• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Irritante brom met Thomson DR

Berichten
149
Sinds kort heb ik last van een irritante toon (zeg maar brom) met m'n Thomson DVR. Het is overduidelijk de harde schijf. En je hoort em constant, zelf als je niks aan het opnemen of afspelen bent via de DVR.

Is dit een bekend probleem en kun je de box hiervoor omruilen? Of moet ie er echt definitief mee ophouden?
 
Dat brommen hoort niet hoor, gewoon UPC bellen en vragen om een nieuwe.

Er kan ook een monteur komen hoor, die ruilt hem zo om ;)

Of zit er een vlieg in?
 
Freak187 zei:
En je hoort em constant, zelf als je niks aan het opnemen of afspelen bent via de DVR.

Logisch dat je 'm constant hoort, maar deze hoort niet te brommen.
De harde schijf 'neemt' constant op wat jij kijkt, zodat deze 'scherp' staat om te pauzeren, terug te spoelen of op te nemen.
 
Ik hoor zo'n soort 'brom' ook geregeld maar dat komt dan door het TV-meubel waarin de box staat.
Deze werkt als een klankbord en door de trilling van de box/harde schijf gaat deze resoneren.

Soms (niet altijd) helpt het om de box iets te verplaatsen of er iets onder te leggen.
 
Stargazer zei:
Ik hoor zo'n soort 'brom' ook geregeld maar dat komt dan door het TV-meubel waarin de box staat.
Deze werkt als een klankbord en door de trilling van de box/harde schijf gaat deze resoneren.

Soms (niet altijd) helpt het om de box iets te verplaatsen of er iets onder te leggen.

Het is geen resonantie. Dat is het eerste wat ik heb gechecked.

Verder maakt de DVR natuurlijk altijd een beetje geluid, net zoals je computer/laptop ook zachtjes zoemt.

Maar ik hoor duidelijk dat het apparaat zwaar draait.
 
Het gebrom komt idd door de harde schijf in de dvr die altijd op snelheid gehouden wordt. bij mij heb ik het opgelost door, Uber low-tech, de dvr op een paar afwas sponsjes te zetten!! Zolang de dvr zelf maar geen contact maakt met het meubel is het gebrom weg. ;D
 
Freak187 zei:
Het is geen resonantie. Dat is het eerste wat ik heb gechecked.

Verder maakt de DVR natuurlijk altijd een beetje geluid, net zoals je computer/laptop ook zachtjes zoemt.

Maar ik hoor duidelijk dat het apparaat zwaar draait.

Ik weet natuurlijk niet precies wat jij onder gebrom verstaat (geluid is immers een subjectieve beleving), maar ik neem even aan dat je een laagfrequent geluid bedoelt. Dat is in de meeste gevallen wel degelijk resonantie, aangezien een harde schijf uit zichzelf dit type geluid niet produceert. De oplossing is gewoon wat stoeien met de plaatsing van de DVR (viltje eronder etc.).

Een geluid dat veel HDD's ook produceren is een fluittoon (hoogfrequent). Dat is niet te wijten aan resonantie, maar is puur een gevolg van het op hoge snelheid ronddraaien van de platters. Niet iedereen is daar overigens even gevoelig voor en de ene HDD "fluit" luidruchtiger dan de andere.
 
Terug
Bovenaan