Dat ligt mede ook aan je TV en de scaler die in je TV zit.
IK heb zelf een Philips 37pf3321/12 en dat is een goedkope 94cm LCD. De ingebouwde software die er voor zorgt dat het aangeboden beeld van 720x576 pixels ( SD kwaliteit) verschaald wordt naar 1366x768 pixels is niet zo goed waardoor vreemde stoorstrepen verschijnen vooral bij logo's en rond de mond van de nieuwlezer etc.
Deze TV heb ik nu aangesloten op de HDTV box via HDMI en dan wordt de scaler van de hdmi box gebruikt. het resultaat is prachtig, geen verstoringen meer in het beeld en duidelijk beter dan kabel / satelliet of cvbs ( tulp aansluiting )
Voor mij een hele verbetering dus, maar voor iemand met een betere scaler in de tv ingebouwd misschien helemaal niet waar.