R
Rob D
Ik wil m'n ongenoegen kenbaar maken over de oplossing van ontvangstproblemen met de digitale mediabox. Zoals ik op dit forum al diverse malen kenbaar heb gemaakt is de ontvangst van een aantal zenders via mijn mediabox beroerd. Het gaat met name om de frequenties die hoog in de frequentieband zitten, zoals BBC 3 en 4, fasion tv en nog een aantal andere zenders.
Ik heb n.a.v. diverse gesprekken met de helpdesk alles binnenshuis, wat van mezelf is, geoptimaliseerd. Ik heb allerlei mogelijke storingsveroorzakers zoals draadloze telefoon, draadloze router etc uitgezet en daarna getest, de melding bleef dat de bekabeling aan de achterzijde van de box niet goed was. Daarna heb ik de coax naar de door UPC voorgeschreven coaxkabel C12 vervangen, resultaat de melding van de bekabeling verdween, maar ik kreeg er op de bewuste zenders blokkenstoring en andere slechte beelden voor terug. Let wel: alle andere zenders, met lagere frequenties doen het gewoon goed. Ook heb ik diverse resets, updates e.d. geprobeerd.
UPC zei daarna dat dan de aansluitpunten in mijn meterkast, waar het signaal binnen komt, niet meer van deze tijd was. De in 2005 door UPC zelf aangebrachte splitters n.a.v. de komst van UPC telefonie en een toenmalig matig signaal lag hieraan ten grondslag. Er werd mij uitgelegd dat als ik een monteur zou laten komen dit voorrijdkosten en werkkosten met zich mee zou brengen. Op de toenmalige aanpassingen en reparatie zit geen garantie meer, werd mij verteld. Splitten moet volgens hen voortaan na de mediabox. Ik snap er niks meer van....die splitter split ook het signaal naar mijn modem van internet en telefonie......Als ik het zo zou moeten doen als ze bij de helpdesk zeggen, moet ik eerst het directe signaal, dat uit de grond komt, rechtstreeks naar m'n mediabox leggen en na de mediabox weer terugleiden naar de meterkast, naar de modem van het internet en telefonie.
Dit verhaal duurt nu al maanden, maar ik vind, dat ik niet de dupe moet zijn van vernieuwde regels omtrent het aansluiten. Want wie garandeert mij dat dit na twee jaar niet alweer verouderd is.
Mod edit:
Het bedoelde topic is: BBC 3 en 4, fashion tv niet te ontvangen
Ik heb n.a.v. diverse gesprekken met de helpdesk alles binnenshuis, wat van mezelf is, geoptimaliseerd. Ik heb allerlei mogelijke storingsveroorzakers zoals draadloze telefoon, draadloze router etc uitgezet en daarna getest, de melding bleef dat de bekabeling aan de achterzijde van de box niet goed was. Daarna heb ik de coax naar de door UPC voorgeschreven coaxkabel C12 vervangen, resultaat de melding van de bekabeling verdween, maar ik kreeg er op de bewuste zenders blokkenstoring en andere slechte beelden voor terug. Let wel: alle andere zenders, met lagere frequenties doen het gewoon goed. Ook heb ik diverse resets, updates e.d. geprobeerd.
UPC zei daarna dat dan de aansluitpunten in mijn meterkast, waar het signaal binnen komt, niet meer van deze tijd was. De in 2005 door UPC zelf aangebrachte splitters n.a.v. de komst van UPC telefonie en een toenmalig matig signaal lag hieraan ten grondslag. Er werd mij uitgelegd dat als ik een monteur zou laten komen dit voorrijdkosten en werkkosten met zich mee zou brengen. Op de toenmalige aanpassingen en reparatie zit geen garantie meer, werd mij verteld. Splitten moet volgens hen voortaan na de mediabox. Ik snap er niks meer van....die splitter split ook het signaal naar mijn modem van internet en telefonie......Als ik het zo zou moeten doen als ze bij de helpdesk zeggen, moet ik eerst het directe signaal, dat uit de grond komt, rechtstreeks naar m'n mediabox leggen en na de mediabox weer terugleiden naar de meterkast, naar de modem van het internet en telefonie.
Dit verhaal duurt nu al maanden, maar ik vind, dat ik niet de dupe moet zijn van vernieuwde regels omtrent het aansluiten. Want wie garandeert mij dat dit na twee jaar niet alweer verouderd is.
Mod edit:
Het bedoelde topic is: BBC 3 en 4, fashion tv niet te ontvangen
Laatst bewerkt door een moderator: