• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Issue met portforwarding op poort 80

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mcwieger

In mijn Cisco EPC3925 heb ik een aantal poorten open gezet voor het van buitenaf benaderen van enkele services op mijn Synology NAS. Dit draait al jaren zonder problemen.

Sinds gisteren lukt het echter niet meer om services op poort 80 te benaderen (wel intern op LAN, niet extern). Andere poorten werken nog wel.

Ik vermoed dat dit komt doordat verkeer op poort 80 naar de router wordt geleid in plaats van naar de NAS. Uiteraard heb ik niks gewijzigd in de portforwarding rules, dus ik vermoed dat er (door een update??) iets gebeurd is met de opties voor remote management van de router. Echter, in het modem op de tab 'Administration' is de sectie 'Remote Access' niet beschikbaar (volledig weggehaald).

Iemand enig idee?
 
Weet je zeker dat het niet een foute instelling in je NAS is ?

Als hij onderstaande aangeeft lijkt het me niet dat het aan de NAS ligt.
Portforwarding van poort 80 naar de Synology kun je weinig fout aan doen, zekers als het al gewerkt heeft als ik TS mag geloven.

Echter, in het modem op de tab 'Administration' is de sectie 'Remote Access' niet beschikbaar (volledig weggehaald).
 
Heb je die modem/router al eens van de spanning gehaald voor een paar minuten?

In mijn Cisco EPC3925 heb ik een aantal poorten open gezet voor het van buitenaf benaderen van enkele services op mijn Synology NAS. Dit draait al jaren zonder problemen.

Sinds gisteren lukt het echter niet meer om services op poort 80 te benaderen (wel intern op LAN, niet extern). Andere poorten werken nog wel.

Ik vermoed dat dit komt doordat verkeer op poort 80 naar de router wordt geleid in plaats van naar de NAS. Uiteraard heb ik niks gewijzigd in de portforwarding rules, dus ik vermoed dat er (door een update??) iets gebeurd is met de opties voor remote management van de router. Echter, in het modem op de tab 'Administration' is de sectie 'Remote Access' niet beschikbaar (volledig weggehaald).

Iemand enig idee?
 
Als hij onderstaande aangeeft lijkt het me niet dat het aan de NAS ligt.
Portforwarding van poort 80 naar de Synology kun je weinig fout aan doen, zekers als het al gewerkt heeft als ik TS mag geloven.

Ga er maar vanuit dat dit geen pagina is uit de router, maar gewoon door de NAS gegenereerd wordt:
Web Station has been enabled. To finish setting up your website, please see the "Web Service" section of DSM Help.
 
Dank voor de reacties.

Voor de zoveelste keer gekeken naar de instellingen en ik ben eruit...

Deze NAS heeft 2 netwerkpoorten. Ik heb ze beide aangesloten, één voor alle reguliere verkeer (dus ook genoemde web services) en één voor VPN, zodat als ik van buiten huis via VPN inlog en een video stream oid, lokaal verkeer er geen last van heeft (ik weet niet of het veel in snelheid scheelt, maar baat het niet dan schaadt het niet).

Schaden deed dat dus toch: om onverklaarbare reden werkten de web services op poort 80 alleen nog via netwerkpoort 2 (ik kwam erachter door in de router poort 80 naar het bijbehorende IP adres te forwarden en dat werkte dus). Zal misschien tijdens een reboot oid gebeurd zijn, maar waardoor...? Er blijven kennelijk spontaan enen in nullen te veranderen op sommige momenten...

Heb nu de beide netwerkpoorten maar samengevoegd, waarbij de NAS zelf de load balancing doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan