• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Is Youtube aan het instorten, of heeft UPC te weinig capaciteit?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 6393
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 6393

Het valt mij op dat Youtube steeds meer problemen kent. Aanvankelijk was het probleem van langszaam inladen van filmpjes een bekend probleem.
Nieuwe trend is echter het steeds optredende "er is een fout opgetreden" met een retro ruisende achtergrond.
Is Youtube verworden tot een roep uit het verleden door ondergang aan het succes, of heeft UPC de lijnen niet op orde. Dat is de grote vraag.
Snel internet heeft totaal geen zin als zelfs Youtubecontent niet normaal binnenkomt. Voor freaken met allerlei downloadsites en nieuwsgroepen, kan het dan wel leuk zijn, maar voor de gemiddelde gebruiker zoals ik, is die slechte preformance van Youtube een aanfluiting en het bewijs dat 5 Mb/s als download al meer dan genoeg is omdat er geen rendement in hogere snelheden zit.
Ik heb wel eens gelezen dat Youtube via Amsterdam loopt. Die exchange stelt blijkbaar weinig voor en is meer gebakken lucht.
Anders zouden Youtubefilmpjes peanuts zijn en altijd zonder ook maar 1 hapering binnenkomen. De bandbreedte van die content is slechts een fractie van de theoretische capaciteit van de 25 Mbits/s die ik heb.
 
De drukte op Youtube neemt natuurlijk ook sterk toe de laatste jaren. Paar miljoen fews op een populair nieuw filmpje is niks meer.

Of dat er mee te maken heeft weet ik niet, maar ik krijg met mijn lijbrandt verbinding af en toe ook wel netwerk fout. Of heel af een toe een filmpje wat bijna helamaal niet wil laden.
 
Gister avond kon ik mijn ge uploade videos niet terugkijken " playback error"
Zoeken op twitter kwam ik werelwijde meldingen over dit probleem tegen!
 
Met mijn Galaxy Tab2 10.1 gooit hij vaak het internet eraf bij youtubefilmpjes als ik de lampjes bekijk op het internetmodem.
Mijn telefoon/tv/pc werken wel goed met youtube. Vreemd
Grts Blimmel
 
Dat probleem is begonnen toen Youtube is overgegaan op een andere manier van weergave.
Werd vroeger het meeste gebufferd (en in je tempfiles opgeslagen), nu wordt alles gestreamed en maar gedeeltelijk geladen.
Je ziet dat als je bv aan het eind van een filmpje de aanwijzer terugsleept naar het begin.
Vroeger maakte dat niet meer uit omdat dan vanaf de tempfile werd weergegeven.
Nu zul je zien dat hetzelfde stuk weer opnieuw binnengehaald wordt.

Al met al een enorme toename van bandbreedte die ze kennelijk niet altijd aankunnen. :-\
 
In plaats van een nieuw topic te openen, haal ik deze aan. Dit om de problemen centraal te houden en niet te verdelen over "deeltopics".
Na maanden zonder problemen naar Youtube gekeken te hebben, dient zich nu weer hetzelfde probleem aan. Youtube loopt voor geen meter. Elke keer blijven filmpjes haperen sinds een dag of wat.

Om wifi problemen uit te sluiten heb ik het ook bedraad uitgeprobeerd en ook daar steeds een paar seconden beeld en vervolgens een zwart scherm. Je kan het ook zien aan de tijdbalk. De laatste maanden keurig een lichtgrijs buffertje, maar dat buffertje is nu weer als sneeuw voor de zon verdwenen.

Ik blijf me verbazen over de technologische vooruitgang. Er wordt maar van alles beweerd over sneller, beter enz. terwijl het zonder haperingen afspelen van een filmpje van Youtube elke keer maar weer opnieuw problemen blijft geven, alsof men in 2005 blijft hangen.

Tegenwoordig zijn er abonnementen met 200 Mb/s, wellicht eerdaags 500 Mb/s. Allemaal leuk en aardig, maar zorg er eerst eens voor dat bestaande toepassingen normaal werken. Dat kan ook op een 30 Mb/s lijn...
 
merk al dan niet toevallig ook sinds gisteren problemen moet ik zeggen, behoorlijk vervelend - filmpjes die niet laden gewoon blijven staan zonder te gaan bufferen danwel spelen, bij herladen van de pagina gaat het dan wel soms weer goed. bekabeld, andere sites streamen gewoon goed.
weet niet of het in youtube of upc verbinding zit, zal eens testen op m'n werk, maar ben ook wel benieuwd of iemand weet of er vanuit youtube bijvoorbeeld iets veranderd is.
 
Dit ligt bij YouTube zelf ook. Zoals iemand anders al zei - De nieuwe manier van bufferen dat ze doen is echt dramatisch slecht. Er zijn wat addons voor Firefox die je kan downloaden die het toch een beetje forceert dat je de 'oude' manier van bufferen kan krijgen. (Zoek ff voor YouTube Center), je kan het ook voor Chrome vinden geloof ik.
 
Ik heb ook problemen met Youtube filmpjes in FF. Bij opstarten zie je even beeld en dan gaat ie op zwart. Er wordt niets gebufferd. Hij speelt gewoon niet af. Gebruik ik IE TAB, dus rendering naar IE, dan speelt ie wel.
Ook in Chrome speelt ie gewoon af. Wat ik wel merk, dat niet meer de maximale resolutie gekozen wordt bij het afspelen. Je moet 'm zelf op bijv. 1080p zetten. Volgens mij is dit begonnen na de update even geleden van Flashplayer.
 
Ik ondervind ook veel problemen met youtube :'(
soms kan ik op de video klikken om te pauseren en soms moet ik perse op de pause knop klikken :-\
 
Terug
Bovenaan