• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kabel aanvragen onmogelijk??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pdvries
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pdvries

Wij zitten met een vrij groot gebouw midden in het centrum van Enschede. De laatste 5 jaar hebben we prima televisie kunnen kijken via de analoge aansluiting die in onze kelder aanwezig is. Sinds er naast ons gebouwd word (een nieuw hotel en appartementen) is die verbinding opeens verdwenen.

Opzich logisch aangezien we nooit een abbonement hebben gehad. Nu hebben wij helemaal geen problemen om gewoon netjes te betalen hiervoor maar we worden van de kastje naar de muur gestuurd. We schijnen niet te bestaan (een gebouw van ruim 30m hoog en 120m lang en 50m breed zie je nog wel eens over het hoofd dat kan). Maar naar heelveel mailtjes telefoontjes etc. zijn we nog geen stap verder naar een heraansluiting.

Kan iemand ons advies hierover geven? Wie we moeten benaderen om dit wel tot een abbonement te laten komen? Op zich zijn we een redelijke grote zakelijke klant, dus goed voor de inkomsten zou je zeggen!
 
Is Cogas soms bij jullie de officiële beheerder van de kabelinfrastructuur waarop Ziggo voor het digitale gebeuren wordt toegelaten ? In Twente schijnt het per plaats verschillend te zijn.

https://nlkabel.nl/zoek-kabelbedrijf/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Enschede valt niet onder de cogas. We kunnen ook niet echt achterhalen wie de netbeheerder wel is. Ook bij reggefiber gechecked die konden ons ook moet helpen.

NL kabel geeft ook aan dat cogas de kabelbeheerder is trouwens!
 
Ook daar komen ziggo en reggefiber uit de bus denk dat reggefiber vooral voor de glas is. Maar we willen gewoon de coax gebruiken!
 
Ook daar komen ziggo en reggefiber uit de bus denk dat reggefiber vooral voor de glas is. Maar we willen gewoon de coax gebruiken!

En ziggo kent het adres niet ? Als het een bedrijf (geweest) is staat de aansluiting misschien op een ander adres geregistreerd. In principe moeten ze dat wel voor je kunnen uitzoeken omdat er van elke wijk tekeningen bestaan waar de aansluitkastjes zitten.

Eventueel kun je proberen of Ziggo Webcare meer voor je kan uitzoeken ?

Via de link die ik je gaf kun je ook een nieuwe aansluiting laten maken als een pand nog geen aansluiting heeft. In dit geval wil je ook zoiets en dan kan in elk geval een aannemer uitzoeken hoe de kabels lopen. Je krijgt volgens mij altijd een offerte voordat je eraan vast zit, dus misschien kun je op genoemde site de boel invullen en kijken wat die zeggen.
 
Het gebouw is nieuw gebouwd. Het heeft dus wel een hoofdaansluiting die waarschijnlijk nooit geregistreerd is bij de bouw.

Bij het bouwen van andere nieuwe gebouwen hebben ze vast de conclusie getrokken dat onze kabel geen functie diende en is deze afgekoppeld. Misschien om plaats te maken voor de nieuwe gebouwen.

En we hebben al zoveel contact gehad via mail telefoon hebben al persoonlijke nummers maar komen gewoon niet verder!

We hopen op een ziggo medewerker die hier een project van maakt en dit tot de bodem uitzoekt... Liefst dus een keer langskomt!
 
Het gebouw is nieuw gebouwd. Het heeft dus wel een hoofdaansluiting die waarschijnlijk nooit geregistreerd is bij de bouw.

Bij het bouwen van andere nieuwe gebouwen hebben ze vast de conclusie getrokken dat onze kabel geen functie diende en is deze afgekoppeld. Misschien om plaats te maken voor de nieuwe gebouwen.

En we hebben al zoveel contact gehad via mail telefoon hebben al persoonlijke nummers maar komen gewoon niet verder!

We hopen op een ziggo medewerker die hier een project van maakt en dit tot de bodem uitzoekt... Liefst dus een keer langskomt!

postcode en huisnummer???

misschien kan ik helpen

vr gr teun
 
Iedereen bedankt, ook via het ziggo panel zijn wij weer voorzien van een kabelaansluiting. Hij was doorgesneden bij graafwerkzaamheden naast ons pand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan