Kabelmodem kapot ??

E

EBU

Op mijn Thomson TCM390 knippert alleen nog het ledje 'internet' aan de rechterkant. Uit/aanzetten helpt niet.
De handleiding zegt in dit geval: 'Tuning - The cable modem is functional and searching for a downstream cable modem service channel on your cable system'. Nou hij kan dus duidelijk niks meer vinden. Is zomaar vannacht gebeurt. Ik zet hem ook nooit aan of uit. Om 23:30 stond alles nog normaal en om 05:00 stond ie opeens in deze stand. Heb met de helpdesk uiteraard nog wat stappen uitgevoerd anders sturen ze geen monteur. Nu komt er donderdag (pas!) een monteur.
Spontaan kapot gegaan of ?? Iemand hier misschien ook ervaring mee ??
:embarrassed:
 
Natuurlijk kan een modem spontaan kapot gaan.
Het is tenslotte ook maar een electronisch apparaat.

Buiten de standaard dingetjes die de helpdesk je zal hebben laten doen, controle of de kabels nog goed vast zitten en of je wel een radio en tv signaal hebt, kun je weinig zelf doen.

Als je bij jou in de straat iemand kent die ook chello internet heeft, kun je informeren of het bij hem/haar wel normaal werkt. Het zou ook een straat/wijk/blokstoring bij chello kunnen zijn die nog niet bekent is.


Edit: typo
 
als dat lampje knippert lijkt het mij eerder een signaalstoring dan dat het modem kapot is maar ook hier kan de monteur waarschijnlijk wel iets aan doen. Controleer zelf de coaxkabel + aansluitingen
 
Je kan is in je kabelmodem kijken, gui dus, met 192.168.100.1 of 1.100, even :> welke de correcte is, of zelfs anders..
als het goed is krijg je dan een status tezien met de verbindings resultaten.

Maar denk dat erbij jou gewoon een signaal storing is, beste is om het modem af en toe even uittezetten en daarna weer aan, enkijken of die dan wel goed connect. Kan lang duren, langste storing bij mij was ooit 3dgn.... :6
 
Leek mij ook gewoon een signaalstoring ja. Uit/aanzetten heb ik ook al meerdere keren geprobeerd, helpt niet.
Na de 'led-check' gaat alleen het 'internet' ledje knipperen en verder doet ie niets meer. Een signaalstoring zou Chello toch simpel moeten kunnen nagaan of ???
Volgens Chello zijn er ook geen verdere storingen in de buurt gemeld. Ze kunnen mijn signaal ook niet uitlezen omdat er geen connectie met het modem is.
Lekker dan !!! :embarrassed:
 
Ach misschien krijg je nu de SB5100 , prima modem om te internetten.En ja,modems kunnen zomaar stuk gaan,heb ik ook gehad.
 
Was dus blijkbaar een signaalstoring want vorige week woensdagmorgen deed alles het weer normaal, TOT GISTERAVOND !!! >:(
Opnieuw geen signaal meer. Nu valt het mij ook op dat het tv-beeld momenteel blurry is. UPC gebeld en die constateren dus meteen een zwak signaal. Monteur komt morgen langs. Wat ie dan komt doen weet ik niet. Wat valt er te doen aan een zwak signaal. Buurman van 2 huizen verderop heeft (voormalig) Wanadoo Cable. Zijn modem blijft echter wel online. Zou een signaalversterker misschien de oplossing zijn ?? Heb dit overigens nog nooit gehad en vind het wel een beetje vreemd dat dit sinds vorige week opeens aan de gang is.
 
Terug
Bovenaan