• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ITV2, and its merry ways

  • Onderwerp starter Onderwerp starter droodledd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

droodledd

Hallo Allen,

Ik kan het niet geloven van mezelf, maar speciaal voor dit heb ik me geregistreerd. Niet helemaal waar want ik had ook nog een Cisco EPC3925 vraag.

Helaas kan ik niet in het pilot forum posten, wat eigenlijk de betere plek zou zijn, maar toch.

Echter, wat is de nieuwe ITV2 WAAAAAARDELOOS. ITV1 was niet geweldig, maar STUKKEN beter dan ITV2.

Met dat uit m'n systeem de volgende argumenten.

-Tekst is veel te klein.
-Ontwerp is duidelijk gemaakt op uiterlijk, niet gebruik(ersvriendelijkheid).
-Een gevalletje stijl boven inhoud.
-Navigatie is een draak.
-Altijd die standaard suggesties als eerste selektie.
-Bij series eerst naar een soort pulldown menu om een episode te selekteren, hoe kom je erbij
-Niet konsequent met wat waar te vinden is, geen logische opzet
-Alleen maar navigatie via thumbnails, de oude ITV1 tekst was zo veel simpeler, en logischer.
-Langzaam, naar gevoel langzamer dan ITV1, welke ook al niet snel was.
-Veel meer knoppen drukken nodig om hetzelfde te kunnen doen.
-Vooruit/terug tijdens afspelen werkt matig tot slecht.
-Wie kwam met het slimme idee van percentages inplaats van de meer logische afspeel tijd.
-Af en toe, bij stoppen tijdens afspelen, blijf ik met een zwart scherm, alleen op te lossen door uit en weer in ITV2 te gaan.
-Had ik al geschreven dat navigatie een draak is.
-Wat een draak die navigatie zeg.

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik moet toch kwijt dat ik ZWAAR teleurgesteld ben in Ziggo. Het zal wel tijdsdruk van de bobo's achter de bureaus geweest zijn die heeft gezorgd dat dit officieel gereleased is. Echter, er moet nog HEEEEEL veel gebeuren wil dit acceptabel worden, eerder een kompleet redesign.

Groeten,
 
Je bent volgens mij nog vergeten te zeggen dat de nieuwe navigatie een draak is. :)
 
Ik ben het met je eens.
Maar ik hoop dat de update (welke er aankomt, weet niet wanneer) alles goed zal maken.
Maar eerst zien dan geloven...
 
-Bij series eerst naar een soort pulldown menu om een episode te selekteren, hoe kom je erbij

Was dat bij alles maar zo..
Nu staan veel programma's 100x in de lijst van plaatjes
Is niet erg overzichtelijk.
Liever een optie van programma naam en dan een puldown om de aflevering te kiezen.
 
Was dat bij alles maar zo..

Dat is inderdaad persoonlijke voorkeur, echter. Bij ITV1 was dit veel beter geregeld.

Link/recht, selektie van een onderwerp. Omhoog/omlaag, selektie van de daaronder liggende items. Rechts/Onder de selektie balken, de informatie met plaatje van het geselekteerde item. Druk op de knop gaf een korte beschrijving van de huidige geselekteerde aflevering of film. Nogmaals drukken, en afspelen begint.

ZOOOO simpel, welhaast briljant. In mijn ogen zou ik haast zeggen, gebruikersvriendelijke. Je zou haast denken dat iemand erover nagedacht had.

Nu met al die plaatjes word ik helemaal kriegel, terwijl onderstaande tekst haast niet te lezen is. En het slijtpercentage van de navigatie knoppen op m'n afstandsbediening is met 200% omhoog gegaan.

Echter nogmaals, dit is een persoonlijke mening. KISS (Keep It Simple Stupid)

Groeten,
 
ITV2 is gewoon weg waardeloos, navigeren is een ramp, en die die verschrikkelijke kleine plaatjes, en daar onder een tekst die niet te lezen is.
 
Was dat bij alles maar zo..
Nu staan veel programma's 100x in de lijst van plaatjes
Is niet erg overzichtelijk.
Liever een optie van programma naam en dan een puldown om de aflevering te kiezen.

Ik ben ook blij met pulldown menu met afleveringen. Het is veel logischer en makkelijker. Zo zou ik ook graag seizoenen van de series willen kiezen.

Maar navigatie is een draak. Ik gebruik alleen maar zoekfunctie om naar film of serie te gaan. Die laatste is ook een beetje traag van begrip, maar gelukkig al na 3 letters krijg ik een lijstje waaruit ik de gezochte kan uitkiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan