Kan geen email verzenden vanaf mijn eigen (local) server.

Berichten
38
Eigen mail server.....sendmail

Alles werkt als ik de verbonden devices (intern) een e-mail verzend.

Alleen niet op de server zelf. Alles wordt geclassificeerd als spam en wordt geblokkeerd door Ziggo's spam filter.

Kan geen SPAM notificaties verzenden naar spamcop of andere abuse adressen.

Waarom nu???
 
Laatst bewerkt:
Je beschrijving is wel heel beknopt. In elk geval wil ziggo dat je met een account inlogt op hun smtp server om mail te kunnen versturen. Dit om te voorkomen dat ze een open spam-relay worden. Dat moet eigenlijk ook altijd bij andere providers. Alleen intern kun je dat zenden vanaf een account vaak overslaan.
 
Configuratie. Heb je ook de ziggo handleiding gelezen voor het versuren van mail met eigen mailserver? Die staat ergens onderaan op hun pagina met mailinstellingen.
 
Wie zegt dat deze persoon bij Ziggo zit? Hij klaagt dat de ziggo mailserver mail afkomstig van zijn eigen mailbak als spam beschouwd, dat is wat anders dan een mailserver draaien vanaf een ziggo verbinding.
 
Dat zou kunnen. Ziggo heeft hun beleid met betrekking tot foute HELO hostnamen aangescherpt. Bij een fout wordt dit tegenwoordig geweigerd. De reverse dns moet ook naar de HELO naam wijzen. Mijn mailserver test daar ook op en ik heb nog nooit een afwijzing in het log gezien bij reguliere mail die daardoor veroorzaakt is. Alleen bij echte spam afzenders. Mail die via een botnet vanaf particuliere PC's verstuurd wordt, zal nooit een correcte HELO hebben.

Maar dit zal de oorzaak niet zijn, want in dat geval staat de reden duidelijk in de bounce message, zoals anderen op dit forum al hebben laten zien.
Edit: dat was niet dit forum, maar op het Synology forum. Effectief betekend dit dat je geen mail vanaf een dynamisch IP kunt versturen, maar dit altijd moet doen via een relay waarbij dit wel correct geconfigureerd is.
 
Laatst bewerkt:
Belangrijkste is de reverse dns, als dat niet klopt wordt je bijna door elke mailserver als malafide gezien.
 
Alles werkt zolang ik niet van dezelfde server mail verstuurt, smtp.ziggo.nl is ingesteld met naam en wachtwoord en dat werkt. Alleen voor verbonden devices. Het werkt niet wanneer ik vanaf dezelfde (dns,mail,ftp, etc) server mail wil versturen.

En ja ik heb een dynds en het heeft al jaren gewerkt vanaf mijn chello beginjaren.
 
Wat is het verschil dan ? zoals ik het nu lees verstuur je mail vanaf dezelfde machine waar ergens verschil moet zitten, dit verschil zorgt ervoor dat het (niet) werkt. Overigens heb ik z'n zelfde iets alleen gebruik ik al velen jaren een smtp relay dienst, kost wat maar werkt altijd en super snel.
 
Terug
Bovenaan