• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

IS filter callout

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bullish
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bullish

Sinds enige tijd heb ik problemen met toegang tot internet. En dan alleen als ik draadloos contact zoek. Via UTP verbinding met de router gaat het prima. Draadloos is het contact met de router en de daar aan gekoppelde HD's ok prima. Ik krijg wel contact met de homepage maar daarna lijkt het wel of ik via een 14.4 modem contact maak. Het probleem wat hij aangeeft in IE 8 is: IS filter callout. Verder klikken geeft een probleem met de DNS maar die heb ik gewijzigd. Ik heb F-secure van Ziggo, Z3 abo, alles draadloos Linksys N en bedraad via UTP. Uitschakelen adapters werkt niet, uitschakelen firewal werkt niet. alle beveiliging eraf, werkt niet. Dus wie?:?
 
Bednkt voor het meedenken maar deze was bij het googlen al naar voren gekomen maar wat ze daar aangeven, firewall instellingen veranderen, is bij mij voor zover ik kan zien , niet het probleem.
Wie?
 
Dan haal je F-Secure er gewoon eens af... Er zijn veel betere gratis alternatieven, maar dat terzijde.
 
Had ik ook bedacht en ga dat vanavond doen. Vreemde blijft dat het bekabeld geen enkel probleem is maar op twee verschillende manieren draadloos via wifi N leverd het problemen op (aan de adapter ligt het dus niet).

Ik hou je op de hoogte .......
 
Had ik ook bedacht en ga dat vanavond doen. Vreemde blijft dat het bekabeld geen enkel probleem is maar op twee verschillende manieren draadloos via wifi N leverd het problemen op (aan de adapter ligt het dus niet).

Ik hou je op de hoogte .......
Als je F-Secure verwijderd hebt, herstart ook even router en modem... ;) Just to rule things out!
 
F secure eraf; niet d eoplossing. Herstarten zou heel misschien een oplossing kunnen zijn maar het blijft vreemd. Probleem is dat het laden van de pagina heel lang duurt en soms, zoals de homepage, best snel gaat. Als het te lang duurt geeft ie een error. Verbinding is ondertussen prima, volgens Deel verbinding controle. zelfs sneller dan via UTP want 100 om 300 Mb/s. Maar hij krijgt hem niet voorbij de router!
 
F secure eraf; niet d eoplossing. Herstarten zou heel misschien een oplossing kunnen zijn maar het blijft vreemd. Probleem is dat het laden van de pagina heel lang duurt en soms, zoals de homepage, best snel gaat. Als het te lang duurt geeft ie een error. Verbinding is ondertussen prima, volgens Deel verbinding controle. zelfs sneller dan via UTP want 100 om 300 Mb/s. Maar hij krijgt hem niet voorbij de router!
Die snelheden zijn theoretisch en dus lang niet altijd haalbaar. Vaak is zelfs bekabeld sneller dan die N snelheden via draadloos ;)

Heb je de router al weer eens op fabrieksinstellingen gezet?
 
wanneer ik met een laptop draadloos online ga; geen probleem! probleem zit dus in de pc. Welk stuk software zou hiervan d eboosdoener kunen zijn naast F secure
 
wanneer ik met een laptop draadloos online ga; geen probleem! probleem zit dus in de pc. Welk stuk software zou hiervan d eboosdoener kunen zijn naast F secure
Wat je eventueel zou kunnen proberen is het IP Adres in je PC en/of laptop statisch te maken.

Stel dat het IP adres van je router dus 192.168.1.100 is.
(standaardinstellingen; accountveld: leeglaten; password: admin)
Dan stel je de IP adressen voor DHCP in op 192.168.1.120 t/m 192.168.1.129 (DHCP 10 users, naar eigen keus invullen).

Statisch IP in de PC stel je in op 192.168.1.200 (192.168.1.200, want dan weet je zeker dat dit adres niet conflicteert met adressen uitgegeven door de DHCP server).
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.100
DNS1: 213.73.255.52
DNS2: 213.73.255.53

Laptop zou je eventueel op IP adres 192.168.1.201 kunnen zetten (andere gegevens ook invullen zoals eerder vermeld). Dan weet je zeker dat er geen conflicten met dubbele apparaten op hetzelfde adres kunnen plaatsvinden.

Probeer dat eens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan