• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kan ik ook opgenomen programma's op HB bekijken op ander apparaat of downloaden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wnijhoff
  • Startdatum Startdatum
W

wnijhoff

Hallo,

Ik zou graag willen weten of het ook mogelijk is om programma's die ik heb opgenomen op de HB te bekijken op een ander apparaat (PC, Tablet, Mediaplayer). Ik heb op mijn slaapkamer een mediaplayer aangesloten op mijn TV en ik zou daar graag programma's die ik heb opgenomen op willen bekijken. Weet misschien iemand of dit mogelijk is, en zo ja hoe dan, en zo niet of dit nog gaat komen?

Tevens zou ik graag opgenomen programma's naar m'n PC willen halen om ze te kunnen bewaren c.q. bewerken e.o. branden op DVD.

Ik had voorheen een KISS DVD recorder en daarmee kon ik dat wel. Helaas heeft die de geest gegeven :'(

Groet,

Wander
 
En waarom dan niet? kan het apparaat het niet, of maakt UPC dit niet mogelijk? Er moet toch een manier zijn om bij de inhoud van de harde schijf te komen. Ik neem aan dat er ook een soort van besturingssyteem onder zit (linux of zo) waarmee je bij de files kunt komen.

Leuk zo'n reclame waarbij ze zeggen dat je overal in huis en op elk moment TV kunt kijken, maar op een gewone TV met een media player er aan gekoppeld gaat het dus niet.

Waar dient trouwens die optie UPnP dan eigenlijk voor? Dat is toch een mediaserver protocol?

 
Het heeft te maken met bescherming van content. Ze willen niet dat je zelf opgenomen programma's op internet zet. Je zou misschien zeggen: als die content lekt toch wel op een of andere manier uit, maar we weten allemaal hoe de Content makers van deze wereld zich opstellen, zie BREIN.

Er zal wel een aparte mediabox komen waarmee je opgenomen programma's op een andere TV kan bekijken.

Volgens mij stond er eerder ook op https://www.upc.nl/horizon/ ook teksten als dat je opgenomen programma's via een website en/of app zou kunnen bekijken. Die zijn nu weggehaald lijkt het.
 
Dat is grappig dan. Ik heb te horen gekregen bij het overstappen op Horizon dat dit dus wel kon. Ik heb gelezen dat ze waarschijnlijk volgend jaar met clients komen voor in de slaapkamer waarmee dit dus kon en er werd mij verteld dat ik tot die tijd via mijn iphone/ipad mijn opnames gewoon kon bekijken. Ik heb dit meerdere keren gevraagd en er is 2x navraag voor gedaan. Dit zou geen probleem zijn. Nou niet dus! Lekker voor de gek gehouden door de telefoniste. Ik ging er alleen vanuit dat dit met de tijd wel zou kunnen, maar jullie denken dus dat dit uberhaupt niet mogelijk gaat zijn?
 
Jij noemde meerdere zaken in je oorspronkelijke bericht.

wnijhoff zei:
Tevens zou ik graag opgenomen programma's naar m'n PC willen halen om ze te kunnen bewaren c.q. bewerken e.o. branden op DVD.
Ik denk niet dat dit ooit mogelijk zal worden in verband met bescherming van de content.

wnijhoff zei:
Ik zou graag willen weten of het ook mogelijk is om programma's die ik heb opgenomen op de HB te bekijken op een ander apparaat (PC, Tablet, Mediaplayer). Ik heb op mijn slaapkamer een mediaplayer aangesloten op mijn TV en ik zou daar graag programma's die ik heb opgenomen op willen bekijken. Weet misschien iemand of dit mogelijk is, en zo ja hoe dan, en zo niet of dit nog gaat komen?
Via een mediaplayer lijkt me onwaarschijnlijk. Alleen als je via de mediaplayer de content toch nog kan weten te beschermen en dat lijkt me lastig.

Via een website of app is een ander verhaal. Ik ben er (net als jij) redelijk zeker van dat hier wel sprake van was in de reclamepraat. Daarom vermoed ik dat ze het wel van plan waren maar tegen technische problemen aangelopen zijn. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze b.v. besloten hebben hier voorlopig geen prioriteit aan te geven.

Het blijft natuurlijk speculeren.
 
Igor_Markovic zei:
Ik heb gelezen dat ze waarschijnlijk volgend jaar met clients komen voor in de slaapkamer waarmee dit dus kon en er werd mij verteld dat ik tot die tijd via mijn iphone/ipad mijn opnames gewoon kon bekijken.

Begin volgend jaar komt inderdaad de Horizonclientbox. Een box welke gebruik maakt van de tuners en HDD van de Horizongateway en aangesloten kan worden middels UTP, WiFi of coax. Opnames die beneden op de gateway staan, kunnen dan op de clientbox gekeken worden. Met de Horizon TV Remote-app kan men ook opnames bekijken die op de gateway staan. Die app moet echter nog uitgebracht worden.

Vertelt die medewerkster dan een leugen? Die telefoniste heeft dus niets verkeerds gezegd.
 
Het zal met de Horizon Remote TV app die (hopelijk) binnenkort uitkomt niet mogelijk zijn om opnames te bekijken die op de gateway staan.

Vorige week stond er allerlei info over die app op de FAQ op upc.nl een daar stond ook een speciaal item:
Het is helaas nog niet mogelijk om opgenomen programma's af te spelen met de Horizon TV Remote-app.

Er staat dus wel het woordje "nog" dus er is nog hoop voor de toekomst :)
 
michieldejong zei:
Het zal met de Horizon Remote TV app die (hopelijk) binnenkort uitkomt niet mogelijk zijn om opnames te bekijken die op de gateway staan.

Zo heeft er wel meer informatie gestaan die niet klopte... Horizon TV-app zou niet werken op iPad 1 en zo.
Baal ervan dat ik toen geen screenshots heb gemaakt :).
 
Dat van het beschermen van content lijkt me waanzin. Het gaat hier over programma's die al op TV worden/zijn uitgezonden en dus al gratis zijn. Tevens kan je met elke gemiddelde harddisk recorder met een dvd brander er in de content naar believen kopieren en bewerken. Dus waarom zou dat in dit geval niet kunnen of mogen. Het lijkt mij meer gewoon een technisch probleem dat ze deze service (nog?) niet aanbieden?

Het gaat me gewoon om de uitspraak: overal waar je maar wil. Niet dus! Als ik iets opneem ben ik gedwongen om dat te bekijken op de TV waar de HB op is aangesloten. Belachelijk!

Op de TV in mijn slaapkamer heb ik dus niet anders dan de analoge kanalen.
 
Terug
Bovenaan