• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kan ITV niet geactiveerd staan op een abonnement

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Peter_v_M
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Peter_v_M

Zit hier met het volgende probleem, heb van iemand een CISCO 8485 overgenomen.
Heb de ontvanger daar werkend zijn draaien kompleet met ITV van Ziggo.

Ontvanger thuis aangesloten fabrieksinstellingen terug gezet, en de Ziggo Smartcard uit de oude Humax HD ontvanger in de Cisco gestopt.

Uiteraard heb ik de niet retour geschikte componenten verwijderd.
En de Tratec versterker geplaatst.

Alles werkt op het interactieve na, groene lampje blijft knipperen en het kabelmodem in de ontvanger krijgt geen IP adres toegewezen.

Vanalles geprobeerd met allerlei lengtes kabel, en types COAX12, KOKA sat Coax, connectors alle uitgangen van de Tratec, rechtstreeks op de aop....enz.

Signaalsterkte varieert tussen de 60 en 80 procent, tussen de diverse zenders en een kwaliteit van 100 procent.

Ik weet het nu echt niet meer, maar kan het zo zijn dat op een of andere manier ITV op mijn abonnement nog geactiveerd moet worden ?
Moet ik voor deze ontvanger een nieuwe smartcard activeren ?

Wie heeft er nog een tip voor me, die bekabeling kan het toch echt niet meer zijn.

Met vriendelijke groet,
Peter
 
Ik ben niet zo technisch maar zover ik weet heeft iedereen die een ziggo abbonement heeft daarmee automatisch ook interactieve tv. Anders gezegd, het ligt niet aan je smartcard.

Het knipperende groene lampje betekend dat er dus iets fout gaat, en waarschijnlijk is het dus toch je aansluiting ergens. Als alternatief kan het zijn dat het even duurt voordat er een sync is, maar omdat je al veel geprobeerd hebt denk ik dat je het wachten beu bent. Had je al eens met de helpdesk gebeld?
 
lees ff het topic over een knipperend lampje bij cisco....dit zal je allicht verder helpen, en wat je vraag betreft; het moet gewoon werken....
 
Heb inderdaad ook al met de helpdesk gebeld, die zeggen ook dat het moet werken met die oude kaart.

Kan een monteur laten komen, maar dat is dan natuurlijk niet kostenloos omdat ik zelf de ontvanger heb aangeschaft.

Heb toch ook maar een nieuwe smartcard besteld je weet maar nooit, was ik toch al van plan.
Kan ik de Humax op de slaapkamer neer zetten met de oude kaart.

En dan de nieuwe activeren in de Cisco.

Anders mischien toch de Cisco defect, wat ik me niet kan voorstellen, heb hem tenslotte werkend gezien bij de vorige eigenaar.

Peter.
 
Zojuist een nieuwe kaart binnen gehad, netjes aangemeld op mijziggo.
Kaart deed het meteen, maar weer geprobeerd ITV te installeren.
Dus eerst fabrieksinstellingen terug gezet, daarna zenders zoeken.
Ging allemaal prima.
Daarna ITV installeren, balkje loopt in circa 10 a 15 minuten naar 100% en lijkt dan vast te slaan.
Ontvanger reset door netspanning eraf te halen werkt ook niet meer.
Als die weer opgestart is begint die gelijk weer ITV te installeren.

Kom dus nu niet eens meer terug in het menu.

Wou echt dat ik er nooit aan begonnen was wat een bagger die Cisco !!
Sorry hoor maar dit is echt niet leuk meer.

Peter
 
De data/TV splitter wordt wel eens vergeten. Die moet je ook verwijderen. Deze zit direct op het AOP en kun je verwijderen door hem een kwartslag te draaien.

pvd
 
Ik kan van hieruit niet zien hoe jouw aansluiting eruit ziet (welke AOP? heb je ook internet van Ziggo?), maar een knipperend lampje betekent altijd een geblokkeerd retoursignaal. In 99% van de gevallen die ik tegenkom (ik ben installatiemonteur) wordt altijd vergeten een oude splitter, meestal de CTU-01, te verwijderen.

De Tratec versterker *moet* direct op de AOP worden aangesloten, en niet via de CTU-01 splitter (of de UMU-01 splitter op een TRAS-1000). Alles, inclusief modem, moet dan op zijn beurt weer op de Tratec versterker worden aangelsoten.
 
Even een weekje vakantie gehad, en wat ik dan altijd doe als we weg gaan, overal alle stekkers uithalen.
Zo ook de stekker van de Cisco, versterker en modem, zelfs de binnenkomende lijn los gekoppeld.

Welnu gisteren ben ik thuis gekomen, en alles weer aangesloten, de boel start op.
Niet gelijk naar de ontvanger gekeken, maar een uurtje later wil ik de TV aanzetten en de Cisco, en zie daar het beruchte groene ledje gewoon branden en niet meer knipperen.
Cisco aan, en jawel alles werkt.

Begrijp er niets van, maar goed klaag maar niet meer.
Maar het blijft wel vreemd..

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan