Ik moet dit even van me af schrijven.. natuurlijk, jullie kunnen er ook niets mee. Dus daarom dit stuk, al is het alleen al ter lering ende vermaack.
Sinds 1-4 zijn wij bij de voetbalvereniging overgestapt op Ziggo Alles in één. Omdat wij Ziggo hebben aangevraagd via de overstapservice zijn al onze bestaande diensten (internet en telefonie via Telfort) opgezegd per 8-4.
Omdat het een voetbalkantine betreft waar niet altijd iemand aanwezig is kwam dit pas aan het licht op 10-4.
Op 11-4 heb ik direct naar Ziggo gebeld, de fout werd geconstateerd; ze waren vergeten om de brief met overstapdatum te sturen, maar helaas was ook het modem niet verstuurd.
Tot overmaat van de ramp kon dit niet door middel van een spoedbestelling geregeld worden, en ook was er voor mij geen mogelijkheid om het modem ergens af te halen.
Op 16-4 heb ik het modem per pakketpost mogen ontvangen.
Diezelfde avond heb ik het modem geïnstalleerd en geactiveerd en de internetverbinding werkend gekregen. De telefonie verbinding werkte helaas nog niet. Hierover heb ik gebeld met de helpdesk, en inderdaad. Er was iets fout gegaan bij mijn initiële bestelling, maar binnen 4 dagen zou de telefonie weer werken.
Op vrijdag 19-4 werkte de internetverbinding weer niet, direct heb ik het modem een herstart gegeven, en ja hoor, het modem kwam weer online. Kan gebeuren, vervelend, daar zoek ik niet direct wat achter.
Ook heb ik Ziggo gebeld om te verifiëren dat de telefonie inderdaad op 20-4 weer zou werken. Dit was volgens de medewerker aan de andere kant van de lijn het geval. Niets om me zorgen over te maken.
Zaterdag 20-4 werkte de internetverbinding echter weer niet, maar na het plaatsen van een versterkertje werkte het internet weer wel. Conclusie van mijzelf; De interne bekabeling is niet goed (het modem staat in een andere ruimte dan waar de groene kabel binnenkomt). Geen reden om Ziggo te bellen.
Op dinsdag 23-4 deed de internetverbinding het weer niet. ’s Avonds ben ik bij de voetbalvereniging langs gegaan om e.e.a. na te kijken. Na een herstart werkte het modem weer, en ook als ik het modem direct op de groene kabel aansloot had ik een werkende verbinding. Nog steeds dezelfde conclusie; dit ligt aan mijn eigen bekabeling. De telefonie werkte helaas nog steeds niet.
Woensdag 24-4 heb ik ’s ochtends contact gehad met Ziggo over de niet werkende telefoon. De mevrouw die ik aan de lijn kreeg wist mij te vertellen dat de telefonieportering volgens het systeem pas op 20-4 ingeschoten was. Raar… ik heb toch echt 16-4 en 19-4 gebeld over de telefonie. Dat stond ook in het systeem volgens haar, ze snapte het zelf ook niet (letterlijke woorden). Om een lang verhaal kort te maken, de portering zou sowieso nog 5 dagen op zich laten wachten. Onacceptabel natuurlijk.
Ik heb bij haar een officiële klacht op laten maken, en gevraagd om zo spoedig mogelijk teruggebeld te worden omtrent de status. Tot op heden ben ik echter nog niet teruggebeld.
Woensdagmiddag werkte het internet weer niet. Ook niet meer direct op de groene kabel. Hierop heb ik Ziggo gebeld en gevraagd om een monteur. De monteur is gisteren aan het begin van de middag geweest, samen met het meest slechte nieuws wat ik kon krijgen.. namelijk een kabelbreuk op 18 meter in de groene kabel. Dat wordt dus graven. De melding zou met spoed doorgezet worden naar de maatschappij die moet graven, zij nemen contact met mij op omtrent de graafwerkzaamheden.
De druk begint zo onderhand behoorlijk groot te worden. Daarom heb ik net al met Ziggo gebeld om te vragen wat de status is van de graafwerkzaamheden. Helaas kon er niet gekeken worden wat de status is. Het is uitbesteed, en that’s it..
En nu? Het voetbalweekend staat weer voor de deur. Uitslagen moeten digitaal ingevuld worden, andere clubs bellen en er moet gebeld worden.. nu voor de 3e zaterdag op rij dus dat er problemen zijn.. konden we het eerder afvangen met een UMTS router, deze is dit weekend niet beschikbaar.
Iedereen zit met de handen in het haar, en bij Ziggo kunnen ze niets meer doen/zien.. want ja.. het ligt bij de maatschappij..
Als extra toevoeging: Wij zijn de enige aansluiting op de wijkkast. De kabelbreuk bevindt zich op eigen terrein.
Sinds 1-4 zijn wij bij de voetbalvereniging overgestapt op Ziggo Alles in één. Omdat wij Ziggo hebben aangevraagd via de overstapservice zijn al onze bestaande diensten (internet en telefonie via Telfort) opgezegd per 8-4.
Omdat het een voetbalkantine betreft waar niet altijd iemand aanwezig is kwam dit pas aan het licht op 10-4.
Op 11-4 heb ik direct naar Ziggo gebeld, de fout werd geconstateerd; ze waren vergeten om de brief met overstapdatum te sturen, maar helaas was ook het modem niet verstuurd.
Tot overmaat van de ramp kon dit niet door middel van een spoedbestelling geregeld worden, en ook was er voor mij geen mogelijkheid om het modem ergens af te halen.
Op 16-4 heb ik het modem per pakketpost mogen ontvangen.
Diezelfde avond heb ik het modem geïnstalleerd en geactiveerd en de internetverbinding werkend gekregen. De telefonie verbinding werkte helaas nog niet. Hierover heb ik gebeld met de helpdesk, en inderdaad. Er was iets fout gegaan bij mijn initiële bestelling, maar binnen 4 dagen zou de telefonie weer werken.
Op vrijdag 19-4 werkte de internetverbinding weer niet, direct heb ik het modem een herstart gegeven, en ja hoor, het modem kwam weer online. Kan gebeuren, vervelend, daar zoek ik niet direct wat achter.
Ook heb ik Ziggo gebeld om te verifiëren dat de telefonie inderdaad op 20-4 weer zou werken. Dit was volgens de medewerker aan de andere kant van de lijn het geval. Niets om me zorgen over te maken.
Zaterdag 20-4 werkte de internetverbinding echter weer niet, maar na het plaatsen van een versterkertje werkte het internet weer wel. Conclusie van mijzelf; De interne bekabeling is niet goed (het modem staat in een andere ruimte dan waar de groene kabel binnenkomt). Geen reden om Ziggo te bellen.
Op dinsdag 23-4 deed de internetverbinding het weer niet. ’s Avonds ben ik bij de voetbalvereniging langs gegaan om e.e.a. na te kijken. Na een herstart werkte het modem weer, en ook als ik het modem direct op de groene kabel aansloot had ik een werkende verbinding. Nog steeds dezelfde conclusie; dit ligt aan mijn eigen bekabeling. De telefonie werkte helaas nog steeds niet.
Woensdag 24-4 heb ik ’s ochtends contact gehad met Ziggo over de niet werkende telefoon. De mevrouw die ik aan de lijn kreeg wist mij te vertellen dat de telefonieportering volgens het systeem pas op 20-4 ingeschoten was. Raar… ik heb toch echt 16-4 en 19-4 gebeld over de telefonie. Dat stond ook in het systeem volgens haar, ze snapte het zelf ook niet (letterlijke woorden). Om een lang verhaal kort te maken, de portering zou sowieso nog 5 dagen op zich laten wachten. Onacceptabel natuurlijk.
Ik heb bij haar een officiële klacht op laten maken, en gevraagd om zo spoedig mogelijk teruggebeld te worden omtrent de status. Tot op heden ben ik echter nog niet teruggebeld.
Woensdagmiddag werkte het internet weer niet. Ook niet meer direct op de groene kabel. Hierop heb ik Ziggo gebeld en gevraagd om een monteur. De monteur is gisteren aan het begin van de middag geweest, samen met het meest slechte nieuws wat ik kon krijgen.. namelijk een kabelbreuk op 18 meter in de groene kabel. Dat wordt dus graven. De melding zou met spoed doorgezet worden naar de maatschappij die moet graven, zij nemen contact met mij op omtrent de graafwerkzaamheden.
De druk begint zo onderhand behoorlijk groot te worden. Daarom heb ik net al met Ziggo gebeld om te vragen wat de status is van de graafwerkzaamheden. Helaas kon er niet gekeken worden wat de status is. Het is uitbesteed, en that’s it..
En nu? Het voetbalweekend staat weer voor de deur. Uitslagen moeten digitaal ingevuld worden, andere clubs bellen en er moet gebeld worden.. nu voor de 3e zaterdag op rij dus dat er problemen zijn.. konden we het eerder afvangen met een UMTS router, deze is dit weekend niet beschikbaar.

Als extra toevoeging: Wij zijn de enige aansluiting op de wijkkast. De kabelbreuk bevindt zich op eigen terrein.
Laatst bewerkt door een moderator: