Willemse zei:
Xahmol,
Een leerfunctie is wel degelijk handig.
Je "leert" de AB zelf alles wat jij maar wilt laten gebeuren.
Wil jij geluid niet via de TV maar via de boxen, dan stel je dat in.
etc etc
Logitech heeft het alleen geautomatiseerd.
Ik ken de leerfunctie (zoals gezegd, heb veel universele ABs geprobeerd voor ik bij de Harmony uitkwam, oa van Philips en All for One), maar alleen Logitech heeft Actviteiten.
En in mijn geval (beeld via TV, zappen via decoder, geluid via versterker) is dat toch wel extreem handig: met een ouderwetse universele AB betekend dit voor alleen maar alles aanzetten om TV te kijken:
- kies TV op AB;
- Klik aan en kies goede kanaal;
- kies versterker op AB;
- kies aan en kies goede input bron;
- kies decoder op AB;
- kies aan en kies goede kanaal
Bij de Harmony is dit gewoon één knop: nml Kijk TV.
Natuurlijk zijn er (duurdere) universele ABs naast de Harmony die macro's hebben (de All for One bijvoorbeeld), mara in mijn ervaring is dit een crime om goed te krijgen, al was het alleen maar omdat die ABs niet onthouden of een apparaat aan of uit staat. De Harmony onthoudt of je TV al aan staat, wat voorkomt dat de TV juist uit gaat als je DVD gaat kijken ipv TV en de TV dus aan moet blijven staan.
Let wel: ik zeg niet dat goedkope universele ABs met leerfunctie waardeloos zijn, ik wil alleen kwijt dat je krijgt in gebruiksgemak waar je voor betaald.
En in mijn ervaring is een traditionele universele AB een regelrechte ramp als je een beetje complexe set hebt.
Bedien zelf mijn TV, versterker, decoder, mediacenter PC, DVD speler, VHS recorder, Playstation 3 en het versterker/TV deel voor de Wii met mijn Harmony.
Enige kleine detail is dat de adviesprijs van de goedkoopste Harmony wel exact het 10-voudige is van deze Aldi AB. Maar shoppen loont: de Harmonys zijn fors goedkoper dan de adviesprijs te krijgen (al blijven ze minimaal een factor 5 a 6 duurder dan deze Aldi AB).