• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Irritatie over oplossing van problemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rob D
  • Startdatum Startdatum
R

Rob D

Ik wil m'n ongenoegen kenbaar maken over de oplossing van ontvangstproblemen met de digitale mediabox. Zoals ik op dit forum al diverse malen kenbaar heb gemaakt is de ontvangst van een aantal zenders via mijn mediabox beroerd. Het gaat met name om de frequenties die hoog in de frequentieband zitten, zoals BBC 3 en 4, fasion tv en nog een aantal andere zenders.
Ik heb n.a.v. diverse gesprekken met de helpdesk alles binnenshuis, wat van mezelf is, geoptimaliseerd. Ik heb allerlei mogelijke storingsveroorzakers zoals draadloze telefoon, draadloze router etc uitgezet en daarna getest, de melding bleef dat de bekabeling aan de achterzijde van de box niet goed was. Daarna heb ik de coax naar de door UPC voorgeschreven coaxkabel C12 vervangen, resultaat de melding van de bekabeling verdween, maar ik kreeg er op de bewuste zenders blokkenstoring en andere slechte beelden voor terug. Let wel: alle andere zenders, met lagere frequenties doen het gewoon goed. Ook heb ik diverse resets, updates e.d. geprobeerd.
UPC zei daarna dat dan de aansluitpunten in mijn meterkast, waar het signaal binnen komt, niet meer van deze tijd was. De in 2005 door UPC zelf aangebrachte splitters n.a.v. de komst van UPC telefonie en een toenmalig matig signaal lag hieraan ten grondslag. Er werd mij uitgelegd dat als ik een monteur zou laten komen dit voorrijdkosten en werkkosten met zich mee zou brengen. Op de toenmalige aanpassingen en reparatie zit geen garantie meer, werd mij verteld. Splitten moet volgens hen voortaan na de mediabox. Ik snap er niks meer van....die splitter split ook het signaal naar mijn modem van internet en telefonie......Als ik het zo zou moeten doen als ze bij de helpdesk zeggen, moet ik eerst het directe signaal, dat uit de grond komt, rechtstreeks naar m'n mediabox leggen en na de mediabox weer terugleiden naar de meterkast, naar de modem van het internet en telefonie.
Dit verhaal duurt nu al maanden, maar ik vind, dat ik niet de dupe moet zijn van vernieuwde regels omtrent het aansluiten. Want wie garandeert mij dat dit na twee jaar niet alweer verouderd is.



Mod edit:
Het bedoelde topic is: BBC 3 en 4, fashion tv niet te ontvangen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als er een monteur komt en jou kabels / splitters of iets van die aard dan krijg je voorrij kosten van 32,95.
Herstellen is extra werk en ook extra kosten voor materiaal.
Maar het zou ook goed kunnen dat het signaal van buiten niet goed is.
Als ik jou was zou ik upc gewoon bellen en die monteur laten komen.
Het risico is 32,95...

Die blokjes komen trouwens vaak door een slecht aangesloten buitenmantel. Maar het kan ook heel goed een rotte fabriekskabel zijn. Of gewoon slecht signaal van de eindversterker buiten. Of een video / dvd recorder die ervoor zit. Het kan ook nog een probleem zijn met de kabel naar de radio... Te testen door deze los te halen.
 
@ Rob D: Ik zie dat jij een Philips 32PF9966 Ambilight TV hebt, mag ik weten wat jouw ervaringen met dit toestel zijn? (misschien een beetje O.T., maar goed)
 
dvanhul zei:
@ Rob D: Ik zie dat jij een Philips 32PF9966 Ambilight TV hebt, mag ik weten wat jouw ervaringen met dit toestel zijn? (misschien een beetje O.T., maar goed)
Een beetje offtopic?
Compleet offtopic en een eventueel antwoord dan ook niet hier plaatsen, maar per PM sturen.
 
Indien de door UPC geleverde splitter ten behoeve van het aansluiten van je modem (voor telefonie/internet) niet geschikt is of defect is, dan dient deze kosteloos vervangen te worden. Je kunt gerust een monteur laten komen.
 
sylvester(rr) zei:
Indien de door UPC geleverde splitter ten behoeve van het aansluiten van je modem (voor telefonie/internet) niet geschikt is of defect is, dan dient deze kosteloos vervangen te worden. Je kunt gerust een monteur laten komen.
Ik betwijfel dit, want er is mij gezegd dat er geen garantie meer op de aanpassing van toen (2005) zit. Dus ik hoor liever van UPC dat het geen kosten met zich mee brengt dan van jou, hoe goed je het ook bedoelt. Inmiddels heb dit voorval ook als klacht bij UPC gedeponeerd.
 
@ Rob D. Stuur mij je contact gegevens maar per PM, dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen.
 
@@Engbur-upc en alle andere upc'ers

Is het niet handiger om mensen met een probleem direct met jullie kontakt optelaten nemen ipv hier eerst een hele story tezetten waarop allerlei reacties komen.

Lijkt me voor die mensen prettiger, en voor jullie misschien een beetje meer , maar spaart iig de klachten over kwello, die je al 10tallen keren eerder heb gezien..
 
Chello  Anarchist zei:
@@Engbur-upc en alle andere upc'ers

Is het niet handiger om mensen met een probleem direct met jullie kontakt optelaten nemen ipv hier eerst een hele story tezetten waarop allerlei reacties komen.

Lijkt me voor die mensen prettiger, en voor jullie misschien een beetje meer , maar spaart iig de klachten over kwello, die je al 10tallen keren eerder heb gezien..
Dan kun je net zo goed dit onderdeel "Lucht uw hart" opdoeken!
Dat is toch hetgeen ik doe?
 
Engbur-UPC zei:
@ Rob D. Stuur mij je contact gegevens maar per PM, dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen.
Bedankt voor de snelle actie, ze komen deze week al langs, super!
 
Terug
Bovenaan