• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

IR-Fox C -> iMac

  • Onderwerp starter Onderwerp starter raartje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

raartje

ls,
zit ff klem:
  • decoder heeft een scart uitgang
  • iMac heeft geen scart ingang
  • iMac heeft een Mini-Displayport en USB2 poorten
  • decoder heeft geen Mini-Displayport en geen USB poort
Hoe eea aan te sluiten dat het werkt zonder alteveel verlies van signaal?

Ik heb nog een eyeTV hybrid van elgato liggen daarbij zit een adapter van audio (tulp) en s-video naar MiniUSB voor aan de zijkant.
Met dit kan het dus als volgt:
decoder-scartblok->svideo&audio->adapter->eyetv->usb->iMac
Dat vind ik een hoop stappen, hopelijk heeft iemand een kortere oplossing
 
Ik heb nog een eyeTV hybrid van elgato liggen daarbij zit een adapter van audio (tulp) en s-video naar MiniUSB voor aan de zijkant.
Met dit kan het dus als volgt:
decoder-scartblok->svideo&audio->adapter->eyetv->usb->iMac
Dat vind ik een hoop stappen, hopelijk heeft iemand een kortere oplossing
Een kortere oplossing is er niet aangezien je iMac geen videoingang heeft.
Zelf heb ik hier (af en toe) de Humax IR-Fox ook via S-Video aangesloten op een Hauppauge TV-kaart, dit geeft ook een prima beeld.
Vermijd in ieder geval het gebruik van composiet video (CVBS), de kwaliteit hiervan is een stuk slechter dan S-Video.

Je kunt trouwens ook gewoon SCART naar S-Video/Audio kabels krijgen, dat scheelt dan weer het extra conversie blokje. :wink:
 
dank,
zal zoeken naar scart -> svideo/audio
scheelt weer een plak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan