• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kabel naar boven

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MoLoToV
  • Startdatum Startdatum
M

MoLoToV

Hallo,
Ik wil graag kabeltje trekken van beneden naar boven en hier hebben wij nog een bestaande buis voor die naar boven loopt. Echter past het UTP gedeelte van de kabel niet door het buisje, is het mogelijk deze er vanaf te demonteren en er later weer op te zetten? Zoja hoe?
alvast bedankt!
 
Natuurlijk kan dat.
Mits je het juiste gereedschap heb, een speciale tang om rj-45 stekkertjes er aan te zetten heb je nodig.
En uiteraard even goed opletten naar de juiste volgorde van de 8 gekeurde draadjes.
 
Is het ook mogelijk zonder het hoeven aanschaffen van deze tang?
 
Okey dan ga ik morgen even opzoek, Bedankt!
 
Hallo Molotov,

Zelf heb ik ook met hetzelfde probleem gezeten, en ben hier op uitgekomen.

Misschien is het een voor jou ook een goede optie?

https://www.cablers.nl/echobox

Mvg,
Jan
 
Er bestaan RJ45 stekkers die je zonder gereedschap kan monteren.
Bv: https://netwerkproducten.com/webshop/gereedschaps-vrije-rj45-connector-p-2048.html

Maar sinds de tangen zo goedkoop zijn geworden vind je die bijna overal en die speciale RJ45 connectors niet. Het moet dan vaak via een webwinkel en dan krijg je weer verzendkosten wat het gewoon te duur maakt.
 
Connectors welke je zonder tang kan monteren zijn leuk maar ik zou het niet doen.
Niemand in de kennissenkring die zo'n tang heeft?
 
En voor de duidelijkheid... de volgorde van de 8 gekleurde 'draadjes':

straight-kabel-voorbeeld.jpg
 
Ik doet altijd maar wat (dat wil zeggen, de volgorde van de paren hangt bij mij af van de eerste connector; in de tweede moeten ze natuurlijk in dezelfde volgorde; natuurlijk moet je ze wel in begrijpen dat het om paren van draden zijn en geen losse draden)
 
Terug
Bovenaan