• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

irc dcc

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gonijn

Mijn IRC client krijgt bij DCC (via bijvoorbeeld mIrc) 'unable to connect'. Na een hoop speurwerk lijkt het niet in mijn laptop/app settings te liggen, maar ergens in mijn Ziggo verbinding.

Inbellen (analoog :)) met deze laptop (naar xs4all in dit geval) werkt. En de DCC ook.

Laptop direct aan:
mijn ziggo verbinding werkt niet
mijn cisco werkt niet (firewall uit, eventueel DMZ naar IP laptop)
mijn netgear werkt niet

Zou het kunnen zijn dat Ziggo deze poorten (en methode van informatie uitwisseling) blocked?
 
Check eens of poorten wel open staat, kun je terug vinden in instellingen van je irc client. en uiteraard in het modem.

Als je een netgear heb: router functie modem uit laten schakelen
 
Net een test gedaan bij een ander met Ziggo (met Ubee modem) en daar werkt IRC/DCC met mijn test laptop.

Ik 'HAD' altijd een modem + Netgear wndr4000. Laatst is mijn modem vervangen voor een Cisco epc3925.

Nu is mijn setup:
Cisco, helemaal standaard (WIFI config) met DMZ naar het IP van de next hop. Firewall uit.

Next hop is mijn Netgear wndr4000. Daar alles standaard.

Morgen maar eens testen of uitzetten van het routerdeel van de Cisco iets helpt.

Als iemand IRC/DCC werkend heeft met een Cisco epc3925 (modem/router config), hoor ik graag wat de instellingen zijn.

Alvast dank voor de hulp!
 
Nou...

Laptop WinXP standaard als het maar kan firewall uit.

Ziggo - Cisco3925 bij mijn ouders (standaard config), verbinding wireless > werkt goed.

Zelfde machine bij mij thuis, alle routers etc los, alleen:

Ziggo - Cisco3925 (met factory reset), verbinding wireless > werkt niet!

Lijkt nu toch iets aan de kant van Ziggo te zijn. FW van beide 3925 zijn gelijk.

Meekijkers van Ziggo team; iemand enig idee?
 
Als je Ziggo webcare wilt bereiken kun je dat beter via een PM of via Twitter doen. Meelezen hebben ze het meestal veel te druk voor.
 
Dank voor de tip. Morgen denk ik service+ er maar eens aanzetten. Neem aan dat er geen kosten zijn als het probleem bij Ziggo ligt (en niet bij mij) :mrgreen:
 
Nee, service+ moet je altijd betalen. Sowieso denk ik niet dat de problemen bij Ziggo liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan