• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Is de beeldkwalitiet van een HDTV mediabox beter van de standaard box?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter somme
  • Startdatum Startdatum
S

somme

Is de (ontvangst)beeld kwaliteit van een HDTV mediabox beter dan van de standaard mediabox?

Mede omdat je dan gebruik kunt maken van die HDTV aansluiting ipv een scartaansluiting?

Groet

Somme
 
Je bedoeld dan de SD zenders neem ik aan?
Daar zit volgens mij niet veel verschil in...
De HD zenders zijn uiteraard veel scherper.
 
somme zei:
Is de (ontvangst)beeld kwaliteit van een HDTV mediabox beter dan van de standaard mediabox?

Mede omdat je dan gebruik kunt maken van die HDTV aansluiting ipv een scartaansluiting?

Groet

Somme
Voor de kwaliteit van SD zenders hoef je het niet te doen. Meningen verschillen maar de meeste vinden zelfs de scart uitgang beter voor de SD zenders. Misschien dat verdere firmware updates hier nog aan veranderen. HD zenders zijn wel erg mooi en kunnen uiteraard alleen maar via HDMI uitgang.
 
Dat ligt mede ook aan je TV en de scaler die in je TV zit.

IK heb zelf een Philips 37pf3321/12 en dat is een goedkope 94cm LCD. De ingebouwde software die er voor zorgt dat het aangeboden beeld van 720x576 pixels ( SD kwaliteit) verschaald wordt naar 1366x768 pixels is niet zo goed waardoor vreemde stoorstrepen verschijnen vooral bij logo's en rond de mond van de nieuwlezer etc.

Deze TV heb ik nu aangesloten op de HDTV box via HDMI en dan wordt de scaler van de hdmi box gebruikt. het resultaat is prachtig, geen verstoringen meer in het beeld en duidelijk beter dan kabel / satelliet of cvbs ( tulp aansluiting )

Voor mij een hele verbetering dus, maar voor iemand met een betere scaler in de tv ingebouwd misschien helemaal niet waar.
 
Terug
Bovenaan