R
robbinonline
Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn bekabeling.
Ik zal bij het begin beginnen.
In mijn huiskamer komt er een grijze kabel uit de muur binnen. (Wat volgens een Ziggo monteur groen zou moeten zijn)
Daarin zit dan het metaale gedeelte wat het signaal doorgeeft. Dit kabeltje heeft ongeveer de kwaliteit van een dun ijzerdraadje zeer slecht dus
Op de binnenkomende kabel is de ziggo aansluitmodule aangesloten voor het alles in 1 pakket.
Hiervan gaat 1 kabel naar het internetmodem, en een tv kabel van ongeveer 50 cm naar een splitter.
Deze splitter is 1 kabel in 2 uit. 1 kabel die uit gaat is ongeveer 2 meter en gaat naar mijn decoder.
Deze geeft een singaal sterkte aan van ongeveer 30 % wat volgens mij best laag is.
De 2e kabel gaat naar boven toe en is ongveer 15 meter. Daar is hij aangesloten op een versterker, hier gaat
weer een kabel uit van 50 cm naar een 6 poort splitter. Hier uit gaat 4 kabels naar 4 verschillende tv's/decoders
Op elke tv zijn blokjes te zien en sommige zenders zijn al helemaal niet te ontvangen.
De kabels die ik gebruik zijn van hirschmann (een stuk beter dan de binnenkomde kabel)
Hirschmann f-conectoren en coaxpluggen.
1 hirschmann versterker.
En deze spliters https://www.lakewoodconferences.com/direct/dbimage/50020517/Splitter___Tap.jpg
Wat kan ik doen om wel van mijn signaal te kunnen genieten.
Ik heb de versteker eerst een poos benenden gehad nog voor de 2 poort spliter.
Maar dit gaf boven haast helemaal geen beeld.
Of zou het inkomend singaal gewoon te zwak zijn.
Graag jullie tips en meningen !
Ik zal bij het begin beginnen.
In mijn huiskamer komt er een grijze kabel uit de muur binnen. (Wat volgens een Ziggo monteur groen zou moeten zijn)
Daarin zit dan het metaale gedeelte wat het signaal doorgeeft. Dit kabeltje heeft ongeveer de kwaliteit van een dun ijzerdraadje zeer slecht dus
Op de binnenkomende kabel is de ziggo aansluitmodule aangesloten voor het alles in 1 pakket.
Hiervan gaat 1 kabel naar het internetmodem, en een tv kabel van ongeveer 50 cm naar een splitter.
Deze splitter is 1 kabel in 2 uit. 1 kabel die uit gaat is ongeveer 2 meter en gaat naar mijn decoder.
Deze geeft een singaal sterkte aan van ongeveer 30 % wat volgens mij best laag is.
De 2e kabel gaat naar boven toe en is ongveer 15 meter. Daar is hij aangesloten op een versterker, hier gaat
weer een kabel uit van 50 cm naar een 6 poort splitter. Hier uit gaat 4 kabels naar 4 verschillende tv's/decoders
Op elke tv zijn blokjes te zien en sommige zenders zijn al helemaal niet te ontvangen.
De kabels die ik gebruik zijn van hirschmann (een stuk beter dan de binnenkomde kabel)
Hirschmann f-conectoren en coaxpluggen.
1 hirschmann versterker.
En deze spliters https://www.lakewoodconferences.com/direct/dbimage/50020517/Splitter___Tap.jpg
Wat kan ik doen om wel van mijn signaal te kunnen genieten.
Ik heb de versteker eerst een poos benenden gehad nog voor de 2 poort spliter.
Maar dit gaf boven haast helemaal geen beeld.
Of zou het inkomend singaal gewoon te zwak zijn.
Graag jullie tips en meningen !