• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

kan geen url's pingen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter boudewns
  • Startdatum Startdatum
B

boudewns

Waarom kan ik geen url's pingen? Websites bezoeken is geen probleem. Pingen naar upc modem kan wel.
Ook vanuit modem-diagnostiek ping scherm kan ik niets pingen.

C:\Users\Richard>ping www.upc.nl
Pingen naar www.upc.nl [213.46.242.101] met 32 bytes aan gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 213.46.242.101:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

asjemenou :o
 
Je bedoelt "pingen van het adres van een Webserver". Er zijn veel firewalls die ICMP uit filteren.
 
casperd zei:
Je bedoelt "pingen van het adres van een Webserver". Er zijn veel firewalls die ICMP uit filteren.
Inderdaad, dat is wat ik bedoel. Ik heb op dit moment even een dubbel abonnement (telfort loopt nog een paar dagen door) Webservers die ik via telfort wel kan pingen kan ik via upc niet pingen. Tracert naar een ip adres werkt via upc ook niet.
 
Kan het zijn dat je in de modem/router pingen geblokkeerd hebt staan? Kijk eens via 192.168.0.1 log in met admin en admin (als je dat niet hebt gewijzigd). Ik ken de interface van de 7200 niet voldoende uit mijn hoofd om je verder te sturen.
 
https://screenshots.portforward.com/routers/Technicolor/TC7200/
 
Tonne2004 zei:
Kan het zijn dat je in de modem/router pingen geblokkeerd hebt staan? Kijk eens via 192.168.0.1 log in met admin en admin (als je dat niet hebt gewijzigd). Ik ken de interface van de 7200 niet voldoende uit mijn hoofd om je verder te sturen.
Kan zo niets verzinnen, zie ook screenshots van portforward.com
 
Ik heb het volgende gevonden :laugh:
Met de firewall setting op "laag" kan ik wel pingen, op "middel" of "hoog" niet.
Het ligt dus aan de firewall.
Wat verder het verschil is tussen laag, middel en hoog, geen idee.
 
De standaard instelling is "laag", dat zal niet zonder reden zijn.
 
Johnny54 zei:
De standaard instelling is "laag", dat zal niet zonder reden zijn.
En paranoïde dat ik ben direct admin password gewijzigd, wifi codes gewijzigd, firewall op hoog, modem in kluis gezet, en landmijnen eromheen :P
 
Terug
Bovenaan