Sinds een paar dagen kan ik geen WIFI verbinding meer maken met mijn Connect Box. Dankzij een met de Connect Box via een kabel gekoppelde WIFI-6 router die een etage hoger staat heb ik wel Internet door een WIFI verbinding te leggen met die router. Op die manier kan ik dus wel inloggen op mijn Connect Box en heb ik dus wel internet maar dus niet via de WIFI van de Connect Box.
Ik zie nog wel een signaal (SSID = 'netwerk0', WIFI-6 router SSID is 'netwerk'):
$ nmcli dev wifi
IN-USE BSSID SSID MODE CHAN RATE SIGNAL BARS SECURITY
18:35:D1:17:F4:97 netwerk0 Infra 44 405 Mbit/s 80 ▂▄▆_ WPA2
D8:47:32:A4:32:37 netwerk Infra 9 270 Mbit/s 72 ▂▄▆_ WPA2 WPA3
* D8:47:32:A4:32:36 netwerk Infra 36 270 Mbit/s 67 ▂▄▆_ WPA2 WPA3
Ik heb het modem al tig x gereset (stekker eruit, 30 sec tot zelfs een keer 5 minuten) en daarna stekker er weer in.
Met 'tcpdump' (sudo tcpdump --interface=wlp4s0 -n) op mijn WIFI adapter zie ik helemaal niets gebeuren als ik wil connecten met mijn Connect Box.
Met 3 verschillende laptops (2x Linux, 1x windows) en een smartphone: geen van allen willen/kunnen verbinding leggen met de Connect Box.
Ik zie nog wel rare logging op de Connect Box, maar heb geen verstand van kabelmodems:
19/06/2021 08:54:53 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2021 23:00:4 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2021 22:17:16 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2021 18:52:7 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2021 13:05:3 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17/06/2021 21:23:57 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17/06/2021 18:17:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17/06/2021 16:32:22 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/06/2021 18:15:38 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2021 07:58:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2021 07:29:12 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn, of zal ik toch maar met Ziggo moeten bellen voor hulp?[/PLAIN]
Ik zie nog wel een signaal (SSID = 'netwerk0', WIFI-6 router SSID is 'netwerk'):
$ nmcli dev wifi
IN-USE BSSID SSID MODE CHAN RATE SIGNAL BARS SECURITY
18:35:D1:17:F4:97 netwerk0 Infra 44 405 Mbit/s 80 ▂▄▆_ WPA2
D8:47:32:A4:32:37 netwerk Infra 9 270 Mbit/s 72 ▂▄▆_ WPA2 WPA3
* D8:47:32:A4:32:36 netwerk Infra 36 270 Mbit/s 67 ▂▄▆_ WPA2 WPA3
Ik heb het modem al tig x gereset (stekker eruit, 30 sec tot zelfs een keer 5 minuten) en daarna stekker er weer in.
Met 'tcpdump' (sudo tcpdump --interface=wlp4s0 -n) op mijn WIFI adapter zie ik helemaal niets gebeuren als ik wil connecten met mijn Connect Box.
Met 3 verschillende laptops (2x Linux, 1x windows) en een smartphone: geen van allen willen/kunnen verbinding leggen met de Connect Box.
Ik zie nog wel rare logging op de Connect Box, maar heb geen verstand van kabelmodems:
19/06/2021 08:54:53 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2021 23:00:4 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2021 22:17:16 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2021 18:52:7 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/06/2021 13:05:3 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17/06/2021 21:23:57 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17/06/2021 18:17:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
17/06/2021 16:32:22 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/06/2021 18:15:38 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2021 07:58:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/06/2021 07:29:12 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:17:f4:93;CMTS-MAC=00:01:5c:b1:30:5b;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn, of zal ik toch maar met Ziggo moeten bellen voor hulp?[/PLAIN]