• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Is fibre kabelmodem te combineren met Fritzbox 7170?

Berichten
64
Hallo allemaal,

Via omwegen op dit interessante forum verzeild geraakt.
Mijn verhuurder heeft mij helaas namelijk te kennen gegeven dat de (boven de huisdeur geinstalleerde) satellietschotel niet langer getolereerd wordt.
Moet dus gedwongen omzien naar andere mogelijkheid om tv-signaal te ontvangen.
Mocht ik met UPC in zee gaan ligt het natuurlijk voor de hand mijn huidige ADSL-abo bij Telfort gelijk te verruilen voor fibre (25 Mbit denk ik)

Na deze lange inleiding kom ik eindelijk tot de kern van mijn probleem.
Op dit ogenblik maak ik enthousiast gebruik van een Fritzbox modem/router 7170
Vanwege de uitstekende Voip-kwaliteiten van dit ding hebben we twee separate Voip-provider, Budgetphone voor ingaand- en een Betamax-kloon voor uitgaand telefoonverkeer.

Werkt allemaal prima en het kost bijna niets.
Vandaar mijn vraag hier of het geavanceerde (Cisco?) fibre-modem te combineren is met de Fritz.
De 7170 is namelijk ook uitsluitend te gebruiken als router. (WAN-kabel dient dan aangesloten worden op LAN 1 en de webinterface moet natuurlijk aangepast worden)
Of gaat het dan ten koste van de downloadsnelheid. (meen ergens te hebben opgevangen dat de max. download van de Fritz ca. 16 Mbit zou zijn of is dat alleen van belangals ie als modem fungeert?)

Wie heeft de verlossende tip of ik dus met behoud van mijn huidige Voip-accounts eventueel gebruik kan maken van Fibre 25?

Hartelijk bedankt alvast voor alle tips/suggesties

roy
 
Als je de Fritzbox als router kan gebruiken, dan kun je 'm gewoon aansluiten op je modem. Dan is Fritzbox je router. Afhankelijk van de WAN<>LAN throughput van je Fritzbox kán je snelheidsproblemen ervaren.

Wat je eventueel zou kunnen doen (niet ideaal):
Sluit een nieuwe router aan op je modem. Daarna kun je je Fritzbox en je andere pc's aansluiten op je router. Je Fritzbox fungeert dan als het ware als een simpele "client".
 
Je kan inderdaad de Fritzbox gewoon blijven gebruiken als router zijnde, echter het apparaat zal nooit een ideale doorvoer kunnen gaan geven met de snelheden van Fiber Power van UPC. Dus het advies is, kijk maar alvast uit naar een nieuw en recenter model router ;)
 
Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden op mijn post.
Ik begrijp dat, zelfs bij het low budget Fibre 25, de doorvoer via mijn fritsje niet 1 op 1 zal zijn?!?
Of speelt dat pas een rol bij hogere pakketten zoals 60 Mbit en hoger

Ik zou best bereid zijn een nieuwe router aan te schaffen, hoor ware het niet dat de Fritzbox werkelijk fantastisch Voip-kwaliteiten heeft.
Maar liefst zes verschillende account zijn hierin in te kloppen met ieder voor zich allerlei fratsen zoals specifieke kiesregels e.d.
Bovendien is de spraakkwaliteit bijzonder goed........

Is er een soortgelijke router op de markt, Draytek wellicht?
 
Terug
Bovenaan