Hallo allemaal,
Via omwegen op dit interessante forum verzeild geraakt.
Mijn verhuurder heeft mij helaas namelijk te kennen gegeven dat de (boven de huisdeur geinstalleerde) satellietschotel niet langer getolereerd wordt.
Moet dus gedwongen omzien naar andere mogelijkheid om tv-signaal te ontvangen.
Mocht ik met UPC in zee gaan ligt het natuurlijk voor de hand mijn huidige ADSL-abo bij Telfort gelijk te verruilen voor fibre (25 Mbit denk ik)
Na deze lange inleiding kom ik eindelijk tot de kern van mijn probleem.
Op dit ogenblik maak ik enthousiast gebruik van een Fritzbox modem/router 7170
Vanwege de uitstekende Voip-kwaliteiten van dit ding hebben we twee separate Voip-provider, Budgetphone voor ingaand- en een Betamax-kloon voor uitgaand telefoonverkeer.
Werkt allemaal prima en het kost bijna niets.
Vandaar mijn vraag hier of het geavanceerde (Cisco?) fibre-modem te combineren is met de Fritz.
De 7170 is namelijk ook uitsluitend te gebruiken als router. (WAN-kabel dient dan aangesloten worden op LAN 1 en de webinterface moet natuurlijk aangepast worden)
Of gaat het dan ten koste van de downloadsnelheid. (meen ergens te hebben opgevangen dat de max. download van de Fritz ca. 16 Mbit zou zijn of is dat alleen van belangals ie als modem fungeert?)
Wie heeft de verlossende tip of ik dus met behoud van mijn huidige Voip-accounts eventueel gebruik kan maken van Fibre 25?
Hartelijk bedankt alvast voor alle tips/suggesties
roy
Via omwegen op dit interessante forum verzeild geraakt.
Mijn verhuurder heeft mij helaas namelijk te kennen gegeven dat de (boven de huisdeur geinstalleerde) satellietschotel niet langer getolereerd wordt.
Moet dus gedwongen omzien naar andere mogelijkheid om tv-signaal te ontvangen.
Mocht ik met UPC in zee gaan ligt het natuurlijk voor de hand mijn huidige ADSL-abo bij Telfort gelijk te verruilen voor fibre (25 Mbit denk ik)
Na deze lange inleiding kom ik eindelijk tot de kern van mijn probleem.
Op dit ogenblik maak ik enthousiast gebruik van een Fritzbox modem/router 7170
Vanwege de uitstekende Voip-kwaliteiten van dit ding hebben we twee separate Voip-provider, Budgetphone voor ingaand- en een Betamax-kloon voor uitgaand telefoonverkeer.
Werkt allemaal prima en het kost bijna niets.
Vandaar mijn vraag hier of het geavanceerde (Cisco?) fibre-modem te combineren is met de Fritz.
De 7170 is namelijk ook uitsluitend te gebruiken als router. (WAN-kabel dient dan aangesloten worden op LAN 1 en de webinterface moet natuurlijk aangepast worden)
Of gaat het dan ten koste van de downloadsnelheid. (meen ergens te hebben opgevangen dat de max. download van de Fritz ca. 16 Mbit zou zijn of is dat alleen van belangals ie als modem fungeert?)
Wie heeft de verlossende tip of ik dus met behoud van mijn huidige Voip-accounts eventueel gebruik kan maken van Fibre 25?
Hartelijk bedankt alvast voor alle tips/suggesties
roy
