G
gozotxu
Beste Ziggo-leden
Afgelopen weekend heb ik bij mijn vader een Sitecom router 300N X2 geïnstalleerd. Zijn Ziggo-modem was namelijk nog een oude die geen WiFi uitzendt. Ik heb deze router precies zo geïnstalleerd zoals ook op de site van Ziggo is terug te vinden.
Dus:
-ziggo-modem van de stroom af halen
-de sitecom via de WANpoort verdinden met de ziggo-modem
-ziggo-moden aanzetten en laten opstarten
-sitecom aanzetten en wachten
-laptop aanzetten
-klaar
Draadloos internet werkt prima Er is alleen een probleem opgetreden mbt tot het versturen van email. Mijn vader krijgt nu bij het versturen van mail de melding dat dat zijn emailadres door de server van Ziggo geweerd wordt en niet herkend wordt. Hij heeft een @home adres. Er wordt ook iets over een poort gezegd (587?)
Op internet vind ik berichten over dat Ziggo deze poort blokkeert voor niet-ziggo adressen. Maar @Home is een ziggo-adres dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Heeft iemand enig idee in welke hoek ik moet zoeken om dit probleem opgelost te krijgen? Moeten m'n vader de stmp.ziggo.nl voor @Home gebruiken of moet dat mail.home.nl zijn?
Schets van de situatie:
Modem-Ziggo
|
|
WAN-ingang Sitecomrouter------(Lan)----->PC
|
|_ _ _ (WIFI)_ _ _ Laptop
Alvast bedankt!
Afgelopen weekend heb ik bij mijn vader een Sitecom router 300N X2 geïnstalleerd. Zijn Ziggo-modem was namelijk nog een oude die geen WiFi uitzendt. Ik heb deze router precies zo geïnstalleerd zoals ook op de site van Ziggo is terug te vinden.
Dus:
-ziggo-modem van de stroom af halen
-de sitecom via de WANpoort verdinden met de ziggo-modem
-ziggo-moden aanzetten en laten opstarten
-sitecom aanzetten en wachten
-laptop aanzetten
-klaar
Draadloos internet werkt prima Er is alleen een probleem opgetreden mbt tot het versturen van email. Mijn vader krijgt nu bij het versturen van mail de melding dat dat zijn emailadres door de server van Ziggo geweerd wordt en niet herkend wordt. Hij heeft een @home adres. Er wordt ook iets over een poort gezegd (587?)
Op internet vind ik berichten over dat Ziggo deze poort blokkeert voor niet-ziggo adressen. Maar @Home is een ziggo-adres dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Heeft iemand enig idee in welke hoek ik moet zoeken om dit probleem opgelost te krijgen? Moeten m'n vader de stmp.ziggo.nl voor @Home gebruiken of moet dat mail.home.nl zijn?
Schets van de situatie:
Modem-Ziggo
|
|
WAN-ingang Sitecomrouter------(Lan)----->PC
|
|_ _ _ (WIFI)_ _ _ Laptop
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt door een moderator: