• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Irdeto error I102-4

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

JB74

Heb sinds kort Ziggo alles in 1, digitale televisie werkt echter maar 50% van de tijd. Ik krijg meerdere keren per dag een fout code: Irdeto error I102-4 en daarna een gecodeerd signaal melding

Ik heb een goedgekeurde Philips TV, @Smit Irdeto decoder, een insteekkaart van ziggo...Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe het op te lossen? (want tot nu toe is de telefonische klantenservice hier nog niet in geslaagd..)
 
Zoals zoveel klachten kan ook dit door slechte bekabeling komen.
Dus, sluit als eerste eens de tv aan met een goedgekeurde kabel op het aansluitpunt in je meterkast.
Als tweede mogelijkheid, de Smit CI module kan stuk zijn. Als het een nieuwe is zou je er eens terug mee kunnen gaan naar de verkoper.
 
TV zit vast aan de hoofdaansluiting, heb deze even losgehaald en opnieuw weer vastgezet, misschien helpt het..

Kreeg van de helpdesk van Ziggo te horen dat ik mn televisie leverancier moest opbellen echter dat lijkt me erg onzinnig of zie ik dit fout..?

update: als ik de module eruit haal en er weer instop lijkt het probleem vaak opgelost te worden
 
TV zit vast aan de hoofdaansluiting, heb deze even losgehaald en opnieuw weer vastgezet, misschien helpt het..

Kreeg van de helpdesk van Ziggo te horen dat ik mn televisie leverancier moest opbellen echter dat lijkt me erg onzinnig of zie ik dit fout..?

update: als ik de module eruit haal en er weer instop lijkt het probleem vaak opgelost te worden

Als je tv gecertificeerd is en de CI module is goed dan zou ik toch de bekabeling eens nalopen. Kun je die CI niet even bij iemand anders testen?
 
Ja dat kan zeker, het lastige is alleen dat de fout af en toe voorkomt en dat ik nergens duidelijk kan vinden wat een Irdeto error I102-4 nu precies is. Is dit iets met signaal, met de CI+ module of de kaart...
 
Ja dat kan zeker, het lastige is alleen dat de fout af en toe voorkomt en dat ik nergens duidelijk kan vinden wat een Irdeto error I102-4 nu precies is. Is dit iets met signaal, met de CI+ module of de kaart...

Het is een Irdeto fout, dus in principe een fout van de CI module.
 
Welnu, heb de module ingeruild maar krijg wederom de zelfde fout...

Heeft iemand nog suggestie waar ik zou moeten zoeken, heb nu 2 kaartjes geprobeerd, 2 modules, de enige hardware waar het nog aan kan liggen is de TV of Ziggo, maar de TV lijkt me niet het probleem of zi ik dit fout?
 
Heeft je tv de nieuwste firmware?
Dit is echt een hele vage fout.

Welke tv uit welkjaar heb je?
En welk type CI+?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan