• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

kan EPC3208 niet pingen van buitenaf

  • Onderwerp starter Onderwerp starter polderboy
  • Startdatum Startdatum
P

polderboy

Ik heb wat problemen met een niet stabiele verbinding waarbij mijn modem regelmatig geen verbinding meer heeft, geen internet + geen telefoon meer.

Ik wil nu pingdom.com gaan gebruiken om te testen hoe vaak en wanneer het modem down gaat.

Echter dit werkt dus niet, blijkbaar accepteerd het Cisco EPC3208 geen ping van buitenaf. Me buurman heeft een ander CISCO model en daar werkt het wel.

Klopt het dat de Cisco EPC3208 geen ping accepteerd van buitenaf of is er bij mij iets verkeerd?

thanks
Polderboy.
 
van buiten, = kantoor/buren/vrienden etc, naar me eigen IP adres verkregen via speedtest of watismijnipadres.nl 89.99.162.xxx
 
De Cisco EPC3208 is inderdaad niet van buitenaf te pingen omdat jij het modem zelf niet van buitenaf kunt bereiken. Hij werkt namelijk bridged en dat betekent dat hij alles doorstuurt naar de aangesloten apparatuur, dus router of computer.
Dat IP adres dat jij via watismijnipadres.nl ziet is het IP adres dat jouw router van UPC krijgt.
Als je van buitenaf wilt pingen naar jouw IP adres kan dat alleen naar jouw router. Vaak staat reageren op een ping commando in een router uit.
Dat moet je in je router dus eerst aanzetten.

PS
Jouw buurman heeft waarschijnlijk een Cisco EPC3925 en dat is een modem en router ineen. Dus ook daar regeert niet het modem gedeelte, maar het router gedeelte op de ping.
 
ik heb ook geprobeerd om in mijn router de ping te accepteren maar dan gebeurt er nog niets.

Mijn buurman heeft ook een dom modem, dit is een ouder model want hij heeft een 2de modem voor telefonie. En nogmaals daar werkt de ping wel.

grt
Polderboy
 
polderboy zei:
ik heb ook geprobeerd om in mijn router de ping te accepteren maar dan gebeurt er nog niets.

Mijn buurman heeft ook een dom modem, dit is een ouder model want hij heeft een 2de modem voor telefonie. En nogmaals daar werkt de ping wel.

grt
Polderboy

Maar kan je jouw router wel op het LAN IP pingen ? (lokal netwerk ping)
Zonee, dan staat op jouw router misschien de functie ICMP Ping uitgeschakeld.

Wanneer je jouw router vanaf jouw PC op je eigen netwerk wel kan pingen zou het ook van buitenaf moeten kunnen.....
 
Terug
Bovenaan