Opgelost!
Ik heb sinds enkele dagen een probleem met digitale zenders. Er vallen er steeds meer weg.
Ik krijg bij enkele zenders alleen blokkerig/blauwachtig beeld en bij andere blijft het zwart en komt de melding: Geen of Zwak Signaal of Kan CI-services niet weergeven.
Ik heb wat rondgekeken op google, en ook op het forum. Helaas kan ik geen soortgelijk probleem vinden. De melding echter wel. Oplossingen staan er helaas 9 van de 10x niet bij.
De tv en de ci module zijn al sinds 2010 in gebruik en hebben nooit noemenswaardige problemen gehad.
Enkele zenders werken sowieso niet vanwege dat de bekabeling in deze huurwoning niet al te best is, maar daar kunnen we mee leven. Het probleem is dat het nu dus vele malen erger is.
Klantenservice kan ons niet helpen want ze beweren niet in de ci module te kunnen kijken. Terwijl wij in bij installatie(2010) ook al enkele problemen hadden die te maken hadden met de ci module, en zij die wel rechtstreeks konden verhelpen, en zij konden er toen ook in kijken.
Word doorverwezen naar een 0900 nummer. Ja mooi niet he... Wat toen kon, moet nu ook kunnen zonder daarvoor naar een ander nummer te moeten bellen.
TV is al teruggezet naar fabrieksinstellingen. meerder malen zenders opnieuw laten zoeken (wat geen zak helpt natuurlijk)
Ik vermoed dat het probleem zich in de ci module bevind, waarom anders die melding? Erg vreemd dat de klantenservice hier niets mee kan. Want het lijkt toch een vaker voorkomend probleem te zijn die melding.
Ci module is ook enkele keren eruit gehaald, net zoals de kaart, ivm eventuele contactproblemen. Het kan gewoon niet dat het na bijna 3 jaar redelijk probleemloos te hebben gefunctioneerd ineens daar aan zou liggen.
Het valt sowieso op dat elke keer als Ziggo werkzaamheden heeft (zowel aangekondigd als regelmatig onaangekondigd) dat de kwaliteit van de verbinding niet beter maar juist slechter wordt. En ze hebben er nogal een handje van om in dit gebied om de 2 a 4 weken met werkzaamheden bezig te zijn. Zeer onprettig dus.
Analoog werkt alles net zo goed als voorheen. Al zijn een aantal zenders juist beter geworden en een aantal zwakker sinds dit probleem er is.
Ik hoop dat er iemand hier een oplossing of mogelijke oorzaak van het probleem kan bieden.
TV is een Samsung UE32C5100 met ziggo certificering
Ci module is een van @smit, typenummer staat er niet op. wel "geschikt voor ziggo"
Ik heb sinds enkele dagen een probleem met digitale zenders. Er vallen er steeds meer weg.
Ik krijg bij enkele zenders alleen blokkerig/blauwachtig beeld en bij andere blijft het zwart en komt de melding: Geen of Zwak Signaal of Kan CI-services niet weergeven.
Ik heb wat rondgekeken op google, en ook op het forum. Helaas kan ik geen soortgelijk probleem vinden. De melding echter wel. Oplossingen staan er helaas 9 van de 10x niet bij.
De tv en de ci module zijn al sinds 2010 in gebruik en hebben nooit noemenswaardige problemen gehad.
Enkele zenders werken sowieso niet vanwege dat de bekabeling in deze huurwoning niet al te best is, maar daar kunnen we mee leven. Het probleem is dat het nu dus vele malen erger is.
Klantenservice kan ons niet helpen want ze beweren niet in de ci module te kunnen kijken. Terwijl wij in bij installatie(2010) ook al enkele problemen hadden die te maken hadden met de ci module, en zij die wel rechtstreeks konden verhelpen, en zij konden er toen ook in kijken.
Word doorverwezen naar een 0900 nummer. Ja mooi niet he... Wat toen kon, moet nu ook kunnen zonder daarvoor naar een ander nummer te moeten bellen.
TV is al teruggezet naar fabrieksinstellingen. meerder malen zenders opnieuw laten zoeken (wat geen zak helpt natuurlijk)
Ik vermoed dat het probleem zich in de ci module bevind, waarom anders die melding? Erg vreemd dat de klantenservice hier niets mee kan. Want het lijkt toch een vaker voorkomend probleem te zijn die melding.
Ci module is ook enkele keren eruit gehaald, net zoals de kaart, ivm eventuele contactproblemen. Het kan gewoon niet dat het na bijna 3 jaar redelijk probleemloos te hebben gefunctioneerd ineens daar aan zou liggen.
Het valt sowieso op dat elke keer als Ziggo werkzaamheden heeft (zowel aangekondigd als regelmatig onaangekondigd) dat de kwaliteit van de verbinding niet beter maar juist slechter wordt. En ze hebben er nogal een handje van om in dit gebied om de 2 a 4 weken met werkzaamheden bezig te zijn. Zeer onprettig dus.
Analoog werkt alles net zo goed als voorheen. Al zijn een aantal zenders juist beter geworden en een aantal zwakker sinds dit probleem er is.
Ik hoop dat er iemand hier een oplossing of mogelijke oorzaak van het probleem kan bieden.
TV is een Samsung UE32C5100 met ziggo certificering
Ci module is een van @smit, typenummer staat er niet op. wel "geschikt voor ziggo"
Laatst bewerkt door een moderator: