• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kan geen zenders vinden in het netwerk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jank
  • Startdatum Startdatum
Berichten
440
Zojuist getracht om de nieuwe mediabox van mijn zoon te installeren. Heeft sinds kort een abo bij Ziggo.
Alees gaat goed, ook signaalsterkte goed. Maar als ik op ok druk om zenders te zoeken, dan na ongeveer 30 seconden de melding omtrent het netwerk. En moet ik opnieuw op ok drukken om de zenders alsnog te zoeken. Zonder resultaat, zelfde melding: kan geen zenders vinden in het netwerk.
Er ligt een nieuwe antennekabel van Hirschmann. Deze ook geprobeerd rechtstreeks op de tv. Daar vindt hij wel zenders, maar de kwaliteit is slecht. En de Ziggo aansluiting voor kabel en internet hnagt los aan de muur. Mogelijk is dat ook het probleem. Maar zie ik verder niets over het hoofd?
Internet werkt wel goed. En telefoon nemen we niet af van Ziggo.
 
Op TV wel zenders maar slecht beeld? Klinkt als slecht signaal.
Zit er een splitter op de antenneaansluiting? Laat die even weg en sluit de mediabox rechtstreeks aan op de antenne aansluiting.
Werkt het nu wel dan is splitter defect, of signaal te zwak.

Is dit een nieuw abonnement en die loshangende Ziggo aansluiting de hoofdaansluiting AOP dan neem contact op met Ziggo. Er bestaat zoiets als installatiegarantie en een slecht AOP en signaal word ook op kosten van Ziggo gemaakt.
 
Eh uhh, gebruik je wel de juiste activeringscode voor de Gem. Apeldoorn?

Dacht dat Apeldoorn de code 107 had.
 
Geen splitter aanwezig en ja de correcte activeringscode. Anders was ik nooit gekomen tot zenders zoeken. En 107 klopt, zit in mijn hoofd, was vroeger de oude VAD buslijn van mijn werk naar Arnhem.

We gaan Ziggo maar eens aan de jas trekken.
Dank voor jullie reacties.
 
jank zei:
En de Ziggo aansluiting voor kabel en internet hnagt los aan de muur. Mogelijk is dat ook het probleem.

Dus eerst dat maar eens in orde (laten) maken...
 
Zo is het momenteel gesteld met de wandcontactdoos:
ou8jh5.jpg
 
Tja, als ik de foto zo bekijk dan is het ook niet verwonderlijk dat het niet werkt.

Vraag mij wel hard op af waarom de AOP er zo bij ligt is dat wegens een verbouwing of?
Is de woning en nieuw adres waar men pas is komen wonen en lag de aansluiting van het AOP er al zo bij of is het wegens een verbouwing zo los komen te liggen?

Aangezien voorheen UPC en nu Ziggo verantwoordelijk is voor het AOP zou je een afspraak kunnen maken voor een monteur die een nieuwe aansluiting aanlegt.

Suc6
 
Ik zie daar geen wandcontactdoos alleen een splitter. Misschien moet je een betere foto maken
 
terrestrial zei:
Ik zie daar geen wandcontactdoos alleen een splitter. Misschien moet je een betere foto maken
Nou als je heel goed kijkt zie je een heel klein stukje van de wandcontactdoos achter de splitter.

Met een geel omhulsel om de groene coaxkabel heen.
 
Ik zie een MCP-03 splitter op een WCD . Het is een inbouw wandcontactdoos zonder afdekplaat etc.
De WCD heeft een stuk naar links in een doos gezeten.
Het is allemaal verbrast toen links een plaat geplaatst werd, waarschijnlijk als onderdeel van een kunststof kozijn.
Weinig vertrouwenwekkend allemaal, want je kunt niet eens fatsoenlijk pluggen in die splitter stoppen.
Met een beetje pech zit de groene coax ook niet meer op de juiste manier vast in de WCD.

Als het een huis op de begane grond is er een kans dat je de groene coaxkabel verder naar binnen kunt halen (lus buiten in de grond) en een opbouw WCD kunt plaatsen.
Andere mogelijkheid is de groene coaxkabel verlengen met een goede verbinder en dan WCD.
Met meer werk kan er weer een inbouwdoos geplaatst worden, maar dat doet een monteur van Ziggo niet.

Het is allemaal netjes op te lossen door een monteur met verstand van zaken en het benodigde materiaal.
 
Terug
Bovenaan