Is dit de nieuwe policy?

A

axe

Sinds gister heb ik geen internet meer, als ik een pagina opvraag kom ik in het aanmeld scherm van Chello. Dus ik vul m'n gegevens in en krijg de melding "Gebruiker niet bekend of wachtwoord onjuist", nog een keer proberen en weer niet. Aangezien dit al eens eerder is voorgekomen dacht ik ik wacht tot morgen en probeer het dan weer. Vanmorgen nog steeds hetzelfde probleem dus ik denk ik bel wel vanaf m'n werk. Op m'n werk probeer ik wat gegevens door te sturen naar m'n chello mail adres maar tot m'n grote verbazing bounced m'n mailtje met de melding dat dat adres niet bestaat? Ik chello bellen word er verteld dat ik ben afgesloten, sorry ???
-Ja meneer, u heeft een achterstand in betaling dus u bent afgesloten.
Welke achterstand heb ik dan?
-De factuur van vorige maand meneer.
Die factuur heb ik al betaald.
-Volgens onze administratie niet dus u bent afgesloten.
Is het dan niet handig als u een herrinering stuurt in plaats van meteen over gaan tot afsluiting?
-Als u niet afgesloten wilt worden moet u op tijd de rekening betalen.

Is dit tegenwoordig de normale gang van zaken bij chello?
Geen waarchuwing maar gewoon afsluiten? En dan nog wel bij een betalings-achterstand van 1 maand.
 
L

lenneke

heb je je modem nog ??? probeer dan eens je ip adres te veranderen en hoppa....je bent weer op internet. Als je een terayon modem hebt dan lukt dat. veel successsss lenneke
 
S

Schweino

mac adres bedoel je.... ip adres kan je niet veranderen. En dat werkt niet want in dit geval is de specifieke account geblokkeerd. Overigens stuurt UPC altijd een waarschuwingsbrief voordat je wordt afgesloten, meestal zo'n 4 weken van tevoren.
 
C

ChelloBOY

Inderdaad, van meer mensen vernomen dat ze wat strenger zijn geworden. Maar ja, het beste is gewoon op tijd betalen dan heb je ook geen last van afsluitingen etc
 
Topicstarter
Topicstarter
A

axe

Dat ze strenger zijn geworden dat klopt maar afsluiten omdat je een maand betalings-achterstand heb mag wettelijk volgens mij niet eens. Daar komt nog bij dat die rekening wel betaald was maar de administratie bij chello niet klopte, en die klopt wel vaker niet dus dat kan een hoop ellende geven als ze je niet waarschuwen. Mijn email was namelijk ook niet meer bereikbaar dus heb ik een aantal mailtjes gemist en dat is behoorlijk lastig.
Ik ben inmiddels wel weer aangesloten maar dat duurde weer een aantal dagen.
 
Bovenaan