridisch achterdeurtje of zo. Ik heb weleens met een mediadeskundige gesproken over dit soort dingen en die meldde dat een officiële distributie van ITV op het continent een enorme meerprijs zou kosten bij de aankoop van Amerikaanse programma's en concepten.

Laat het overigens duidelijk zijn dat ik een gat in de lucht zou springen als de genoemde zenders op de digibox worden toegevoegd.
 
Terug
Bovenaan