Kan ci-services niet weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pobresh

Forum Gebruiker
Berichten
22
Opgelost!

Ik heb sinds enkele dagen een probleem met digitale zenders. Er vallen er steeds meer weg.

Ik krijg bij enkele zenders alleen blokkerig/blauwachtig beeld en bij andere blijft het zwart en komt de melding: Geen of Zwak Signaal of Kan CI-services niet weergeven.

Ik heb wat rondgekeken op google, en ook op het forum. Helaas kan ik geen soortgelijk probleem vinden. De melding echter wel. Oplossingen staan er helaas 9 van de 10x niet bij.

De tv en de ci module zijn al sinds 2010 in gebruik en hebben nooit noemenswaardige problemen gehad.
Enkele zenders werken sowieso niet vanwege dat de bekabeling in deze huurwoning niet al te best is, maar daar kunnen we mee leven. Het probleem is dat het nu dus vele malen erger is.

Klantenservice kan ons niet helpen want ze beweren niet in de ci module te kunnen kijken. Terwijl wij in bij installatie(2010) ook al enkele problemen hadden die te maken hadden met de ci module, en zij die wel rechtstreeks konden verhelpen, en zij konden er toen ook in kijken.
Word doorverwezen naar een 0900 nummer. Ja mooi niet he... Wat toen kon, moet nu ook kunnen zonder daarvoor naar een ander nummer te moeten bellen.

TV is al teruggezet naar fabrieksinstellingen. meerder malen zenders opnieuw laten zoeken (wat geen zak helpt natuurlijk)

Ik vermoed dat het probleem zich in de ci module bevind, waarom anders die melding? Erg vreemd dat de klantenservice hier niets mee kan. Want het lijkt toch een vaker voorkomend probleem te zijn die melding.

Ci module is ook enkele keren eruit gehaald, net zoals de kaart, ivm eventuele contactproblemen. Het kan gewoon niet dat het na bijna 3 jaar redelijk probleemloos te hebben gefunctioneerd ineens daar aan zou liggen.

Het valt sowieso op dat elke keer als Ziggo werkzaamheden heeft (zowel aangekondigd als regelmatig onaangekondigd) dat de kwaliteit van de verbinding niet beter maar juist slechter wordt. En ze hebben er nogal een handje van om in dit gebied om de 2 a 4 weken met werkzaamheden bezig te zijn. Zeer onprettig dus.

Analoog werkt alles net zo goed als voorheen. Al zijn een aantal zenders juist beter geworden en een aantal zwakker sinds dit probleem er is.

Ik hoop dat er iemand hier een oplossing of mogelijke oorzaak van het probleem kan bieden.

TV is een Samsung UE32C5100 met ziggo certificering
Ci module is een van @smit, typenummer staat er niet op. wel "geschikt voor ziggo"
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rdreiers

Forum Gebruiker
Berichten
7
In midden limburg is 4g al aktief.

Ik denk dat de coax die je gebuikt last van installing van buitenaf heeft.

Doordat er steeds meer sterke zenders in de lucht komen heeft jouw tv steeds meer last van signaal problemen.

Ik vrees dat je op den duur er niet aan ontkomt om de huisinstallatie eens onder de loep te nemen.

Heb je al eens geprobeerd de tv aan te sluiten daar waar de groen kabel het huis binnenkomt?

Richard
 

xarnox

Forum Gebruiker
Berichten
543
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb sinds enkele dagen een probleem met digitale zenders. Er vallen er steeds meer weg.

Ik krijg bij enkele zenders alleen blokkerig/blauwachtig beeld en bij andere blijft het zwart en komt de melding: Geen of Zwak Signaal of Kan CI-services niet weergeven.

Ik heb wat rondgekeken op google, en ook op het forum. Helaas kan ik geen soortgelijk probleem vinden. De melding echter wel. Oplossingen staan er helaas 9 van de 10x niet bij.

De tv en de ci module zijn al sinds 2010 in gebruik en hebben nooit noemenswaardige problemen gehad.
Enkele zenders werken sowieso niet vanwege dat de bekabeling in deze huurwoning niet al te best is, maar daar kunnen we mee leven. Het probleem is dat het nu dus vele malen erger is.

Klantenservice kan ons niet helpen want ze beweren niet in de ci module te kunnen kijken. Terwijl wij in bij installatie(2010) ook al enkele problemen hadden die te maken hadden met de ci module, en zij die wel rechtstreeks konden verhelpen, en zij konden er toen ook in kijken.
Word doorverwezen naar een 0900 nummer. Ja mooi niet he... Wat toen kon, moet nu ook kunnen zonder daarvoor naar een ander nummer te moeten bellen.

TV is al teruggezet naar fabrieksinstellingen. meerder malen zenders opnieuw laten zoeken (wat geen zak helpt natuurlijk)

Ik vermoed dat het probleem zich in de ci module bevind, waarom anders die melding? Erg vreemd dat de klantenservice hier niets mee kan. Want het lijkt toch een vaker voorkomend probleem te zijn die melding.

Ci module is ook enkele keren eruit gehaald, net zoals de kaart, ivm eventuele contactproblemen. Het kan gewoon niet dat het na bijna 3 jaar redelijk probleemloos te hebben gefunctioneerd ineens daar aan zou liggen.

Het valt sowieso op dat elke keer als ziggo werkzaamheden heeft (zowel aangekondigd als regelmatig onaangekondigd) dat de kwaliteit van de verbinding niet beter maar juist slechter wordt. En ze hebben er nogal een handje van om in dit gebied om de 2 a 4 weken met werkzaamheden bezig te zijn. Zeer onprettig dus.

Analoog werkt alles net zo goed als voorheen. Al zijn een aantal zenders juist beter geworden en een aantal zwakker sinds dit probleem er is.

Ik hoop dat er iemand hier een oplossing of mogelijke oorzaak van het probleem kan bieden.

TV is een Samsung UE32C5100 met ziggo certificering
Ci module is een van @smit, typenummer staat er niet op. wel "geschikt voor ziggo"

Dit kan natuurlijk van alles zijn.

Probeer eens een andere Cam kan defect zijn. (Even lenen van iemand )

Kijk op Samsung Site of er nog een update voor de Software van je tv op staat.

Gr.Arno
 
Topicstarter
Topicstarter
P

pobresh

Forum Gebruiker
Berichten
22
In midden limburg is 4g al aktief.

Ik denk dat de coax die je gebuikt last van installing van buitenaf heeft.

Doordat er steeds meer sterke zenders in de lucht komen heeft jouw tv steeds meer last van signaal problemen.

Ik vrees dat je op den duur er niet aan ontkomt om de huisinstallatie eens onder de loep te nemen.

Heb je al eens geprobeerd de tv aan te sluiten daar waar de groen kabel het huis binnenkomt?

Richard

Zelfs 1G en 3G hebben in dit gebied al diverse dekkingsgaten, dus 4G zal dat hier net zo goed hebben (men investeert te weinig, waarschijnlijk omdat limburg een krimpgebied is)

Tv kan ik niet aansluiten op de plek waar de groene kabel de woning binnen komt. Simpelweg omdat daar geen ruimte voor is. Meterkast is beneden, tv staat boven (modemsplitter zit wel rechtstreeks op de groene kabel)

Ik ken verder niemand die een cam module gebruikt, dus lenen is ook lastig.
Heb gekeken of er een update is van de firmware. Die is er wel, alleen als ik deze (als los bestand) via usb wil laden, doet de tv dit niet, geeft aan dat er geen bestand voor software upgrade is te vinden. Terwijl deze rechtstreeks vanaf de samsung website op de usb stick is gezet. Erg vreemd. Ik ga hiervoor samsung maar eens contacteren.
 

Ziggo WebTeam Jelle

Forum Gebruiker
Berichten
1.533
Dit klinkt toch eerder als een bekabelingsprobleem, defecte module of je tv is niet geschikt.

Zelf heb ik een tv van Samsung gehad waarbij het eerste deel van het serienummer overeen kwam maar het laatste niet (ja, dom had het beter moeten controleren). Het complete serienummer van jou tv moet UE32C5100QWXXN zijn. De letters QWXXN zijn het belangrijkst.


Mocht dit het geval zijn, dan zou je kunnen overwegen om de module bij de winkel te laten testen waar je je tv of module gekocht hebt. Tevens denk ik dat, wanneer je de situatie uitlegt aan een winkel waar je de tv of module niet gekocht hebt, ze ook nog wel bereid zijn om deze voor je te testen (ze willen immers het liefst dat je de deur weer uit gaat met een nieuwe).

Als laatste kan het aan je bekabeling liggen. Hoe lang is de coax kabel tussen je tv en hoofdaansluiting? Bij een lengte van meer dan 10 meter kan je dit soort problemen krijgen. Tevens kan het zijn dat je last hebt van interferentie. In dat geval kan je het beste de coax kabel vervangen door een nieuwe coax kabel welke voldoende afgeschermd is tegen instraling.

Overigens moet dit dan wel al tijden spelen, 4G kan namelijk nog niet de oorzaak zijn, dit is in Montfort nog niet beschikbaar (zie kpn site). Tenzij de site van KPN niet klopt.
 

xarnox

Forum Gebruiker
Berichten
543
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Zelfs 1G en 3G hebben in dit gebied al diverse dekkingsgaten, dus 4G zal dat hier net zo goed hebben (men investeert te weinig, waarschijnlijk omdat limburg een krimpgebied is)

Tv kan ik niet aansluiten op de plek waar de groene kabel de woning binnen komt. Simpelweg omdat daar geen ruimte voor is. Meterkast is beneden, tv staat boven (modemsplitter zit wel rechtstreeks op de groene kabel)

Ik ken verder niemand die een cam module gebruikt, dus lenen is ook lastig.
Heb gekeken of er een update is van de firmware. Die is er wel, alleen als ik deze (als los bestand) via usb wil laden, doet de tv dit niet, geeft aan dat er geen bestand voor software upgrade is te vinden. Terwijl deze rechtstreeks vanaf de samsung website op de usb stick is gezet. Erg vreemd. Ik ga hiervoor samsung maar eens contacteren.

Let op uit mijn hoofd usb stick moet wel FAT 32 geformateerd zijn
anders werkt het niet!

Gr.Arno
 
Topicstarter
Topicstarter
P

pobresh

Forum Gebruiker
Berichten
22
Inmiddels contact gehad met samsung support.
Upgrade is uitgevoerd. Probleem niet mee verholpen.

Problemen zijn er pas sinds halfverwege vorige week, dus niet al sinds het begin. Het ligt niet aan de bekabeling. Er zijn ook geen extra draadloze apparaten geinstalleerd die voor interferentie kunnen zorgen.

Volgens de samsung support (na het testen van de HD Tuner in het toestel overigens) kan het enkel aan de module of de smartcard liggen als al het andere al is uitgesloten.

Ik ga vanavond bij iemand langs met een soortgelijke tv en soortgelijke module en kijk of daar het probleem met mijn module ook ontstaat. Tevens wisselen van de kaart, of dat scheelt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xarnox

Forum Gebruiker
Berichten
543
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Inmiddels contact gehad met samsung support.
Upgrade is uitgevoerd. Probleem niet mee verholpen.

Problemen zijn er pas sinds halfverwege vorige week, dus niet al sinds het begin. Het ligt niet aan de bekabeling. Er zijn ook geen extra draadloze apparaten geinstalleerd die voor interferentie kunnen zorgen.

Volgens de samsung support (na het testen van de HD Tuner in het toestel overigens) kan het enkel aan de module of de smartcard liggen als al het andere al is uitgesloten.

Ik ga vanavond bij iemand langs met een soortgelijke tv en soortgelijke module en kijk of daar het probleem met mijn module ook ontstaat. Tevens wisselen van de kaart, of dat scheelt.

Je kan de smartcard niet op een ander adres gebruiken .( Is adres gebonden). Sorry hier zit ik fout in kijk wat Catastrofus schrijft #9.

Je kan wel als je zelf nog een andere kaart hebt deze proberen.

Gr.Arno
 
Laatst bewerkt door een moderator:

catastrofus

Forum Gebruiker
Berichten
5.031
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Smartcard is helemaal niet adres gebonden. Hij werkt prima bij je buren. :wink:

Je kan de smartcard niet op een ander adres gebruiken .( Is adres gebonden).

Je kan wel als je zelf nog een andere kaart hebt deze proberen.

Gr.Arno
 

Zapp Brannigan

Forum Gebruiker
Berichten
3.611
Alle problemen (blokjes) en foutmeldingen (zwak signaal, ci-services) duiden er toch echt op dat er iets mis is met het signaal. Wat is de bitfoutfrequentie op een van de zenders met problemen (houd de INFO-knop een seconde of 10 ingedrukt, dan krijg je een popup met signaalinformatie)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan