• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Is een andere afstandsbediening te gebruiken icm met de mediabox?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter smartguard21
  • Startdatum Startdatum
S

smartguard21

Hallo ik zag deze leuke aanbieding en vroeg me af of deze te gebruiken is ipv de mediabox afstandsbediening

https://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_46/OFF09.HTM

waarschijnlijk niet want er zit geen interactive, guide en VOD op maar het is het proberen toch waard.
 
Ik zou voor een kwalitatief goede afstandsbediening gaan zoals de Logitech Harmony. Deze verbind je met je pc en installeert vervolgens de vooraf ingestelde apparaten......en ja...ook de UPC mediabox. Alles werkt dus ook de opname, On demand functies etc etc Ik heb hem meer dan een jaar en het werkt echt geweldig!

Suc6 ermee...
 
Ik heb ook zo'n Logitech Harmony afstandsbediening.
Was alleen wel een hoop geld.

Met een leerfunctie zoals deze van de Aldi heeft zou je evenveel kunnen bereiken.

Het moet dus kunnen, wil je absolute zekerheid en een merkje, dan Logitech
 
Willemse zei:
Met een leerfunctie zoals deze van de Aldi heeft zou je evenveel kunnen bereiken.

Hier ben ik het dus niet echt mee eens. Heb enkele universele ABs gehad, maar wat een genot is de Harmony als je die anderen gewent bent. Vooral het werken met activiteiten (druk Kijk TV en de TV, decoder en versterker gaat aan met de goede settings, vervolgens snapt de AB dat volume hoger naar de versterker ipv TV moet) ipv apparaten is echt een verademing.

OK, een Harmony is niet goedkoop, maar wel naar mijn opinie de enige echt goede oplossing als je niet continu tussen ABs en apparaten wilt schakelen.
 
welke hebben jullie want ik twijfel tussen de 525 555 of een tweedehands 785,ik weet dat de functies niet veel verschillen maar hij moet ook tegen een stootje kunnen,en ik twijfel daarom aan de 785.
bvd
 
Xahmol,

Een leerfunctie is wel degelijk handig.
Je "leert" de AB zelf alles wat jij maar wilt laten gebeuren.
Wil jij geluid niet via de TV maar via de boxen, dan stel je dat in.

etc etc

Logitech heeft het alleen geautomatiseerd.
 
Willemse zei:
Xahmol,

Een leerfunctie is wel degelijk handig.
Je "leert" de AB zelf alles wat jij maar wilt laten gebeuren.
Wil jij geluid niet via de TV maar via de boxen, dan stel je dat in.

etc etc

Logitech heeft het alleen geautomatiseerd.

Ik ken de leerfunctie (zoals gezegd, heb veel universele ABs geprobeerd voor ik bij de Harmony uitkwam, oa van Philips en All for One), maar alleen Logitech heeft Actviteiten.

En in mijn geval (beeld via TV, zappen via decoder, geluid via versterker) is dat toch wel extreem handig: met een ouderwetse universele AB betekend dit voor alleen maar alles aanzetten om TV te kijken:
- kies TV op AB;
- Klik aan en kies goede kanaal;
- kies versterker op AB;
- kies aan en kies goede input bron;
- kies decoder op AB;
- kies aan en kies goede kanaal
Bij de Harmony is dit gewoon één knop: nml Kijk TV.

Natuurlijk zijn er (duurdere) universele ABs naast de Harmony die macro's hebben (de All for One bijvoorbeeld), mara in mijn ervaring is dit een crime om goed te krijgen, al was het alleen maar omdat die ABs niet onthouden of een apparaat aan of uit staat. De Harmony onthoudt of je TV al aan staat, wat voorkomt dat de TV juist uit gaat als je DVD gaat kijken ipv TV en de TV dus aan moet blijven staan.

Let wel: ik zeg niet dat goedkope universele ABs met leerfunctie waardeloos zijn, ik wil alleen kwijt dat je krijgt in gebruiksgemak waar je voor betaald.
En in mijn ervaring is een traditionele universele AB een regelrechte ramp als je een beetje complexe set hebt.

Bedien zelf mijn TV, versterker, decoder, mediacenter PC, DVD speler, VHS recorder, Playstation 3 en het versterker/TV deel voor de Wii met mijn Harmony.

Enige kleine detail is dat de adviesprijs van de goedkoopste Harmony wel exact het 10-voudige is van deze Aldi AB. Maar shoppen loont: de Harmonys zijn fors goedkoper dan de adviesprijs te krijgen (al blijven ze minimaal een factor 5 a 6 duurder dan deze Aldi AB).
 
jor zei:
welke hebben jullie want ik twijfel tussen de 525 555 of een tweedehands 785,ik weet dat de functies niet veel verschillen maar hij moet ook tegen een stootje kunnen,en ik twijfel daarom aan de 785.
bvd

Heb zelf de 885 al weer drie jaar. Die is regelmatig gestuiterd en kan zeker zeggen dat hij absoluut tegen een stootje kan. Dat zit wel goed bij de Harmony.

Zou alleen om een andere reden geen tweede hands Harmony nemen die met een laadstation werkt (dat wil zeggen de 785, 885, 895 en 1000): het enige wat echt een minpunt aan de Harmony's is, is dat de contacten van het laadstation vervuild raken en niet meer schoon te krijgen zijn (roest?) en dan de remote niet meer laad. Als je de forums ziet hebben ze dat bijna allemaal naar een jaar of twee.
Gelukkig is de Logitech service erg goed en de garantie twee jaar, ik had dit naar twee jaar en een maand (net buiten de garantie), maar kreeg nog steeds probleemloos, gratis en snel een nieuwe, ook erg handig: kreeg eerst de nieuwe toegestuurd voor ik de oude hoefde op te sturen, zat dus ook nog eens geen dag zonder.
Maar als je tweede hands koopt betwijfel ik of deze service ook geld: als je al tweedehands koopt, doe dat alleen met de originele aankoop bon erbij.

De goedkopere Harmony's werken op batterijen en hebben dit probleem niet. Maar die hebben uiteraard minder functies, geen LCD kleurenscherm en ook niet het gemak van het laadstation.
 
bedankt voor de info ik zal voor de tweedehands (2 maanden) opletten dat er een bon bijzit,verder netjes afgehandeld door logitech.
anders wordt het de 555. ;)
 
xahmol zei:
Ik ken de leerfunctie (zoals gezegd, heb veel universele ABs geprobeerd voor ik bij de Harmony uitkwam, oa van Philips en All for One), maar alleen Logitech heeft Actviteiten.

En in mijn geval (beeld via TV, zappen via decoder, geluid via versterker) is dat toch wel extreem handig: met een ouderwetse universele AB betekend dit voor alleen maar alles aanzetten om TV te kijken:
- kies TV op AB;
- Klik aan en kies goede kanaal;
- kies versterker op AB;
- kies aan en kies goede input bron;
- kies decoder op AB;
- kies aan en kies goede kanaal
Bij de Harmony is dit gewoon één knop: nml Kijk TV.

Natuurlijk zijn er (duurdere) universele ABs naast de Harmony die macro's hebben (de All for One bijvoorbeeld), mara in mijn ervaring is dit een crime om goed te krijgen, al was het alleen maar omdat die ABs niet onthouden of een apparaat aan of uit staat. De Harmony onthoudt of je TV al aan staat, wat voorkomt dat de TV juist uit gaat als je DVD gaat kijken ipv TV en de TV dus aan moet blijven staan.

Let wel: ik zeg niet dat goedkope universele ABs met leerfunctie waardeloos zijn, ik wil alleen kwijt dat je krijgt in gebruiksgemak waar je voor betaald.
En in mijn ervaring is een traditionele universele AB een regelrechte ramp als je een beetje complexe set hebt.

Bedien zelf mijn TV, versterker, decoder, mediacenter PC, DVD speler, VHS recorder, Playstation 3 en het versterker/TV deel voor de Wii met mijn Harmony.

Enige kleine detail is dat de adviesprijs van de goedkoopste Harmony wel exact het 10-voudige is van deze Aldi AB. Maar shoppen loont: de Harmonys zijn fors goedkoper dan de adviesprijs te krijgen (al blijven ze minimaal een factor 5 a 6 duurder dan deze Aldi AB).

We moeten het niet te dramatisch maken: immers met de afstandbediening van UPC kun je:
-de tv aanzetten, die al ingeschakeld is op het juiste uitgangskanaal (bij mij althans)
- daarna UPC knop (zelfde afstandbediening) en kanaal kiezen.

alleen het automatisch aanzetten vd versterker moet je dan zelf doen.

Ik geef toe, die logitech is handig (hoewel de 525 aan alle kanten kraakt en erg kleine toetsen heeft (voor mij)
Maar , veel kan dus met de gewone afstandbediening van UPC ook. (scheelt toch 80 euro of meer)
 
Terug
Bovenaan