Ron,
Die fimpjes die jij gezien hebt zijn uitermate "gedoctored", post editing, met de-interlacing, kleur correctie, hoogwaardige compressie noem maar op, alles om het beeld achteraf nog optimaler te laten zijn.
In met name live uitzendingen is dit (bijna) niet mogelijk, dus deze uitzendingen zullen er niet zo goed uitzien als die fimpjes maar wel veel beter dan SD televisie......
Een groot probleem is nog steeds dat als de camera beweegt t.o.v. de achtergrong, bijvoorbeeld bij een "pan" een heleboel informatie uit het beeld verloren gaat, dit heeft te maken met compressie.
Zo was dit goed te zien bij euro 2008 in HD. Als de camera stil stond t.o.v. het gras kon je b.w.v.spreken de grassprietjes zien groeien. Zodra de camera bewoog werd het grasveld een soort groen laken.
Het waren met name de close up shots bij ingooien e.d. waar je echt de vezels in de shirts kon zien, prachtig!
Gefeliciteerd met je HD set up!