• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kan geen mail meer versturen na installeren Sitecom Router

  • Onderwerp starter Onderwerp starter gozotxu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gozotxu

Beste Ziggo-leden

Afgelopen weekend heb ik bij mijn vader een Sitecom router 300N X2 geïnstalleerd. Zijn Ziggo-modem was namelijk nog een oude die geen WiFi uitzendt. Ik heb deze router precies zo geïnstalleerd zoals ook op de site van Ziggo is terug te vinden.

Dus:
-ziggo-modem van de stroom af halen
-de sitecom via de WANpoort verdinden met de ziggo-modem
-ziggo-moden aanzetten en laten opstarten
-sitecom aanzetten en wachten
-laptop aanzetten
-klaar

Draadloos internet werkt prima :) Er is alleen een probleem opgetreden mbt tot het versturen van email. Mijn vader krijgt nu bij het versturen van mail de melding dat dat zijn emailadres door de server van Ziggo geweerd wordt en niet herkend wordt. Hij heeft een @home adres. Er wordt ook iets over een poort gezegd (587?)

Op internet vind ik berichten over dat Ziggo deze poort blokkeert voor niet-ziggo adressen. Maar @Home is een ziggo-adres dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Heeft iemand enig idee in welke hoek ik moet zoeken om dit probleem opgelost te krijgen? Moeten m'n vader de stmp.ziggo.nl voor @Home gebruiken of moet dat mail.home.nl zijn?

Schets van de situatie:

Modem-Ziggo
|
|
WAN-ingang Sitecomrouter------(Lan)----->PC
|
|_ _ _ (WIFI)_ _ _ Laptop





Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien handig om even de exacte foutmelding die je krijgt de vermelden.

Vermeld tevens even de overige gegevens die je hebt ingevuld voor de email. emailadres en wachtwoord uiteraard niet vermelden.

Gebruik je bij de smtp server wel: smtp.ziggo.nl

Zou het eventueel kunnen dat de laptop een wifi verbinding maakt met die van de buren. Stel dat zij een andere provider gebruiken dan gaat het versturen die ook niet. Is puur even een andere gedachte.
 
Er is niets aan de hand is met je modem, router of laptop. Even de instellingen van je mail programma (Outlook?) controleren bij Tess op de Ziggo site.

Inkomende e-mail (POP3): pop.ziggo.nl op poort 110
Uitgaande e-mail (SMTP): smtp.ziggo.nl op poort 25
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/hulp-bij-e-mail/instellingen/tabs/1/instellingen-e-mail-via-pop/

Poort 587 wordt gebruikt voor uitgaande mail bij beveiligd mailen.
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/hulp-bij-e-mail/instellingen/tabs/2/instellingen-e-mail-versleuteld-verzenden/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan