• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kaart of box neerzetten bij een andere upc abbonee.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter inzane19
  • Startdatum Startdatum
I

inzane19

Weet iemand of het mogelijk is om de kaart bij iemand anders in zijn upc decoder te douwen en zo naar mijn eredivisie live abbonement te kijken?

Of moet ik daar misschien de hele box voor mee nemen (zit wel verschil in de box maar die van mij is gewoon wat nieuwer.)

Of kan het gewoon helemaal niet en zal het zo nooit werken?
 
Deze vraag is al zo vaak gesteld en beantwoord.

De smartcard en mediabox zijn aan elkaar gekoppeld.
Jouw kaart in een andere mediabox werkt niet.
 
inzane19 zei:
Weet iemand of het mogelijk is om de kaart bij iemand anders in zijn upc decoder te douwen en zo naar mijn eredivisie live abbonement te kijken?

Of moet ik daar misschien de hele box voor mee nemen (zit wel verschil in de box maar die van mij is gewoon wat nieuwer.)

Of kan het gewoon helemaal niet en zal het zo nooit werken?

je kaart alleen gaat niet werken, dus gewoon je box meenemen onder je armen en dan daar met jouw box kijken, dit werkt wel, mits in eigen regio.
 
Devil-Strike.net zei:
je kaart alleen gaat niet werken, dus gewoon je box meenemen onder je armen en dan daar met jouw box kijken, dit werkt wel, mits in eigen regio.

Dus mijn kaart in mijn box mee nemen naar dezelfde regio zou wel werken maar een andere regio niet? En opnieuw instellen van de regio gaat dan ook niet werken?
 
Waarschijnlijk wel, het kan wel zijn dat on demand niet werkt en houd er rekening mee dat het in strijd is met de algemene voorwaarden.
 
Zo vanavond de box met mijn kaart mee genomen vanuit zaandijk naar amsterdam. Na het aansluiten en aanzetten van de box per direct beeld en zo ook op de eredivisie live zender. Goed om feyenoord te zien verliezen en mooi om ajax te zien winnen.

Werkt dus perfect zonder reset of wat dan ook.

Thanks voor de reacty`s

PS: @Devil-Strike.net Het maakte niet uit of het dezelfde regio was of niet.
 
inzane19 zei:
PS: @Devil-Strike.net Het maakte niet uit of het dezelfde regio was of niet.
Als je de mediabox meeneemt naar een andere regio ("provincie"), dan kán het zijn dat je de mediabox opnieuw moet installeren met de activeringscode van een gemeente uit die regio ivm andere indeling van de frequenties. :)
 
sylvester(rr) zei:
Als je de mediabox meeneemt naar een andere regio ("provincie"), dan kán het zijn dat je de mediabox opnieuw moet installeren met de activeringscode van een gemeente uit die regio ivm andere indeling van de frequenties. :)

Ja maar zend upc de codes van de kaart door het hele netwerk of per gemeente(gok het laatse namelijk)
 
Devil-Strike.net zei:
Ja maar zend upc de codes van de kaart door het hele netwerk of per gemeente(gok het laatse namelijk)
Ik heb mijn box uit Gelderland in Friesland kunnen gebruiken, incl. On Demand. You do the math. ;)

Lees voor de gein https://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/kopstation.shtml eens door. :)
 
Ik ben bij familie bezig om uit te zoeken waar een "retour"probleem zit. ik heb naar mijn mening alles gecheckt en heb nu de conclusie dat de box niet goed is.
Als ik mijn box meeneem kan ik dus op een ander adres testen?

By the way; het betreft een DVR-HD box (zo'n dikke met deurtje aan rechterkant).
Coax vanaf groene kabel op retourgeschikte Tratec versterker.
Coax naar Hirschmann einddoos, coax naar mediabox.
Niet retour te krijgen... >:(
 
Terug
Bovenaan