De afgelopen weken ben ik bij verschillende klanten van Ziggo bezig geweest om aanpassingen te doen aan de frequentieprogrammering. Hierbij heb ik verschillende problemen gekregen en ook weer opgelost:
- Slechte ontvangst groot aantal zenders op verschillende toestellen achter een breedbandversterker: vervanging aanvoerkabel tussen hoofdaansluitpunt en ingang versterker.
- Hardnekkig geen ontvangst van AMC (131), BBC2, BBC3. Vrijwel alle andere zenders hadden goede ontvangst. Niet goed aangedraaide binnenkern in de wandcontactdoos. Dit moet al jaren zo zijn geweest en de vorige frequentie-indeling had nooit een probleem.
- Hardnekkige storing (geen zender gevonden) op alle FOX Sport zenders. Alle andere zenders hadden geen probleem. Na intensief onderzoek bleek de buitenmantel in de wandcontactdoos niet aan te zijn gesloten. Deze klant had nog nooit een probleem gehad met de vorige frequentie-indeling.
- Insteekcontacten in breedbandzenders (ingang en uitgang) kunnen ook storingen veroorzaken. Blijkbaar is het contact via de wand van de kabelkern met het contact in de uitgang van de breedbandversterker niet altijd voldoende om een goede verbinding te maken bij de nieuwe frequentie-indeling. Ook al werkte alles goed in de oude situatie, nu moet bijna alles worden nagelopen in het geval van storingen.
Dit is iets wat je niet van klanten mag verwachten.
Ik heb er geen probleem mee, ik word er toch wel voor gevraagd om het op te lossen.
Maar technisch goed en netjes is het niet.
- Slechte ontvangst groot aantal zenders op verschillende toestellen achter een breedbandversterker: vervanging aanvoerkabel tussen hoofdaansluitpunt en ingang versterker.
- Hardnekkig geen ontvangst van AMC (131), BBC2, BBC3. Vrijwel alle andere zenders hadden goede ontvangst. Niet goed aangedraaide binnenkern in de wandcontactdoos. Dit moet al jaren zo zijn geweest en de vorige frequentie-indeling had nooit een probleem.
- Hardnekkige storing (geen zender gevonden) op alle FOX Sport zenders. Alle andere zenders hadden geen probleem. Na intensief onderzoek bleek de buitenmantel in de wandcontactdoos niet aan te zijn gesloten. Deze klant had nog nooit een probleem gehad met de vorige frequentie-indeling.
- Insteekcontacten in breedbandzenders (ingang en uitgang) kunnen ook storingen veroorzaken. Blijkbaar is het contact via de wand van de kabelkern met het contact in de uitgang van de breedbandversterker niet altijd voldoende om een goede verbinding te maken bij de nieuwe frequentie-indeling. Ook al werkte alles goed in de oude situatie, nu moet bijna alles worden nagelopen in het geval van storingen.
Dit is iets wat je niet van klanten mag verwachten.
Ik heb er geen probleem mee, ik word er toch wel voor gevraagd om het op te lossen.
Maar technisch goed en netjes is het niet.