Kan geen e-mail verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwsc

Forum Gebruiker
Berichten
4
Sinds een maand ben ik lid van Ziggo internet en bellen. Ik kan na een maand nog steeds geen e-mails verzenden.

De volgende programma's heb ik geprobeerd: Windows Live Mail, Mozilla Thunderbird en Microsoft Outlook. Ook heb ik inmiddels drie modems geprobeerd en zowel de IMAP als de POP-serverinstellingen. Niets werkt.

De helpdesk en monteur konden me niet helpen. Alle stappenplannen op de Ziggo-website zijn doorlopen, maar werken niet. Wanneer de routerfunctie van de modem uitstaat, werkt het verzenden van e-mails wel.

De volgende foutmeldingen komen steeds weer terug:
- Het verbinding maken met de server is mislukt.
- De server IMAP heeft al 60 seconden niet gereageerd. Nog 60 seconden op een reactie van de server wachten?
- Voor het accoutn Ziggo (naam) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Het downloaden van de koptekten voor de map Sent is niet voltooid.
- Verzenden van het bericht is mislukt. Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande (SMTP-)server smtp.ziggo.nl is verlopen. Probeer het opnieuw.
- De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit.
- Test-e-mailbericht verzenden: er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP)
- Voor het account Ziggo (naam) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Sommige berichten in het Postvak UIT zijn niet naar de map Verzonden items gekopieerd. Reactie van de server: De IMAP-opdracht kan niet naar de server worden verzonden, vanwege fouten die geen verband houden met het netwerk. Dit kan bijvoorbeeld wijzen op onvoldoende geheugen op het systeem.
Server: 'imap.ziggo.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0E
Protocol: IMAP
Poort: 993
Beveiligd(SSL): Ja

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Nogmaals: wanneer de routerfunctie van het modem uitstaat geeft het verzenden van mails geen problemen.
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Nog niet direct een kant en klare oplossing voor je, maar de volgende opmerkingen van jou intrigeren me:

Ook heb ik inmiddels drie modems geprobeerd

en
Wanneer de routerfunctie van de modem uitstaat, werkt het verzenden van e-mails wel.

Wat bedoel je met dat je al 3 modems geprobeerd hebt ? Heeft Ziggo je al 3 keer een nieuw modem gestuurd om dit probleem op te lossen ? Of bedoel je dat je een router gebruikt achter je modem en dat je al 3 routers geprobeerd hebt ?

Je kunt geen mail verzenden schrijf je, maar ik zie ook foutmeldingen over mail ontvangen. Lukt dat nu wel of niet ?

Wil je dit eerst wat verduidelijken, misschien kunnen we een oplossing voor je vinden, want ik verwacht dat het toch een configuratie probleem is. Vooral omdat je schrijft dat het probleem verdwenen is als de routerfunctie van het modem uitstaat.
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Nog niet direct een kant en klare oplossing voor je, maar de volgende opmerkingen van jou intrigeren me:

Ook heb ik inmiddels drie modems geprobeerd

en
Wanneer de routerfunctie van de modem uitstaat, werkt het verzenden van e-mails wel.

Wat bedoel je met dat je al 3 modems geprobeerd hebt ? Heeft Ziggo je al 3 keer een nieuw modem gestuurd om dit probleem op te lossen ? Of bedoel je dat je een router gebruikt achter je modem en dat je al 3 routers geprobeerd hebt ?

Je kunt geen mail verzenden schrijf je, maar ik zie ook foutmeldingen over mail ontvangen. Lukt dat nu wel of niet ?

Wil je dit eerst wat verduidelijken, misschien kunnen we een oplossing voor je vinden, want ik verwacht dat het toch een configuratie probleem is. Vooral omdat je schrijft dat het probleem verdwenen is als de routerfunctie van het modem uitstaat.
 
Topicstarter
Topicstarter
E

Erwsc

Forum Gebruiker
Berichten
4
Ik heb inderdaad drie modems van Ziggo ontvangen om het probleem op te lossen, tevergeefs.
Een keer heeft een helpdeskmedewerker de routerfunctie uitgezet, toen verliep het verzenden van e-mail vlekkeloos. Het ontvangen van e-mails is geen probleem. Het verzenden van e-mails likt soms ook, maar de mail blijft dan wel in het postvak uit hangen en wordt niet naar de map verzonden items verplaatst. Op dit moment lukt het verzenden van e-mails helemaal niet.

Het verbinding maken met de server is mislukt.
Onderwerp 'test'
Server: 'smtp.ziggo.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0E
Protocol: SMTP
Poort: 587
Beveiligd(SSL): Ja
Socket-fout: 10060
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
De melding kun je krijgen als je mail programma geen verbinding kan krijgen met de server van Ziggo. Dat zou bijvoorbeeld kunnen komen door een firewall of anti-virus programma die het tegenhoudt.

Je schrijft dat je geen problemen hebt als in het modem de routerfunctie uitgezet wordt. Maar gebruik je dan geen router, of heb je zelf ook nog een router in gebruik ? Of had je toen alleen 1 computer aan je modem hangen ?

Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je nu een ander subnet gebruikt (ip-adres range) in je thuisnetwerk en dat je firewall/antivirus oplossing dat nieuwe subnet blokkeert voor uitgaande smtp verbindingen.

Heb je al eens met een ander apparaat geprobeerd mail te versturen met dezelfde instellingen ? Een mobiele telefoon of tablet of een andere computer bijvoorbeeld ?
 

bburg

Forum Gebruiker
Berichten
96
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Heb je al eens met een ander apparaat geprobeerd mail te versturen met dezelfde instellingen ? Een mobiele telefoon of tablet of een andere computer bijvoorbeeld ?

En om nog wat andere zaken te kunnen uitsluiten: werkt je (Ziggo) webmail wel goed?
 
Topicstarter
Topicstarter
E

Erwsc

Forum Gebruiker
Berichten
4
Na nog wat uurtjes gerommeld te hebben, heb ik uiteindelijk één combinatie gevonden die wel lijkt te werken.
Met de IMAP-instellingen worden de meeste mails wel verzonden, maar gaat dit gepaard met talloze foutmeldingen. Ook blijven de mails in het postvak UIT hangen en worden ze dus niet verplaatst naar de map verzonden items. Het maakt hierbij geen verschil of de firewall aan of uit staat. Wel of de routerfunctie van het modem aan of uit staat.
Met de POP3-instellingen werden de mails helemaal niet meer verzonden. Echter in combinatie met het derde modem en het uitzetten van de firewall werkte het ineens wel. Deze combinatie had ik al wel getest bij de modems 1 en 2, maar dus nog niet bij modem 3. Na een maand lang frustratie werkt het nu dus wel, nergens aankomen maar... Bedankt voor de tips!
 

Ric Flair

Forum Gebruiker
Berichten
837
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
En om nog wat andere zaken te kunnen uitsluiten: werkt je (Ziggo) webmail wel goed?

Dat zou ik ook als eerste controleren. Als dat werkt dan zit er ergens iets scheef in de configuratie van je email client.
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Dat zou ik ook als eerste controleren. Als dat werkt dan zit er ergens iets scheef in de configuratie van je email client.

Het werkte ook als de ziggo-modem in bridge mode gezet was, dus met de account zat het wel goed. Dus configuratie client of de antivirus/firwall lijkt dan eerder de boosdoener.

Wat Erwc schrijft:
Echter in combinatie met het derde modem en het uitzetten van de firewall werkte het ineens wel. Deze combinatie had ik al wel getest bij de modems 1 en 2, maar dus nog niet bij modem 3.

geeft aan dat er een probleem zit in de configuratie van firewall en/of antivirus. Een modem 'doet' (met standaard instellingen van zijn ingebouwde router) niets met email of uitgaande verbindingen. Wel krijg je bij elk modem een ander publiek ip-adres of staat er misschien een ander LAN subnet ingesteld. Ik vermoed dat het daar mis gaat. Maar goed, als het bij Erwc nu werkt en hij verder niets wil wijzigen (wat misschien verstandig is in dit geval) is de echte oorzaak lastig vast te stellen.
 
Topicstarter
Topicstarter
E

Erwsc

Forum Gebruiker
Berichten
4
Ik dácht dat alles was opgelost. Vandaag werkt de mail soms wel, soms niet. Ik heb niets veranderd aan de instellingen. Wanneer ik windows live mail 10x opstart gaat het 7x goed en 3x wordt aangegeven dat het wachtwoord niet juist is. Via webmail zijn er geen problemen.

Het verzenden van een mail gaat soms goed en soms weer niet. De melding die ik hierbij krijg is nieuw:
Het bericht kan niet worden verzonden, omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is .......@ziggo.nl.

Onderwerp '.....'
Serverfout: 452
Reactie van server: 452 Space shortage, please try later
Server: 'smtp.ziggo.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC78
Protocol: SMTP
Poort: 587
Beveiligd(SSL): Ja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan