ITV-Error 2030

Status
Niet open voor verdere reacties.

anoniem

Cable Expert
Berichten
4.089
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
HULP gevraagd: ITV-Error 2030

Wij zien in onze systemen dat sommige gebruikers last hebben van een specifieke error namelijk "itv-error2030". Hoewel het percentage erg laag is zouden we deze problemen beter willen begrijpen en graag willen oplossen, maar hebben daarbij jullie hulp nodig.

De melding ontstaat zodra de Humax of Samsung ontvanger het signaal niet kan decoderen of descramblen. We hebben echter onvoldoende beeld wanneer zich het probleem voordoet en hoe het zich precies manifesteert.

Daarom hebben we een aantal vragen waar we graag antwoord op zouden willen hebben:


  1. kun je aangeven wanneer het optreedt (willekeurig / vaste tijden) ?
  2. kun je beschrijven wat er vooraf voordat de error2030 optreedt (gewoon beeld / zwart beeld / fouten in het beeld) ?
  3. gaat de error2030 ook vaak gepaard met andere errors ?
  4. ontstaat deze fout bij aanvang van het starten van een video, of ook tijdens het kijken ?
  5. ontstaat het probleem op "TV gemist" content ?
  6. blijft het probleem aanhouden, zodra het optreedt, dus meerdere keren achter elkaar of gaat het een volgende poging wel goed ?
  7. treedt het probleem op bij bepaalde content ?
Mocht je nog andere informatie zou hebben dan zouden we die ook graag ontvangen.


Dus ervaar je deze fout itv-error2030 dan wil ik je vraag een reactie te geven met een antwoord op bovenstaande vragen.
Bij voorbaat dank

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is er dan niemand die deze error 2030 ervaart en eventueel een reactie kan achterlaten... ?
 
Is er dan niemand die deze error 2030 ervaart en eventueel een reactie kan achterlaten... ?

[rant]
... Zelf pas maanden wachten met het uitbrengen van een nieuwe release, maar wel verwachten dat iedereen hier elke dag op het forum komt kijken / elke dag ITV2 prutversie gebruikt?
[/rant]
 
Ik sluit me bij voorganger aan.... het draagvlak ITV is behoorlijk weg als ik naar mezelf kijk, en hoewel ik begrip heb voor het willen oplossen van errors kan er nu niet verwacht worden dat op een vraag direct mensen opspringen en gaan rennen.

De gehele aanpak van het traject en de communicatie over de aanpak heeft een behoorlijk negatief beeld opgeleverd, persoonlijk voel ik me dan ook even niet geroepen om nu massaal te gaan bijhouden en uit te zoeken wanneer de 2030 error zich openbaart...

Komende tijd wil het best bijhouden, maar verwacht niet per direct een antwoord. Moet eerst weer eens de WiFi dongel opzoeken om ITV te gaan gebruiken, want voor de lol doen we dit natuurlijk niet.

Dus heeft het zin om mijn decoder weer ITV gereed te maken, of wil Ziggo binnen een paar dagen een compleet beeld hebben van de omvang / oorzaak?
 
[rant]
... Zelf pas maanden wachten met het uitbrengen van een nieuwe release, maar wel verwachten dat iedereen hier elke dag op het forum komt kijken / elke dag ITV2 prutversie gebruikt?
[/rant]


Precies, er wordt nauwelijks gereageerd op vragen en er wordt zeer summier informatie verstrekt. Ik gebruik ITV2 nauwelijks, en zie er geen enkele vooruitgang in. Meedoen aan de pilot was zonde van tijd.
 
Ik denk dat ik 1 van de weinigen ben die uberhaupt reageert op vragen. Dat jullie lang moeten wachten op de volgende release ben ik helemaal met jullie eens. Ik vind dat we de verwachtingen op dit punt ook niet waarmaken. Ik hoop dat het niet lang meer hoeft te duren. Meer kan ik er op dit moment niet over zeggen aangezien de besluitvorming hierover niet in mijn handen ligt.

Wat ik wel kan doen is zorgen dat de problemen die bij een aantal gebruikers optreden zoals error 2020-2030-2040 verder onderzocht worden. Voor error 2020 zijn we bezig om de problemen onder te brengen in een pro-actief programma om klanten te benaderen en mogelijk een monteur-bezoek voor te stellen. Voor de andere errors (2030 en 2040) loopt er al enkele maanden een onderzoek, waarvoor ik juist specifiek voor error 2030 dit topic be gestart.
Ik vraag daarin alleen of jullie als gebruikers deze error herkennen en zo ja om een aantal vragen te beantwoorden. Wellicht dat ik teveel specifieke vragen stel maar je mag ook aangeven dat je later wilt terugkomen op de specifeke vragen als je daar direct geen antwoord op hebt.

Het verbaasde me dat ik geen enkele reactie zie terwijl we dagelijks vele honderden errors zien. Het kan ook zijn de errors die wij in de systemen gelogd zien worden een verkeerd beeld geven en dat als gebruiker juist geen problemen ervaart. Onze fieldtesters geven aan dat ze de fouten ook niet zien. Dat is de reden dat ik dit topic ben gestart.

Dus ik hoop dat we na deze toelichting weer on topic kunnen.
 
Zojuist gebeld door een dame van Ziggo om te vragen of wij last hebben van error 2020 bij ITV. Inderdaad, de afgelopen week zelfs vrij veel, zo vaak dat ITV niet bruikbaar was en soms zelfs bleef hangen op de Humax 5100. Gelukkig is ITV voor ons niet echt een deal breaker (meer iets wat we opzetten als er echt niks anders op TV is).
Maandag komt er een monteur langs om een en ander door te meten. Ook heb ik gemeld dat de vorige week internet meerdere malen kortstondig is uitgevallen voor kortere duur, telkens in de middag of vroege avond. Geen idee of dat met diezelfde error te maken kan hebben, maar ik heb het voor de volledigheid even gemeld.
 
Zojuist gebeld door een dame van Ziggo om te vragen of wij last hebben van error 2020 bij ITV. Inderdaad, de afgelopen week zelfs vrij veel, zo vaak dat ITV niet bruikbaar was en soms zelfs bleef hangen op de Humax 5100. Gelukkig is ITV voor ons niet echt een deal breaker (meer iets wat we opzetten als er echt niks anders op TV is).
Maandag komt er een monteur langs om een en ander door te meten. Ook heb ik gemeld dat de vorige week internet meerdere malen kortstondig is uitgevallen voor kortere duur, telkens in de middag of vroege avond. Geen idee of dat met diezelfde error te maken kan hebben, maar ik heb het voor de volledigheid even gemeld.

Goed te lezen dat je benaderd bent, dat is juist wat ik bedoel met mijn eerdere toelichting: Voor error 2020 zijn we bezig om de problemen onder te brengen in een pro-actief programma om klanten te benaderen en mogelijk een monteur-bezoek voor te stellen.

Ik lees graag wat uit het onderzoek van de monteur komt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan